Verplichte seks? Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emma1995, 6 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hoi hoi


    Ik heb een hele lange cyclys van 60 dagen door de pcos en daarnaast heb ik ook endometriose waardoor de kans klein is om natuurlijk zwanger te worden.

    Toch wil het proberen om op de natuurlijke manier zwanger te worden, voordat ik aan de hormonen moet oid. Mijn vriend heeft een lage libido en daar heb ik me bij neergelegd.
    Als ik na lang wachten eindelijk mijn eirsprong heb wil ik wel dat ik dat goed benut en dat we rond de eiersprong toch wel 2 a 3 x vrijen in de week, want het duurt al zo lang voor ik die krijg.

    Nu vindt me vriend het 1 x niet erg maar zodra de 2e en 3e keer moeten vrijen krijg ik smoesjes zoals voel me niet lekker of ik ben moe en normaal laat ik het gaan Omdat ik hem niet wil verplichten om met me te vrijen. Maar vandaag zei hij dus weer hetzelfde. Ik ben zo boos geworden omdat ik al 53 dagen wachten op mijn ovulatie en ik me daarnaast ook zo ongewild voel.
    Ook moet ik vaak naar get ziekenhuis voor lichamelijk onderzoek en moet ik veel doorstaan voor een kinderwens. Het enige wat ik aan hem vraag is eens in de zoveel tijd 3 x seks in de week te hebben. En de rest van de dagen kunnen we het dien wanneer we de zin in hebben.
    Ben net heel boos geworden, maar voel me eig ook echt schuldig. Als ik een normale cyclys had gehad dan had ik het niet zo erg gevonden omdat we elke maand een kans hadden, maar nu moet ik zo lang wachten dan wil ik mijn kans ook gewoon goed besteden. Wie wil er nou geen seks met z’n vriendin?...

    Stel ik me aan?
     
    Stresskipje vindt dit leuk.
  2. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat dit heel erg rot voelt.

    Jullie zijn wel samen aan deze kinderwens begonnen? Misschien eens met hem praten als je afgekoeld bent, en hem rustig uitleggen waarom je zo boos werd... en waarom het juist zo belangrijk is om op het juiste moment seks te hebben
     
    Emma1995 en Stresskipje vinden dit leuk.
  3. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Pff. Nou hoor 3x alleen om zwanger te worden.. vind het beetje kinderachtig dat hij zich daar niet even voor wilt inzetten..
    Wil hij wel echt een kind!?
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  4. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Wil hij zelf wel echt?
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  5. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    770
    408
    63
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk meid!!! Ik herken het..
     
  6. Stresskipje

    Stresskipje Bekend lid

    30 dec 2018
    770
    408
    63
    Vrouw
    is precies wat ik vandaag ook met mijn vriend gedaan heb. Die is aardig bijgedraaid. Hopelijk blijkt dat ook in de praktijk.
     
    geneeke en Emma1995 vinden dit leuk.
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik snap de frustratie van TS maar ik vind de reacties van weinig begrip getuigen.... niet iedere man is een “seksmachine”. Met een laag libido kan meerdere keren seks echt wat van je vragen en voor een man is dat nog weer wat anders dan voor een vrouw.

    TS hoe pak je het precies aan nu? Wil je gedurende je cyclus meerdere weken, meerdere keren per week seks? Want dat is wellicht gewoon te veel voor je vriend (en dat betekent echt niet dat hij het niet wil!!!). Ik zou op een rustig moment proberen een en ander met hem te bespreken en een plan van aanpak te maken waar jullie samen achterstaan.

    Voorstel: als je een positieve ovulatietest hebt, de dag van de positieve test seks, dan een dag niet en de dag daarna nog een keer seks. Dan heeft je vriend even tijd om op te laden en daarmee heb je echt een serieuze kans. De rest van de maand zou ik het dan enkel doen omdat jullie het fijn vinden / zin hebben en niet om “baby’s te maken”.

    Ik hoop dat het jullie snel lukt!
     
    9gag, dreumesje, LaQueen en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ja je hebt gelijk, moet dit echt met hem bespreken want wil dat het leuk blijft maar door me pcos moet het helaas wat geplander maar als ik hormonen slik helemaal...
     
    geneeke vindt dit leuk.
  9. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik snap je frustratie, maar ik snap hem ook heel goed. Er zijn nou eenmaal mensen met een laag libido. Dat hoort gewoon bij hem. Een laag libido zegt niks over zijn kinderwens of zijn gevoel voor jou. Seks moet leuk zijn, als je seks moet hebben werkt het niet. Toon ook begrip voor hem. Praat er samen over, maak tijd voor elkaar, geef elkaar aandacht en heb respect voor elkaar. Ik zou ook goede afspraken maken over hoe lang jullie het op deze manier willen blijven proberen, wellicht geeft deze situatie ook stress wat voor niemand goed is.
     
    Rosa5, Leraje en Emma1995 vinden dit leuk.
  10. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een redelijk laag libido.. Maar kan dus echt wel voor meer zin zorgen om een baby te maken.
    Waar een wil is, is een weg.
     
    Simmy en Spectre vinden dit leuk.
  11. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Klopt het vraagt idd wel veel van hem. Maar de ziekenhuisonderzoeken en straks wanneer ik misschien aan de hormonen ga ook heel veel aan mij. Ik slik elke dag vitamines en foliumzuur en ik moet misschien zelfs een zware operatie voor mijn endometriose alleen omdat wij een Kinderwens hebben. Gister hebben wij het wel leuk gemaakt. Maar vandaag is mijn ei gesprongen, dus ik wil gewoon het gevoel hebben dat ik alles heb gegeven en me niet streeds afvragen als het niet raak is van heb ik wel alles gegeven.

