Verschil inleiding - natuurlijke bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door jes12, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Hoi allemaal,

    Ik ben opzoek naar dames die ervaring hebben met een ingeleide bevalling en met een natuurlijke bevalling.
    Hoe hebben jullie beide ervaren?

    Ik mag me evt laten inleiden maar ben hier erg terug houdend in..
    De rede daarvoor is dat ik bang ben dat een ingeleide bevalling meer pijn doet en minder soepel zal verlopen omdat je lichaam er ten slotte nog niet klaar voor was.

    Maar ik heb er nog geen ervaring mee dus misschien is mijn gedachte wel onjuist.
    Ben dus erg benieuwd naar verhalen van ervaringsdeskundige :)
     
  2. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    @Beheer kan dit onderwerp verplaatst worden naar het bevalling topic
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier waren mijn natuurlijke bevalling en inleiding eigenlijk heel vergelijkbaar. De natuurlijke bevalling duurde langer (12 uur vs 7 uur), maar dat komt eerder doordat mijn inleiding mijn tweede bevalling was denk ik. Bij allebei had ik ook rug- en beenweeen. Bij allebei een flinke weeenstorm. Ik hield de natuurlijke bevalling beter vol, want ik ging behoorlijk uitgerust de bevalling in. Bij de inleiding sliep ik al weken heel heel slecht (door zwangerschapscholestase), waardoor ik het minder goed vol hield.
    Al met al voor mij niet echt veel verschillen, de verschillen die er waren kwamen vooral door andere oorzaken denk ik.
     
    jes12 vindt dit leuk.
  4. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28

    Bedankt voor je reactie
    Allebei waren qua pijn dus ook met elkaar te vergelijken?? En duurde het persen opzich langer of juist korter bij je ingeleide bevalling?
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382