Verloskundige laat me met een kut gevoel achter

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loetje88, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nou zijn we vanochtend nog op controle geweest. Hebben we al honderd keer de bevalling besproken de afgelopen weken. Belt 1 van de verloskundige vanmiddag met dat ze gezien mijn gewichtstoename liever heeft dat ik beneden beval en hoe ik daar tegen over sta. Ik ben verdorie volgende week uitgerekend. Had alle scenario's ondertussen wel in mn hoofd van thuis of in het ziekenhuis en nu ineens dit. Of ik er over na wil denken. Of ik nog een bed kan regelen of anders op de baarkruk wil bevallen en dan een matras in de kamer. Sorry hoor maar ben ik nou gek dat ik hier nu helemaal over de zeik van ben?

    Eindigend met denk er maar over na en dan hebben we het er volgende week wel over. Uhhh volgende week?

    Hoe kan dat nou dat het nu ineens niet meer goed is nooit heeft iemand er wat over gezegd. Ik heb het zelfs nog gevraagd mag ik wel boven dan vanwege gewicht boven de 100. Was geen probleem. Begane grond of eerste verdieping is gezegd.

    Ik heb me niet vast gepint op een thuis bevalling maar het lijkt me een mooie laatste ervaring en gezien de snelheid van nummer twee fijn dat we dan niet meer de deur uit hoeven. Maar nu moet ik me ineens allemaal scenarios in me hoofd gaan halen van baarkrukken en matrasjes op de grond???? Zit hier echt op de bank compleet achter gelaten met een K U T gevoel. Ga morgen wel bellen voor een nieuwe afspraak deze week dan. Geen zin om nog tot volgende week maandag rond te lopen met dit. Ben eigenlijk echt heel boos dat je een zwangere een week voor de uitgerekende datum hiermee belast.
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Eh, dit zou ik ook niet ok vinden. Maar ik zou vandaag nog even terugbellen, dan kan je het met de betreffende verloskundige bespreken (en dan niet perse nu een oplossing bespreken, maar wel je gevoelens) ipv morgen weer met een andere.
     
  3. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Dat wilde ik ook doen alleen zijn ze niet telefonisch bereikbaar op de praktijk. Dan krijg je een bandje
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Spoednummer?
    Want jij hebt nu stress hiervan en wat ga je doen als je vannacht bevalt?
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou gewoon het spoednummer bellen. Zij zadelen je hier mee op.
     
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou je verloskundige even bellen voor verdere uitleg en overleg. Bel het spoednummer (Het is geen 3 uur snachts oid, dus kan prima) en leg het uit, misschien wil ze het nu bespreken en anders morgen. Jij zit je nu helemaal op te vreten en je hormonen vliegen alle kanten op, haal die angel er zo snel mogelijk uit zodat jij rustig kunt slapen vannacht. En ze heeft je gewoon gevraagd hoe je er tegenover staat toch? Dat klinkt als een voorstel en overleg, geen harde eis. En jij mag ook gewoon nee zeggen he? Vraag even waarom zij het beneden wil, wat de risico's zijn van boven bevallen en welke gevolgen dat zou kunnen hebben? Ik snap dat als jij bij wijze van spreken bij complicaties op de bovenverdieping door de hulpdiensten je huis uitgetakeld moet worden, zij het liever beneden heeft ;) Maar als het een kwestie is van 'ik heb liever dat...' mag jij ook gewoon nee zeggen he? :)
     
  7. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik heb gebeld. Maar toch blijft het gevoel van dat alles in mn hoofd ineens door elkaar geschopt is en ik ineens een keuze MOET maken. Terwijl ik er juist zo open minded mogelijk in wilde gaan.

