Verschillende soorten uitslag?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Delana, 29 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delana

    Delana Lid

    7 aug 2022
    37
    31
    18
    Vrouw
    Hoi dames,

    Dit valt niet meer onder de eerste symptomen aangezien ik al 23 weken zwanger ben, maar ik heb sinds gister ineens overal uitslag. Benen, buik, borsten, gezicht.. en overal ziet het er anders uit. Van bultjes, tot eczeemachtige plekjes..
    Het jeukt wel, maar niet extreem. Ik ga morgen sowieso de verloskundige of de huisarts even bellen maar ik vroeg me af of meer mensen dit hebben gehad?

    Liefs
     
  2. Pioenroosjes

    29 jun 2022
    20
    23
    3
    Vrouw
    Zou het psoriasis guttata kunnen zijn? Heb je onlangs een keelontsteking of keelpijn gehad?
     
    Delana vindt dit leuk.
  3. Delana

    Delana Lid

    7 aug 2022
    37
    31
    18
    Vrouw
    Ik had inderdaad vrijdag een hele opgezette keel met keelpijn, koorts etc. Ben vandaag bij de huisarts geweest en hij denkt een allergische reactie.. krijg nu medicatie om het ergste af te remmen en hopen dat het iets eenmaligs is, anders verder onderzoek.
    Wat jij benoemd ken ik niet, is dat zwangerschap gerelateerd?
     
  4. Pioenroosjes

    29 jun 2022
    20
    23
    3
    Vrouw
    Voor zover ik (als niet medicus) weet, is het niet zwangerschapsgerelateerd. Ik dacht er alleen gelijk aan omdat ik het herkende van mezelf. Bij mij is het een paar jaar geleden na een paar weken vanzelf overgegaan en sindsdien ook niet meer teruggekomen. Het kon verder ook geen kwaad.

    Hopelijk is het snel over bij je!
     

Deel Deze Pagina