Ik ben benieuwd of meer moeders dit doen; Ik geef mijn dochter eigenlijk alleen maar vers fruit en verse groente! Als ik eerlijk ben heeft ze ook nog nooit een potje gegeten! Niet dat ik daar op tegen ben maar ik vind dit eigenlijk net zo makkelijk! Ik heb altijd wat porties in de vriezer, voor als wij iets eten wat zij nog niet mag! Ik weet dat potjes net zo goed zijn, geef de kinderen op mijn werk ook potjes fruit of groente.... gr Tamar
ik geef eigenlijk ook nooit een potje. ik heb hem wel eens de a la carte van olvarit gegeven. maar dat was meer om te kijken of hij het lust. als we op onze boot zijn is het niet zo handig om zelf te koken dus vind ik het voor daar wel makkelijk. maar thuis eet hij altijd zelfgemaakt eten.
de potjes die hij gegeten heeft zijn op de vingers van een hand te tellen. Ik vind het wel net zo makkelijk, gewoon met de pot mee laten eten. Zo krijgt mama ook nog eens minder zout binnen, want dat stop ik nergens meer bij.
Bijna altijd vers....maar om wat aparte smaken te laten proeven/ te leren eten geef ik hem ook wel eens A LA CARTE van Olvarite. Omdat je die combinaties niet snel maakt of in huis hebt! (couscous/ koriander/ dille etc.) Hoe meer verschillende smaken je kindje kent, hoe meer hij later ook gaat lusten, las ik ergens!
Hier ook nog nooit een potje gegeven/gekregen/gegeten. (nouja de inhoud ervan dan he ) Eerst altijd de groente die de rest ook at en soms gewoon apart wat groente gekookt voor ze. En nu eten ze gewoon met de rest mee! Die potjes vind ik te papperig zegmaar. Tenminste wel die eerste potjes, van 4 maanden, dat lijkt gewoon dinken te zijn . Wij hebben vanaf het begin, met ruim 6 maanden begonnen, de groente/het fruit in stukjes gesneden, dus behoorlijk grof nog en dat hebben ze gegeten. En eten ze nog atlijd, alleen dan gewoon wat de rest ook eet. Liefs, Hanneke!
Zolang mijn kleintje nog niet zelf kan knabbelen op iets krijgt ze groenten uit een potje. Ik doe dit met een reden: verse groenten smaken toch heel anders dan die potjes. Zodra ze tandjes heeft en zelf iets fatsoenlijk kan vasthouden en eraan knabbelen krijgt ze meteen grote stukken groenten waaraan ze in haar eigen tempo kan eten. (althans, dat is mijn streven, of het lukt is een 2de) Dan is eten meer als spelen vanaf het begin en daarmee zouden eetproblemen op een latere leeftijd mee geminimaliseerd worden. Dit heb ik ooit ergens gelezen en ik vond daar wel een kern van waarheid in zitten naar mijn gevoel. Groentepotjes krijgt ze op dit moment nog niet zo vaak. En ALS ze het krijgt, geen smaak met gemengde groenten. Ik wil wel binnenkort zelf een aardappeltje voor haar pureren met een tomaatje erdoor ofzo... Lekker vers. Fruit geef ik meestal vers! Ik kook het eerst in een laagje water, dan doe ik het in de blender, dan pers ik het door een zeef en dan heb je fruit a la olvarit, maar dan vers :-D Soms als ik ergens anders ben dan geef ik gewoon een gepureerde banaan, en als dat er niet is dan toch maar een fruithapje kant en klaar. Het is maar net hoe het uit komt. Tip: vers fruithapje bereid op bovenstaande wijze gemaakt van framboos en papaya is echt een aanrader! Zo ook framboos en peer.
Oh, ik heb er nooit heel moeilijk over gedaan. Ze eet vers mee, maar soms ook een potje als wij iets eten wat ze niet eet. En als we weggeaan met eten krijgt ze meestal een potje.
Fruit eet ze trouwens wel alleen vers. Soms geef ik haar wel eens frutapura door de yoghurt, maar dat is voor erbij.
fruit krijgt hij bij de oppas uit een potje. Thuis vers. Groente altijd vers. Ik heb 1 keer een potje gegeven en dat vond ik zelf zo vies dat ik dat hem niet aan kon doen vond ik zelf. Hij vond het trouwens prima, maar ik vind het net zo makkelijk om zelf iets te maken voor hem.Fruit uit een potje is best lekker...