Huis huren, maar (nog)geen inkomen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammie27, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie27

Mammie27 Lid

18 aug 2008
    23
    0
    0
    Hallo,

Mijn man en ik gaan scheiden, en ik heb geen werk.
    Sinds de geboorte van mijn dochter ben ik gestopt met werken om voor haar te zorgen.
    Nu moet ik dus opzoek naar andere woonruimte, maar hoe gaat dat in zijn werk als ik geen werk of uitkering heb?
    Wie kan mij helpen ik weet niet goed waar ik moet zijn voor dit soort vragen..

Liefs Mammie27

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

is z'n situatie kun je toch van een uitkering krijgen?

want een huis huren zonder dat je geld hebt gaat helaas niet.ik denk dat je eens moet gaan kijken voor een uitkering is weet alleen niet goed welke

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

je kan je gewoon inschrijven voor een woning en dan inderdaad een uitkering aanvragen

succes groetjes nathalie

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    woon je in een huur of koophuis? dat is voor de aanvraag van een uitkering erg belangrijk.

Kun je indien het een huurwoning is de woning opeisen zodat jij daar kan verblijven.

Is het een koophuis dan zal je uitgekocht moeten worden door je man en zal je hoogst waarschijnlijk geen uitkering krijgen en moet je tot een bepaald bedrag eerst je geld opmaken.

Kun je niet in de woning blijven omdat deze al van je man was en jullie op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd, zul je je toch eerst ergens anders in moeten laten schrijven.

er zijn best wel veel voorwaarden dus misschien handen op te schrijven wat op jou van toepassing is, of hoe de situatie nu is.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Even contact opnemen met de desbetreffende woningbouw, die weten het echt wel
    en evt een finacieel adviseur voor de rest.

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.682
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    denk dat je de bijstand in moet.kan maatschappelijk werk evt helpen?
    die weten vaak dat soort wegen wel te bewandelen(is mijn ervaring).

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Een huis huren zonder geld kán, maar dan moet er wel iemand garant staan (heet dat zo?). De broer van mijn vriend is helaas ook in zo'n situatie terechtgekomen.Mijn schoonouders stonden garant voor zijn betalingen tot hij een inkomen had.

Succes...en sterkte!

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als ik jou was zou ik eens contact met de gemeente waar je woont opnemen die weten dit allemaal vast wel.
    Ik vraag me toch 1 ding af, waarom ga je niet gewoon werken?

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Werk is niet zo 1,2,3 gevonden ....

10. Mammie27

Mammie27 Lid

18 aug 2008
    23
    0
    0

Ik ben al op zoek naar werk, maar ja dat heb je niet gelijk.
    En als ik dan werk heb krijg ik ook niet gelijk loon daar moet je dan eerst een maand voor werken, dus ik moet toch iets regelen...

Gelukkig ben ik al wat wijzer, ik sta al ingeschreven bij een woningbouwvereniging, en ik heb al een afspraak bij het cwi voor een bijstandsuitkering.

Dus het gaat allemaal goed komen met me..

Bedankt allemaal.

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik maakte uit je post een beetje op dat je gewoon een uitkering wilde vandaar de vraag.
    Het duurt inderdaad even voor je loon krijgt. Probeer het anders bij een uitzendbureau, dan krijg je elke week geld en kan je ondertussen opzoek gaan naar een echt leuke baan.
    In ieder geval heel veel sterkte en succes.

Deel Deze Pagina