Verschil inwendige en uitwendige echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ovie83, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik heb een vraag, ik heb afgelopen week een echo gehad, ik was toen 6.4, we begonnen uitwendig, daar zagen we iets in mijn baarmoeder, een zakje met iets dat leek te bewegen, maar was onduidelijk, inwendig, konden we eerst de baarmoeder amper vinden, dit lijk op een horizontale streep, daarin wel een zakje, maar we konden moer wat zien omdat het zo onduidelijk wazig is. Wat is hier niet goed gegaan? En kan het met mij darmen te maken hebben?
     
  2. Gea T

    Gea T Actief lid

    26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Ovie,

    Dat je uitwendig het niet goed kon zien is normaal bij deze termijn. De baarmoeder ligt nog erg diep waardoor je er uitwendig minder makkelijk bijkomt. Inwendig heb je meestal een redelijk goede beeldkwaliteit bij deze termijn. Echter kan het zijn dat je baarmoeder erg gekanteld lag waardoor er met de vaginale echo niet vanuit de juiste hoek gekeken kon worden. Ook kan het zijn dat je net wat priller zwanger bent waardoor er nog niet zo veel te zien is op een echo. Het blijft natuurlijk lastig voor mij om hier uitspraken over te doen aangezien ik er niet bij ben geweest, maar dat zouden twee oorzaken kunnen zijn. Meestal kom je dan a 7/10 dagen terug voor een echo. Als de zwangerschap dan wat verder is wordt het vaak wat makkelijker om het goed in beeld te brengen.

    Groetjes Gea
     
  3. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Dank voor je antwoord. Ik mocht over twee weken weer terug komen, maar heb nu met een andere echobureau een afspraak gemaakt om te kijken, hopelijk kunnen ze wat zien en ben dan weer een week verder.
     

Deel Deze Pagina