Zouden jullie hiermee naar de huisarts gaan? (erg) korte lf

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door indra78, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indra78

indra78 Lid

1 aug 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Bij mijn eerste zwangerschap had ik een lf van 10 dagen en was ik al in de derde ronde zwanger. We zitten nu pas in ronde 6 voor een tweede, maar ik maak me een beetje zorgen om mijn (erg) korte lf.
    Mijn lf was twee keer 6 dagen, twee keer 11 dagen en een keer 8 dagen. Ik zit nu al op dag 18 van een cyclus van 26 a 27 dagen en heb nog steeds geen positieve ovulatietest, dus verwacht deze maand ook een erg korte lf.
    Ik ga bij het berekenen van mijn lf trouwens uit van een eisprong op de dag na een positieve ovulatietest. M'n lf zou dus ook best nog wat korter kunnen zijn.

Zouden jullie hiermee naar de huisarts gaan? Of er op gokken dat m'n lf weer een keer 11 dagen is? Ik ben benieuwd!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Als jij je zorgen maakt, zou ik even langs de huisarts gaan.
    Of hij kan je geruststellen, advies geven of een plan maken.
    Je kan nog gaan tempen, dan kun je het duidelijker zien wanneer je eisprong is en hoe lang je lf is. Zou mij niets verbazen als je huisarts dat gaat adviseren.

3. indra78

indra78 Lid

1 aug 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie! Ik ben deze maand begonnen met tempen, maar kan nu nog weinig met 't kaartje. Maar ben er ook mee begonnen om m'n lf beter vast te kunnen stellen. En voor als ik eventueel bewijsmateriaal nodig heb voor de huisarts:)

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ja ik zou daar wel mee naar de ha gaan. Bij een erg korte LF is het moeilijker zwanger worden namelijk. Succes!

5. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Hallo,

Ik zou zeker even gaan ik heb ook een veel te korte fase door progesteron tekort en al meerdere miskramen gehad hierdoor. Beter ga je even langs je huisarts meestal is het eenvoudig op te lossen met progesteron.Heel veel succes en als je wat wil weten mail je maar :)

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou idd ook even langsgaan! Zonde van de tijd die je kwijtraakt met wachten.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou wel gaan, maar houd er rekening meer dat ze er niets aan doen. Bij mij varieert hij ook van 8-11 en ze doen er niks aan, kan geen kwaad zegt de gyn. Als je zwanger bent geeft het eitje schijnbaar meer hormonen af waardoor het wel tijd krijgt voor innestelen ofzoiets.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik sluit mij bij Letty aan! Zeker weten gaan meid! Er zijn oplossingen voor!!

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hier ben ik het niet mee eens. Bij mij was dit niet het geval. Alle drie de keren dat ik niet succesvol zwanger was kwam dit door het niet goed kunnen nestelen door afbraak van progesteron en dus BMslijmvlies.
    Nu met ondersteuning van utrogestan (progesteron) kon het wel goed nestelen.

Ik zou het toch nog ff met de gyn bespreken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel, bijvoorbeeld MayD. Zij is 2x snel zwanger geworden ondanks een korte LF. Dus het kan wel.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zeker gaan, maar niet met te hoge verwachtingen. Je bent al eens zwanger geweest begrijp ik dus dan staan ze niet te springen om 'iets' te doen meestal.
    Vaak vraagt een gyn (maar dan ben je al een stuk verder) je 3 cyclussen te tempen omdat dit meer inzicht geeft dan ovulatietesten. Goed dat je daar al aan bent begonnen dus!

Mijn LF is 9 dagen en werd 10 dagen toen ik bij de pogingen voor mijn zoontje Etos Zwanger Worden ging gebruiken. Deze keer ben ik trouwens zonder deze pillen zwanger geraakt.

11. indra78

indra78 Lid

1 aug 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal zeker even naar de huisarts gaan als ik deze cyclus weer zo'n korte lf heb. Ik zal er niet teveel van verwachten. Ik wil 't graag bespreken en ben erg benieuwd wat de visie van mijn huisarts is, want die verschilt nogal per (huis)arts begrijp ik.
    Ik ben nog een beetje huiverig voor het slikken van etos zwanger worden, want ik las een keer hier op 't forum dat de lf korter was geworden. En dat moeten we natuurlijk niet hebben.. Letty, ik stuur je zo even een pb!

Deel Deze Pagina