    Zelfs als ik om de dag wil dan nog heeft hij er vaak meerdere malen geen zin in. Terwijl ik in me vruchtbare periode zat ging hij zichzelf een leer aftrekken dan denk ik echt wil je geen kinderen met mij? Terwijl hij dat wel echt wilt althans dat Zegt hij dan


    Maar goed
     
  12. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Tuurlijk daar heb je gelijk in. Maar 1 x in de 60 dagen 3 x seks in een week vind ik echt niet onredelijk. Dat hij weinig zin in seks heeft respecteer want van mij zou dat wel meer mogen. Maar ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta en alles zelf moet regelen en ik vind dat echt niet eerlijk. Ik heb ook geen zin in seks met iemand die dat niet met mij wilt. Heb ook geen zin om elke keer weer op het wachtbankje te gaan maar doe het wel omdat ik weet als je iets wilt e soms dingen moet doen wat minder leuk is, helaas ben ik niet de meest vruchtbare die zo zwanger is als we seks hebben wanneer we zin hebben
     
  13. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Vandaar mijn Vraag.. wil hij wel /hoe staat hij erin? Communiceren jullie open met elkaar?
     
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Toch is dat voor een vrouw écht heel anders dan voor een man. Bot gezegd; als vrouw ga je met je benen wijd en liggen. De man moet echt presteren en resultaat (sperma) leveren.

    Ik heb er bijna twee jaar over gedaan om blijvend zwanger te worden van mijn dochter. Heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en mis nu een eileider dus ik weet wat het kan vragen van een vrouw. Ik lees heel veel boosheid en ook wat verwijten richting je vriend. Dat gaat jullie niet helpen. Echt, zorg dat je het samen doet. Zeker als het een lange weg kan worden. Praat met elkaar. Steun elkaar en maak een plan waar je samen achter staat. Soms geldt: less is more. Bv. dames die afhankelijk zijn van een donor insemineren ook enkel bij een positieve test en daar zijn heel veel succes verhalen over te vinden.

    Als je om de dag seks wilt, hoe lang wil je dat dan? Voor mijn vriend was 3x in 6 dagen gewoon echt de max. Daarna was de koek op. Letterlijk, want als we het toch probeerden kwam er gewoon niks meer uit.

    Over het aftrekken zou ik overigens ook pislink zijn! Leg hem uit wat daar de consequenties van zijn.
     
    Leraje, YellowEyes en Suuster vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Sorry maar ik ben dan gewoon zo van 'dan maak je maar zin'. Zeker met deze wetenschap van je pcos en endometriose vind ik dat hij zich wel een beetje mag vermannen.
    Bij ons is het juist omgekeerd, Ik heb een laag libido, maar we willen graag een kindje dus zeker weten dat ik tijdens m'n vruchtbare dagen zin maak.

    Ik zou toch eens in gesprek gaan met hem of hij dit echt graag wilt. Weet hij hoe de vrouwelijke cyclus werkt? Meeste mannen weten namelijk wel iets ervan af, maar weten niet helemaal precies hoe het zit. Misschien helpt het als hij weet dat je maar enkele dagen in een cyclus kans maakt.. succes ermee! Lijkt me ook heel frustrerend.
     
    Suuster vindt dit leuk.
  16. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Is zelfinseminatie voor hem een optie?
     
    Dinpin, Leraje, Emma1995 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je ook niet moet onderschatten wat het mentaal met je doet. Daar komt waarschijnlijk een deel van je boosheid vandaan. Want je probeert zover ik lees heel zelfverzekerd te zijn en hem normaal gesproken niet te dwingen. Maar het is toch een beetje taboe toch? Een man die minder vaak wil dan zijn vrouw. Daar durf je als vrouw echt niet eerlijk voor uit te komen. Je voelt je minderwaardig en totaal niet sexy... want de wereld vertelt ons dat mannen heel vaak willen, en wij vrouwen een stuk minder. Dus wat is er dan mis met je als je man niet wil?

    Ik zou als ik jou was dat stuk bespreken. En boven tafel krijgen Of er iets is om hem wat meer zijn te laten krijgen. Wat vinden jullie samen haalbaar? Dat jij wat meer initiatief neemt? Heel geplande seks? Dat hij zich erop voor kan bereiden? Of misschien zijn er dingen die hij opwindend vind ofzo... die je nog niet weet. Maar hoe dan ook, ik zou echt praten, ook over hoe dit voor jou voelt.
     
    Emma1995 en Stresskipje vinden dit leuk.
  18. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Mijn libido was ook niet erg hoog.. maar toen ik in de mmm zat en rond mijn eisprong zat “moest” ik wel, als ik een kindje wilde.. Het is niet prettig ...

    Zoals genoemd werd eens een gesprek aangaan. Hoe voelt hij zich onder de situatie en kunnen jullie samen iets doen waardoor hij misschien toch meer zin krijgt?
    Succes!
     
  19. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Klinkt heel bot maar zo is het natuurlijk wel. Zin maken lijkt me voor een man veel moeilijker dan voor een vrouw. Wat bij ons hielp was een week voor de eisprong niet meer vrijen, en een strikt masturbatieverbod. Dan is het libido sowieso wat hoger op het moment dat er moet gepresteerd worden.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  20. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Als het zon opgave voor hem is, zou ik voor 1x goed getimede seks gaan. Dat is de dag ná je positieve ovulatietest.
    Vers zaad overleeft lang genoeg.

    Zelf afhankelijk van donoriui, en die timing is dus perfect de dag na positieve ovu.
    In 50% vd iuis ben ik zwanger geraakt met 1 enkele inseminatie...
    waarbij ingevroren zaad ook maar zon 24 uur optimaal is en de eicel ook 12-24uur...
     
    dreumesje, Emma1995 en Leraje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina