verschil in hydrofiele luiers?? graag ervaringen!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door elisabett, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabett

    elisabett Actief lid

    23 mei 2011
    185
    1
    0
    Hoi meiden!

    Een vraagje, ik ben voor mijn (eerste) babyuitzet bezig,
    nu lees ik dat er veel verschil zit in hydrofiele luiers dus ben ik op zoek naar ervaringen;) welke vinden jullie fijn? die van kruidvat (bambino) wibra, hema, ikea...

    alvast bedankt!
     
  2. sarahtj3

    sarahtj3 Fanatiek lid

    8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik had bij mn dochter hydrofielen van de prenatal(daar heb ik er nu nog 3 van, maar gebruik ze als theedoek... echt super kwaliteit en dik.), nu heb ik ze van de babydump.. voelen hetzelfde aan als die van prenatal maar dat zal ik later moeten ervaren.. ik heb ook een klein pakje van die de wibra gekocht gewoon voor de leuk.. maar ik zag meteen dat dat heel slechte kwaliteit is.. super dun, doorschijnend.. dat is niet echt handig lijkt mij.
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik heb ze van Hema en Zeeman en na het wassen en drogen in de droger zijn ze identiek aan kwaliteit (ok, misschien zijn de Zeeman hydrofielen een klein tikkeltje dunner... maar ze doen niet onder voor die van de Hema)
     
  4. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik vind die vd Hema het prettigst. juist omdat ze dun zijn haha.
    kun je makkelijk de plooitjes in de huid drogen.
    ik heb verschillende merken, maar die pak ik het liefst. mn buurvrouw heeft vd wibra en die vond ze niks, en de gekleurde gaven erg af.
     
  5. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik heb zelf HEMA en V&D en die vind ik beide heerlijk. Vriendin zweert weer bij die van de IKEA. Is dus heel persoonlijk.
     
  6. Pluus

    Pluus Fanatiek lid

    20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik heb er van de ah en die zijn heerlijk dik!!
    Enige nadeel is dat ze wel erg kreuken!! Ik gebruik die van de ah dus voor het afdrogen etc.
    en die van de hema voor in het bedje onder het hoofdje tegen het spugen! Deze kreuken nl niet zo!
     
  7. cilek

    cilek Bekend lid

    28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    kruidvat bambino zijn super kwaliteit en heel goed voor afdrogen
    hema gebruik ik onder het hoofdje
     
  8. elisabett

    elisabett Actief lid

    23 mei 2011
    185
    1
    0
    bedankt voor jullie reacties!
    meer zijn nog welkom natuurlijk..
    wat een verschillen zeg;)
     
  9. Inge88

    Inge88 Fanatiek lid

    22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    HEMA en Babypark, dat vind ik de fijnste. Blijven mooi na veelvuldig wassen (en in de droger) en kreuken niet zo erg.

    Heb ook een paar van de babydump en die kreuken héél erg, vooral bij de randjes. Die vind ik dus minder fijn.

    Zelfde geldt overigens voor spuugdoekjes en hydrofiel mondoekjes. HEMA en Babypark, super fijn en goede kwaliteit en kreuken niet. Kruidvat spuugdoekjes kreuken weer erg (vind ik)
     
  10. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    ik heb er 4 van de Hema, en de rest geen idee.. Zitten ook nog bij van mij en broertjes babytijd.. Maar vind ze allemaal super!!
     
  11. Linana

    Linana Niet meer actief

    Ik heb ze van de babydump, zeeman, wibra, ikea, hema en prenatal.

    Die van de babydump vind ik redelijk stug ook na het wassen, die van de hema (dat voordeelpak) vind ik een beetje van die vodjes na het wassen. Voordeel is wel dat ze lekker zacht zijn.
    Die van de prenatal vind ik net iets minder stug dan die van de babydump, maar alsnog niet lekker zacht.
    Wibra zijn wel fijn, maar ook niet heel erg zacht, zelfde geldt voor de zeeman.

    Sinds kort heb ik de doeken vd ikea ontdekt: heerlijk zacht en een stukje groter dan de bovengenoemde.
    Daar haal ik nu mn doeken als ik ff wat nieuwe nodig heb (af en toe gooi ik nog wel eens 1 weg omdat die gewoon teveel vlekken heeft)
     
  12. prachtigwonder

    prachtigwonder Niet meer actief

    ik heb er eigenlijk helemaal niet naar gekeken die ik heb gekocht.
    ik ze heb ze van de babydump van die 6 packs. de goedkoopste.
    dat ze kreuken vind ik niet zo heel erg als ze maar goed drogen enzo vind ik het goed:) maar daar moet ik nog achter komen;)
     
  13. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier sluit ik me bij aan. Heb een berg van die pakketten gekocht, zeven zitten erin geloof ik. Gebruik ze voor alles eigenlijk..Om zoontjes af te drogen, voor in de box, kinderwagen, om spuug/kwijl weg te vegen, van de zomer op vakantie in zuidfrankrijk om over de kinderwagen kap te leggen, om de beeb tegen de zon te beschermen (in de schaduw, kleertjes aan en over hem heen een hydro luier).

    Heb geen gekleurde of bewerkte, ik vind het praktisch, gooi alles in een witte was zo.
     
  14. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb luiers van de hema, worden nu voor het 3e kindje gebruikt en de eerste 2 zijn er ook in geluierd en ze zijn nog heerlijk zacht en wit.
     
  15. Amytje

    Amytje Fanatiek lid

    7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hema vind ik het fijnst... Had er ook een paar van de Prenatal, maar die vond ik zelf niets. Veel te dun.
    Uiteindelijk alleen gebruikt onder wieg onder haar hoofdje.
    Die van de Hema gebruik ik nu nog steeds om haar af te drogen :)
     
  16. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier heb ik ze van de Hema en Zeeman. Ik vind ze beide even goed.
     
  17. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.810
    2.405
    113
    Limburg
    Ik heb ook die van de hema en prenatal. Die van de hema vind ik het fijnst, kreuken niet zo erg en worden ook niet stug. Die van prenatal die worden wel wat stugger vind ik.
     
  18. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb veel verschillende merken. Maakt weinig verschil, afdrogen doen ze allemaal prima. Dat ze kreuken boeit me niet zo. Ze gaan toch gelijk weer in de was.
    Ik heb wat gekleurde voor in de wagen, op het hoofdeinde enzo, die strijk ik wel. Zijn er maar een paar.
     
  19. Stier11

    Stier11 Bekend lid

    26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb er heeeel veel van de hema gekoct, omdat iedereen zei dat je er beter veel in huis kunt halen.
    Ze bevallen best, maar ik gebruik ze heel weinig.
    Misschien doe ik iets fout of zo, maar ik gebruik er hooguit 8 per week of zo.
    Alleen met afdrogen eigenlijk.
     
  20. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 verschillende:

    Hema - Redelijk, vrij dun en stug
    Isi Mini (voorheen Teddy - Geweldige kwaliteit, dik en vol, super absorberend, kreuken niet zo erg en veel zachter dan Hema.
    Aden en Anais - strelend zacht, dun en soepel, en geweldige prints. Heeeeeel groot 120x120?

    Aden en Anais gebruik ik voor afdrogen (kan lekker helemaal om baby heenslaan, blijft ze lekker warm) als dekentje of lakentje in situaties als we buiten huis zijn, in de maxicosi, noem maar op. Hoevaker je ze wast, hoe lekkerder ze worden. Ik vind ze zo ideaal dat ik ze nu ook als kraamkado geef.

    De Isi Mini hydrofielen gebruik in voor onder het hoofdje en als boer/schouderdoek.

    De Hema doeken heb ik meer als reserve, ik grijp er niet vaak naar. Zonder te kijken voel ik direct het verschil met Isi Mini.

    Ik moet wel zeggen dat ik hoopte op een groot gezin (helaas, spoedkeizersnede met als resultaat nu al flinke verklevingen dus dat feestje gaat niet meer door) en we dus makkelijker diepte investeringen deden.
     

Deel Deze Pagina