Verminderd libido en niet meer klaar kunnen komen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door cherrytomaatjes, 4 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik heb best even zitten dubben of ik de vraag zou stellen hier, maar ik ga het gewoon doen:rolleyes:

    Ik heb na de bevalling van mn eerste kindje een spiraaltje laten plaatsen. Hiervoor had ik jaren de pil geslikt en daarna ook een spiraaltje.
    Nu heb ik sinds de plaatsing minder zin in seks en kan ik ook niet meer klaar komen als we seks hebben. Klaar komen was voor mij nooit vanzelfsprekend, tot ongeveer 1.5 jaar geleden. Toen ging het ineens wel een stuk gemakkelijker. Nu ik er overna denk was dat volgens mij ook de periode dat ik stopte met anticonceptie om zwanger te worden.

    Ik zit nu sirieus te overwegen om mn spiraaltje na 3 maanden weer te laten verwijderen, want ik vind er niet zoveel meer aan zo...:$ Maarja, wat dan he...? Voorlopig willen we nog even geen tweede, maar ooit wel. Condooms werkt voor manlief weer niet.

    Zijn er dames die dit herkennen, en wat hebben jullie gedaan?
     
  2. Inneke2

    Inneke2 Lid

    14 feb 2017
    80
    84
    18
    Ik heb zelf de pil geslikt gedurende jaren, en ik merkte een groot verschil in libido toen ik stopte. Maar niet in het klaarkomen zelf. Lukt dat wel als je het zelf doet? Of ook niet? Totaal niet meer? Ik heb zelf best wel redelijk harde en intensieve stimulatie nodig (sorrry voor de details) maar ik heb niet het idee dat het gelinkt is aan mijn libido. Het gaat wel sneller als ik opgewonden ben. Zo dat was even genoeg info :)
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Wat voor spiraaltje heb je laten plaatsen? Eentje met hormonen of een koperspiraaltje? Als het eentje met hormonen is dan kan het best dat je libido daardoor weer minder is. Je zou dan eventueel kunnen kiezen voor een koperspiraal.
    Had je in de tussentijd van de bevalling en het plaatsen van het spiraaltje wel zin? Want anders zou het eventueel ook nog van het ontzwangeren kunnen komen. Dit kan ook best wel een tijdje duren.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Hah, wat een goeie reactie (met lekker veel details) maar daar heb ik wel wat aan;) Het lukt zelf nog wel, maar dat gaat ook wel wat minder makkelijk. Dat staat ook bijna een soort los van mn libido. Klink misschien gek, maar met masturbatie hoef ik niet echt opgewonden te zijn, is meer een soort op de automatische piloot, heel fysiek. In mn hoofd kan ik bij wijze van spreken een boodschappenlijstje maken, en bij mn vrijpartij met mn man denk ik daar écht niet aan:roflmao:
     
  5. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik heb een merena. In de tussentijd had ik wel zin ja, dus ontzwangeren is het denk ik niet. Het is ook niet zo dat ik veel moe ben of slaaptekort heb waardoor het niet gaat.
    Maar denk je dat je met een koperspiraaltje dit probleem niet zo hebben..? Zitten toch ook wel wat hormonen in enzo? Ik ga het gelijk even googlen
     
  6. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Een mirena spiraal bevat wel hormonen en een koperspiraal niet. Daar zou het dus misschien aan kunnen liggen. Ik weet niet of je libido met een koperspiraal wel terug komt, het zou kunnen, als hormonen de oorzaak zijn van je verminderde libido. Het kan net zo goed komen door de veranderde gezinssituatie, stress, drukte, vermoeidheid enz. Kan allerlei oorzaken hebben.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  7. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hormonale anticonceptie is echt een libido killer voor mij. Koperspiraal heb ik ook gehad en beviel mij prima dus ik zou zeggen; probeer die.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  8. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Het ongesteld worden was voor mij een reden om geen koperspiraaltje te nemen, maar als ik de voor en tegens tegen alkaar afweeg (ongesteld, slechte seks) neem ik het ongesteld zijn maar voor lief denk ik.
    Welk koperspiraaltje had jij als ik vragen mag?
     
  9. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ja ongesteld worden is niet echt gezellig maar seksloos door het leven gaan is het inderdaad ook niet. :p
    Ik heb geen idee meer welke ik precies had, is inmiddels alweer wat jaartjes geleden.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  10. KaatjeB

    KaatjeB Actief lid

    29 sep 2019
    192
    152
    43
    Vrouw
    Ik zelf had de kyleena spiraal. Kleiner en minder hormonen dan de mirena en ben ook niet meer ongesteld geweest. Evengoed zin gehad terwijl ik tijdens pil gebruik helemaal afgevlakt was. Al moet ik daarbij ook zeggen dat als ik vermoeid ben het ook niet meer is zoals het was.
    Wellicht is dat wat voor je of iets om in te verdiepen. Minder hormonen en niet ongesteld..
     
  11. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Thx voor de de tip voor de kyleena, ik ga me er even over lezen:thumup: Vermoeidheid is het niet, ik heb een doorslapertje. Ohja en een paar weken na mn bevallig lag ik soms krom van het slaapgebrek, maar wel zin in een vrijpartij:p
     
  12. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Toen ik stopte met de pil maar nog niet zwanger wilde worden gebruikte ik het Caya Pessarium met bijbehorende zaaddodende gel. Werkte super. Oke, daarna kwam ik erachter dat ik PCOS heb en dus helemaal niet makkelijk zwanger word maar goed. Dus het zal niet 100% safe zijn, maar geen condooms en geen hormonen. Wel ongesteld dan..
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  13. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je ervoor open staat, maar ik heb 2.5 jaar lang de LadyComp cycluscomputer gebruikt om niet zwanger te raken. Ik studeerde nog, dus het was voor ons echt een serieuze vorm van anticonceptie.

    Ik ben in die 2.5 jaar nooit zwanger geraakt, en de eerste maand dat we wél probeerden om zwanger te raken was ik direct zwanger (helaas werd dat wel een Missed Abortion, maar dat heeft verder niks met dat apparaat te maken). Oftewel: die LadyComp heeft haar werk ontzettend goed gedaan, en ik raad het apparaatje dan ook echt aan iedereen aan.

    Hopelijk kunnen we in de toekomst alsnog een kindje verwelkomen, en ik zal daarna ook zeker weer terugvallen op de LadyComp als anticonceptie. Voor mij nooit meer hormonen! Heb hiervoor 8 jaar lang hormonale anticonceptie gebruikt en kreeg inderdaad ook libidoklachten naast een lange lijst van andere issues (vooral de Mirena was een hel voor mij...). Het is even een investering, maar echt zeker de moeite waard! Ik heb het bedrag trouwens kunnen aftrekken van mijn inkomstenbelasting, dus uiteindelijk heeft dat ding me ook nog eens niets gekost.
     
    cherrytomaatjes vindt dit leuk.
  14. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Ik zou inderdaad kijken voor een andere vorm van anticonceptie. Hier is mijn libido ook een stuk lager. In mijn, en die van mijn vriend, gelukkig:p


    Probeer tijdens de sex niet aan klaarkomen te denken. Laat het los. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar zodra ik denk dat ik moet klaarkomen duurt het uren:$
     
  15. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties en het meedenken! Ik heb ondertussen mn mirena spiraaltje laten verwijderen en een koperspiraaltje laten zetten. Ben benieuwd:o:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina