Verschil in flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kikker84, 2 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker84

    Kikker84 Lid

    9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Dag dames

    Als onze 3e uk is geboren, gaan we flesvoeding geven (ja, dit is een weloverwogen keuze na 2 eerdere zwangerschappen waarbij bij de 1e de bv een hele strijd werd en we dit niet nogmaals willen).
    Nu ben ik wederom even aan het kijken welk merk flesvoeding we gaan geven. Dochter kreeg hero nutrasense, zoon bleek kmea te hebben, dus na veel strijd werd dit Nutramigen. Het hoeft voor ons niet perse een A-merk te zijn, maar toch vroeg ik me nog wat af...
    Weet iemand wat het verschil is tussen Hero standaard en Hero nutrasense? Is dat alleen de verpakking of wordt er bij nutrasense misschien meer onderzoek oid gedaan?
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik heb het gevraagd aan Google, de site van hero zegt het volgende:

    Er zijn twee verschillen te vinden: in de verpakking en de samenstelling. Hero Baby Nutrasense zit in een handig blik met afstrijkrandje en opbergplek voor het lepeltje. Daarnaast bevat Hero Baby Nutrasense een andere vetsamenstelling dan onze Hero Baby Classic voeding.
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.975
    17.014
    113
    Vrouw
    Wij zijn begonnen met de kruidvat standaard kv. Bij het kdv kreeg dochter Hero standaard. Dat ging prima, de samenstelling van de standaard flesvoeding verschilt niet zo heel erg per merk geloof ik. Later over gestapt op Jumbo huismerk, vond dat wat makkelijker aangezien ik daar altijd de boodschappen deed.
     
  4. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    In de standaard nr 1 zit geen verschil. Heb je keuringsdienst van waarde gezien?
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Pak frisolac is wel anders dan nutrilon, ook bij de standaard.

    Al moet ik zeggen dat t lactose gehalte per 100ml aangemaakt bij nutrilon wel gedaald is tegenwoordig.

    Bij mn dochter was die rond de 8,7 gr, zag dat die tegenwoordig ook op de 6.9 koers lag. (die welgetelde 1.8gr destijds vormde t verschil van 18-21 uur krijsen naar uurtje mopperen).

    Wij nemen overigens binnenkort de proef op de som door van omneo naar kruidvat extra care over te stappen, qua samenstelling zit daar nauwelijks verschil tussen, qua prijs....17,99 v.s. 10,49 voor 800gram. Dat is best de moeite van overwegen waard.
     

Deel Deze Pagina