    Heb een andere vk gesproken maar ze wist er van want ze hadden het vanmiddag tijdens overleg besproken met elkaar. De vk van vanochtend had haar zorgen geuit en nu hadden ze dus zoiets van je we moeten haar wel op de hoogte stellen van de risicos. En dat begrijp ik ook allemaal. Want niks zeggen is ook geen optie. Maar ineens voelt het alsof alle verantwoordelijkheid bij mij ligt. Wat als ik nu dus kies om boven te bevallen en er gebeurd iets en ik kan niet naar beneden. Dan is dat voor mijn gevoel volledig mijn eigen schuld want ik wist de risicos. Ze benadrukte dat alles mag en ik gewoon die keuze mag maken maar verdorie ik had die keuze eerder willen maken en niet nu een week voor de uitgerekende datum. Wachten op je bevalling is al spannend genoeg en dit zou de tijd moeten zijn waarin je in alle rust doordacht op die bevalling zou moeten wachten en nu moet ik ineens alles weer in mn hoofd gaan doornemen. En dat voelt zo kut. Ik heb nu echt zoiets van stik er allemaal maar in laat die hele bevalling maar zitten. Maja hormonen en emoties he. weet ook wel dat dat nog wel zakt. Maar voel me zo kut nu!

    *even als toevoeging ik ben dus lang en zwaar. Maar mijn startgewicht en bmi waren gewoon goed genoeg om thuis te mogen bevallen. Ben alleen 20kg aangekomen en omdat ik dus ook nog lang ben maken ze zich toch ineens zorgen of ik dan wel uit huis gehaald kan worden
     
  8. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Zie bovenstaande reactie:)

    Maar het is idd dat ze bang zijn dat hulpdiensten mij niet uit huis krijgen als. Wie ben ik dan nu om tegen dat advies in te gaan. Ineens heb ik die “angst” ook in mn hoofd. Wat als.....en dan ben ik die eigenwijze trut geweest die perse boven wilde. Aan de andere kant, wat is die kans...
     
  9. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb dit gesprek ook met de vk gehad, al weeg ik nog geen 100 kg, maar wij hebben een vervelende draai in de trap, wat met een brancard nooit gaat. Mijn man zit bij de brandweer en die zei: we halen je gewoon via het raam naar beneden, al lig je op 3 hoog! De vk hebben er afspraken over, maar de hulpdiensten hebben er totaal geen problemen mee. En die zijn er ook zo om je te helpen als het echt nodig is.

    Dat gezegd hebbende, ik wil zelf graag beneden bevallen, omdat we daar meer ruimte hebben. We hebben een hoog-laagbed van de thuiszorg in de woonkamer staan (vanwege mijn bekken), maar je kunt er ook voor kiezen om voor de laatste weken zo’n bed te lenen voor je bevalling, wordt vergoed door de verzekering en dan hoef je niet te stoeien met losse matrassen enzo
     
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    ja maar laatste weken? Ik ben volgende week uitgerekend. Bij wijze van kan ik elk moment bevallen. Om nu nog van alles te moeten regelen en alles in mn hoofd overhoop te halen voelt gewoon echt heel kut. Ik vraag me af of ik hier wel via het raam weg kan want er ligt een voetpad en daarna sloot voor de deur. Daar kan een ladderwagen niet komen. Ik weeg nu 134 kg. 114 was mn startgewicht. Maar ben dus ook heel lang. Dus met dit bmi mocht ik gewoon thuis bevallen. Nu ineens maken ze zich zorgen. En die zorgen/angsten projecteren ze nu op mij. En dat voelt echt kut zo vlak voor je bevalling. Het zullen ook allemaal wel hormonen en emoties zijn die het erger maken in mn hoofd maar rationeel denken is ook lastig voor een hoogzwanger iemand als je t mij vraagt.
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.336
    113
    Vrouw
    Het is natuurlijk nog altijd het aller belangrijkste dat alles veilig kan verlopen.

    Hadden ze dit vroeger moeten bespreken? Zeker en vast.
    Ze zagen wss al langer aankomen dat je zwaarder zou worden.

    Met uw hormonen zal het wss allemaal moeilijk zijn om nog rationeel te denken maar mss nu effe de focus op beneden bevallen. Wat kan je nog aanpassen? Op welke manier kan je er toch nog wat van maken, zodat je het ongeveer hebt op de manier dat je het wou.


    Veel succes.
     
