Vermiste Maddie gezien op terras in Tongeren

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetangel100, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Een kindertherapeute meent de Britse ontvoerde peuter Maddie te hebben gezien op het terras van taverne ‘De Pauze’ langs de Maastrichtersteenweg in Tongeren.

    Zekerheid is er niet maar het gerecht van Tongeren heeft gisteren een opsporingsbericht verspreid over ‘verdachte gedragingen in Tongeren’ en een robotfoto van de man die in het gezelschap was van een meisje dat blijkbaar op Maddie lijkt.

    Maddie Mc Cann is de jongste maanden in heel Europa gesignaleerd. Het Britse meisje werd op 3 mei ontvoerd in een Portugees toeristendorp. Het kind van 4 jaar lag te slapen in het appartement van haar ouders, samen met haar broertje en zusje van 2 jaar - een tweeling. Haar ouders zaten te eten in het plaatselijke cafetaria, 50 meter verderop. Begin juni meenden een bloemiste en een klant Maddie te hebben gezien in bloemenwinkel Doornroosje tegenover de kerk in Eksel.

    Wat deed er zich zaterdag voor in taverne De Pauze, een zaak nabij de afrit van de E313 langs de Maastrichtersteenweg in Tongeren? Het parket van Tongeren verspreidde een bericht maar vermeldde vreemd genoeg de naam van Maddie niet. “In het belang van het onderzoek,” luidt het commentaar.

    Een jobstudente die in De Pauze werkt, heeft het meisje ook opgemerkt. “Ik heb een vrouw op het terras gezien,” vertelt ze. “Ze vroeg naar grapefruit, pompelmoessap. Ze sprak enkel Engels en had moeite met de menukaart die in het Nederlands en in het Frans is opgesteld. Ik heb haar geholpen. Uiteindelijk koos ze versgeperst fruitsap. Toen ik dat ging brengen, waren een man en een kind bij haar aan tafel gaan zitten. Hij bestelde in het Nederlands een koffie en een Fristi.

    “Toen de drie weg waren, kwam een vrouw naar me toe die vroeg of ik het gezelschap niet vreemd vond. De vrouw zei dat ze kindertherapeute was en vond dat het kind zich erg vreemd gedroeg. Ik had niets verdachts opgemerkt, maar heb wel tegen de vrouw gezegd dat als zij dat wel vond, zij er de politie maar moest bijhalen,” aldus de jobstudente.

    De politie kwam een halfuur later ter plaatse. “Ze hebben het flesje Fristi, waarin een rietje stak, voor verder onderzoek meegenomen,” besluit de jobstudente. “We zijn het nagegaan: we hebben zaterdag maar één flesje Fristi naar buiten gebracht.”

    Het gerecht van Tongeren neemt de hele zaak blijkbaar ernstig. Het verspreidde gisteren een opsporingsbericht met een robottekening van de man en de beschrijving van de personen en hun wagen.

    Het gaat om een man van ongeveer 40 jaar. Hij is 1m80 groot en heeft een scherpe kin. Hij heeft zwart haar en een stoppelbaard. Hij sprak Nederlands met een Hollands accent. De vrouw die hem vergezelde is ongeveer 25 jaar. Zij heeft een gebruinde huid en bruine haren. Ze sprak Engels en had het bewuste meisje bij zich.

    Het meisje is ongeveer 5 jaar. Ze heeft blond haar tot op de schouders en opvallende blauwgroene ogen. Ze droeg vermoedelijk een roze kleedje.

    Het drietal reed in een zwarte stationwagen van het merk Volvo, waarschijnlijk een recent model, met een Belgische nummerplaat, beginnend met de lettercombinatie VUV. Het gerecht vraagt lezers die deze personen menen te herkennen, om contact op te nemen met de speurders via het gratis nummer 0800/91.119.

    (bron: belgische krant; het belang van limburg)
     
  2. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ooooooooooooooh laat het please please please Maddie zijn !
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Oh, wat zou dat geweldig zijn als ze op deze manier opgespoord kan worden en als ze het is dat ze blijkbaar nog leeft!
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik hoop zo dat het ze is! Maar ondertussen kan ze alweer heel ergens anders zijn!
     
