hoi hoi mijn zoontje van 4,5 maand maakt er een potje van! hij deed altijd heel goed op 5 flessen, maar nu wil hij soms zelfs weer 6 flessen! hij kreeg meestal 4 flessen durende dag en de 5de fles 's nachts. maar nu krijgt hij: 6.30 fles 9.15 fruit (half klein potje) 10.30 fles 14.30 fles 16.30 warm hapje (half klein potje) 19.00 fles met rijstebloem maar nu komt hij ook nog vaak rond 23 uur, en dat is prima, maar dan komt hij ook nog rond een uurtje of 2.30 al! en speentje erin en troosten werkt dan niet! want dat doe ik al 4 keer 's nachts. en de vijfde keer wil hij toch echt een fles! voorheen was 19 uur fles en dan kwam hij 's nacht nog een keer en dan was het goed, en ik vond dat prima, want dacht die nacht fles vervalt dan vanzelf wel een keer. meestal geef ik 180+6 maar gelukkig drinkt hij ze overdag niet leeg, en kan een 6de fles wel dan kom ik niet over de 1000cc heen. maar het is natuurlijk niet de bedoeling. de hapjes gaan vanaf deze week ook heel goed. nu gaf ik in de fles van 19 uur 3 scheppen rijstebloem, maar dan heeft hij de fles binnen 5 minuten op, en pauzes ertussen pikt hij niet dan word hij heel boos!!! en heb de fles wel op stand 1! wil vanavond zonder rijstebloem weer proberen omdat hij dan langer over de fles doen misschien dat het daar aanligt. is het een idee om 's nachts kleinere flesjes te geven? dat ik om 23 uur en 's nachts veel minder geef? of heeft dat geen zin? kunt u mij helpen?
hoi hoi nou geen rijstebloem maakt niks uit! alleen nu kwam ik wel achter dat hij een paar keer meer dan 1000cc op een dag heeft gehad. is dat heel erg? kan dat veel kwaad? nu houd ik heel goed bij hoeveel hij overdag drinkt, en wat dan nog over is mag hij eventueel 's nachts. hij komt nu absoluut niet over die 1000cc heen hoor! ik schrok ook heel erg toen ik dat ontdekte! vannacht heeft hij een flesje van 90+3 gehad, en dat vond hij prima hoor, heeft daarna gewoon weer 3 uur geslapen. kan ik het op die manier afbouwen? want gisteren was weer 6 flessen.
of is het een idee, om de laatste fles van 19.00 uur melk toen doen voor hongerige baby's? want hij komt vooral 's nachts. overdag drinkt hij wel aardig die flessen gaan niet leeg, dus dat is echt niet nodig om voor hongerige baby's te doen.
Hoi Keina, Het schema van Ivo ziet er goed uit, maar het is inderdaad jammer als je weer nachtvoedingen hebt. Een keertje kan gebeuren, maar als je structureel meer geeft dan 1 liter per dag kan dit iets te belastend zijn voor zijn niertjes. Het is geen probleem om wel 6 flesjes te geven, als de hoeveelheid in totaal maar niet meer is dan 1 liter. Ik denk dat Ivo zijn nachten weer beter doorslaapt als de hoeveelheid vaste voeding (fruit en groentenhap) iets groter wordt. Heb je misschien al geprobeerd om iets meer rijstebloem toe te voegen aan de laatste fles? Ook kan je, als je nu standaard voeding geeft, de laatste fles voeding voor hongerige baby's gebruiken. Hopelijk gaat het snel beter. Groetjes Linda