    Roos12 vindt dit leuk.
  12. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Als je nu belt met de hulpmiddelen-uitleen, komen ze het bed vandaag of morgen nog brengen en installeren de hele boel. Kost je alleen een telefoontje en heb je alle bezwaren uit de lucht en kun je ontspannen thuis bevallen
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Je kan zo de thuiszorg organisatie bellen voor bed en baarkruk etc :) zo klaar! Geen gesleep

    Ik snap hun wel. Zal bij mij ook maar zo kunnen gebeuren in de laatste week dat ze mij de trap niet af kunnen krijgen ivm slechte mobiliteit van mijzelf en dat ze zeggen: als je thuis wil bevallen, alles beneden. Veiligheid voor alles. Kan mij er totaal niet druk om maken eerlijk gezegd, bed etc is zo geregeld

    Maar goed, zo vlak voor je bevalling vol in de hormonen komt t allemaal wel even anders binnen.
     
  14. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    ja maar ik wil helemaal niet beneden bevallen en al helemaal geen bed in mn woonkamer! Daar word ik heel onrustig van. Het idee alleen al. Dan nog liever een matras op de grond als dat nodig is. Misschien moet ik t maar allemaal los laten en zien hoe het loopt. En als t niet goed voelt toch beneden bevallen. Misschien lukt t wel niet thuis of duurt t lang en wil ik alsnog pijnstilling. Maarja al die gedachten en ideeen nu in mn hoofd maken me echt boos en verdrietig. Want ik had alles op een rijtje. Alle opties stonden open en we zouden wel zien hoe het gaat lopen. En nu heb ik ineens angst mocht ik toch perse boven willen bevallen
     
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Ik had begrepen dat het niet op die 100 kilo zat maar dat ambulance medewerkers sowieso mogen weigeren iemand van de trap te tillen. Ik woog bij langer na geen 100 kilo en het is met mij ook besproken. De brandweer kon bij ons ook niet boven komen en ik heb desondanks het risico genomen.... Ben boven bevallen en dat ging goed. Drie dagen later werd ik alsnog naar het ziekenhuis afgevoerd maar kon met hulp zelf de trap af.

    Je moet inderdaad voor jezelf de afweging maken hoe groot de kans is dat je zelf de trap niet af kan en de ambulance medewerkers je niet willen tillen en of je dat risico wil nemen.
     
  16. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik denk dat je het zelf idd al zegt. Het is enorm slecht van de vk dat ze er nu pas mee komen, maar kun je er nu nog wat mee? Ik snap dat je je druk maakt, maar de enige die je daarmee hebt ben je zelf. Een bevalling kun je niet plannen. Kijk gewoon hoe het loopt, hoe je je voelt als
    het begonnen is. Als jij boven bent en je wil niet verplaatsen, vindt dat echt zijn weg wel. Zelfde beneden, de vk past zich echt wel aan. Ben je beneden en wil je op dat moment toch beneden blijven, richt ze de bank wel in met matjes en gaat ze ernaast zitten. Ik ben zelf kraamverzorgende en heb genoeg thuisbevallingen gezien. Uiteindelijk bepaalt de barende de koers en de vk en kraamverzorgende passen zich wel aan.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  17. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja precies. Maar juist die afweging vind ik nu lastig maken en had ik eerder willen maken. Dat ik het dus allemaal niet meer weet en niet op een rijtje krijg maakt me aan het huilen. Voel me zo warig. En dat zal vast komen omdat ik hoogzwanger ben en elk moment kan bevallen. Maja
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Je maakt het jezelf wel erg lastig. Matras op de grond zit er niet in ivm arbo. Bed in de woonkamer is ook zo weer opgehaald als je het niet meer nodig hebt. Je kan het bed ook gewoon ongeklapt in de schuur oid zetten, staat het ook niet in je zicht nu.

    Je kan toch beter denken in mogelijkheden dan in de weerstand te blijven hangen: met dat laatste zit je jezelf erg in de weg en verandert niets.
     
    Roos12, JongetjeM, Iertje81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    ja daar heb je gelijk in. Niemand weet hoe het gaat lopen en ik moet het zien los te laten. Het zal vast wel allemaal goed komen. Hopelijk lukt het om dat gevoel te krijgen als ik dat 100 keer in mn hoofd herhaal.
     
  20. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    matras op de grond stelde de vk zelf voor.
    Maar je hebt zeker gelijk dat in weerstand denken geen zin heeft. Maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
     

Deel Deze Pagina