  5. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Wow wat een nieuws, hopelijk wordt die kleine meid gauw in goede gezondheid teruggevonden.
     
  6. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik hoop dat ze het is. Ik hoop het echt.
    Wat me nog wel steeds verbaasd is, dat als ze is ontvoerd, de ontvoerders geen losgeld hebben geeist ofzo.
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tja ik vindt het een beetje een broodje aap verhaal.
    Ik hoop van harte dat het maddie is maar het lijkt me zo sterk dat ze met een meisje wat wereld nieuws is op een terasje gaan zitten.
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Tja, als de ontvoerders hebben gedaan omdat ze haar gewoon als 'eigen kindje' wilden hebben dan gaan ze op een gegeven moment vast wel zulke dingen doen.
    En misschien hebben ze het haar van dat meisje wel afgeknipt en/of geverfd en denken ze dat niemand haar daardoor zal herkennen?
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Oh .... wat zou dit mooi zijn zeg ..... Hoop dat ze het meisje snel kunnen vinden nu, en haar snel bij haar ouders terug kunnen brengen...
    Arm kind.... al die maanden aan de leur....
     
  10. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Mijn realiteitsbesef spreekt overigens alle hoop tegen. Ik hoop echt dat ze überhaubt nog leeft....
     
  11. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik geloof er ook weinig van... Als ik ook maar enig vermoeden had dat ze dat zou zijn, zou ik direct de politie bellen. Beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig.
     
  12. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik hoop het echt, maar vrees dat ze het niet is..
     
  13. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Maddie heeft een opvallende pupil, namelijk een sleutelgatpupil, daar hoor ik helaas niets over, alleen dat ze opvallend groene ogen heeft. Als zij het was dan denk ik zeker dat de pupil zou opvallen.
    http://www.findmadeleine.com/
    Dit is de officiele website van madeleine, je kunt ook als je je net als ik machteloos voelt en toch iets voor haar wilt doen je eigen aanmelden op haar hyves, http://maddiemaccann.hyves.nl/

    Daar zijn ze een actie gestart voor haar en haar ouders.

    groetjes
    conny
     
  14. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    Ik kan het niet helpen maar ik vind het een erg raar en vreemd verhaal. Ik wil best geloven dat het waar is hoor, ik hoop het van harte maar de bron is echt waardeloos. Ten eerste heet dat kind geen Maddie maar madeline. Haar ouders hebben er express voor gezorgd dat ze overal en nergens bekend wordt gemaakt als de vermiste MADELINE aangezien ze zo wereld bekendheid krijgt. Ten tweede vergeten ze een heel belangrijk punt te vermelden in het krantenbericht namelijk dat MADELINE hele aparte ogen heeft! Lijkt mij toch niet geheel onbelangrijk als er naar zo’n meisje gezocht wordt. Als iemand mij de krant een stukje schrijft wordt er geacht alle informatie mee te nemen die van belang zijn. Toch? Madeline heeft namelijk pupillen met een opvallend streepje naar beneden.



    Ten derde is ze uit een hotelkamer ontvoerd en hoe weet niemand.

    Ik hoop echt dat ze het is maar ik vind het helaas een erg raar verhaal. Ik weet wel dat ik Belgische auto’s nu beter in de gaten ga houden op de snelweg!
     
  15. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Khoop echt dat ze het is!
    Het duurt allemaal zo lang en hoe moet het meisje zich nu niet voelen:(
    Hopelijk hebben ze het meisje snel gevonden!
     
  16. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    @Sweetangel100: waar heb je dit bericht van?
     
  17. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Staat erbij ;)
     
  18. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hahaha..... :oops:
    Sorry
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja idd op de site van het belang van limburg!

    Mijn eigen gevoel voelt ook niet goed, maar IK HOOP HET ZO!

    :(
     
  20. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Het is trouwens niet de eerste keer dat ze "gezien"zou zijn in Belgie, al een keer in Brugge en Brussel beiden loos alarm
    Ik heb er op het nieuws overigens niks op gezien.
     

Deel Deze Pagina