Verschil ovulatiepijn of darmkrampen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ram1986, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ram1986

    Ram1986 Lid

    28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Ik hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.

    Weet iemand het verschil in gevoel tussen ovulatiepijn en krampen/pijn van je darmen??

    Ik denk mijn ovulatie te voelen, wat natuurlijk altijd handig is als het echt zo is. Ik heb hier gelezen dat diegene die het voelen, meestal iets van steken voelen.
    Maar ik heb ook een lichte vorm van PDS (Prikkelbare Darm Syndroom). Hierbij voel ik krampen en steken, vooral laag in de buik.
    Ik had een koperspiraal, dus er is geen sprake van ontpillen.

    Maar hoe kan ik nu weten wat wat is...??
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ovulatiepijn is vaak een drukkend gevoel en meestal voel je het aan een kant. Rechts onderin of links onderin bij je liezen. Als je eisprong eraan zit te komen, breidt dat drukkende gevoel zich vaak uit naar je hele buik. Soms kun je links of rechts een steek voelen. Ovulatiepijn duurt vaak maximaal een dag.

    Darmkrampen is meer een zeurderig gevoel, vind ik.
     
  3. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hele goede vraag... vraag 't me ook af, heb helaas chronisch buikpijn en alle vormen ervan, drukkend, stekend, alsof iets van binnen bijt tot echt darm kolieken aan toe... als alles goed is heb ik volgende week me eerste ei na de pil... zal er eens op letten :)
     
  4. Bolly

    Bolly Fanatiek lid

    27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    enige wat ik kan zeggen dat is dat duidelijk verschil voel tussen de twee en niet ieder mens is het zelfde maar ovulatie pijn voel vaak scherp aan,, begint langzaam met een drukkend gevoel in de buik en je voelt de pijn opkomen aan een van de zijkanten boven de schaambeen ( en soms ligt het er ook nog aan hoe diep jou eierstokken liggen )

    vaak is darm klachten een oppervlakkig zeurende pijn en houd aan,, ovulatie pijn komt op en gaan na 20 30 minuten weer weg
     
  5. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb ook prikkelbare darm syndroom en bij mij voelde het bijna als een pijnaanval daarvan! Maar dat is achteraf want wist niet dat dat iets met me ei te maken had maar terug kijkend wel haha
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik had bij ovupijn altijd een ongesteldheids gevoel...

    Weet niet of je er iets aan heb:)
     
  7. Ram1986

    Ram1986 Lid

    28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    De verwarring is er omdat de steken in mijn darmen vaak plaatselijk zijn en dan voel ik het op 1 dag zowel links als rechts (niet tegelijkertijd).

    @jippie en bolly: bij jullie allebei begint de ovulatiepijn heel plaatselijk links of rechts en verspreidt zich daarna naar een groter gedeelte van de buik??

    @Sam20: voorheen had ik een koperspiraal en voelde ik voor mijn menstuatie erge krampen door/van het spiraal. Sinds die verwijderd is, heb ik geen echt ongsteldheidsgevoel meer... Is pas 1x geweest ;)
     
  8. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Herkenbaar dat het lastig te onderscheiden is;)
    Ik heb colitis ulcerosa en dus ook gevoelige, pijnlijke darmen.
    Voordat ik zwanger was, dacht ik altijd dat een bepaald gevoel met linker eierstok te maken had.
    Aangezien ik dat bepaalde gevoel nog steeds heb en inmiddels 35 weken zwanger ben weet ik dat het dus mijn darm was:D
    Haha en ik al die tijd maar denken dat dit ei-pijn was.

    Heb je weleens een ovulatietest gedaan? Zo ja, dan weet je dat je bepaald (drukkend) gevoel kunt toeschrijven aan ovulatiepijn als je rond je tijd een positieve test hebt.

    Veel succes!
     
  9. Ram1986

    Ram1986 Lid

    28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    @Zonn: helaas ben ik nog niet zwanger en weet ik het verschil nog niet. ;)

    Ik heb vorige maand een week lang ovu-testen gedaan, maar toen heb ik niet goed genoeg opgelet. ;) Dat probeer ik nu te doen, alleen heb ik deze maand geen ovu-testen. Vandaar mijn vraag...

    Iemand anders nog een omschrijving van het verschil? :)
     

Deel Deze Pagina