Verschoon / aankleed drama !!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleintje88, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Pfff heeft er iemand tips ?????

    Of ik haar nu s'ochtends, s'middags of s'avonds verschoon of aan en uit kleed het maakt allemaal niks uit! Het is 1 grote drama, huilen, huilen, huilen, draaien, schreeuwen en ik wordt er een beetje gek van maar ik probeer geduldig te blijven ;)

    Ik geef haar afleiding wat eerst goed hielp maar nu niet meer, ze blijft draaien etc.
    Als ze kan zitten op de commode dan vind ze het niet zo heel erg maar ja voor de luier verschoning is dat niet zo handig....
    Het ergste is: het is zo ineens gekomen, nooit geen problemen gehad en nu ineens bam een drama!!

    Dus heeft iemand de gouden tip ???

    Ik heb zelf zitten denken aan die luier broekjes maar die schijnen meet voor al lopende kindjes te zijn ?
     
  2. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, hier dus precies hetzelfde sinds een kleine 1,5 a 1 week denk ik.... echt vreselijk.
    Ik heb ook al aan die luierbroekjes zitten denken. Zitten of staan gaat prima, ik kleed haar nu dus ook zittend en staand aan, maar als ze toch moet liggen.... dráma!
     
  3. kimke77

    kimke77 Bekend lid

    24 feb 2009
    526
    0
    0
    Hoi meiden,

    zeeeeeeeeeeer herkenbaar! Ik kleed mijn zoontje al tijden gewoon op schoot aan of als hij staat in zijn bedje (lees: staat-kruipt-omrolt enz). Commode is geen doen.

    Maar die luierbroekjes kan ik jullie van harte aanbevelen! Ideaal die dingen! Heb ze sinds een paar weken in huis (huggies) en het scheelt een hoop gedoe en gekrijs en gebrul en frustraties ;) met luier verschonen.

    Of hij loopt maakt daarvoor niks uit hoor. Dus ik zou zeggen, schaf eens een pakje aan en probeer het eens.
     
  4. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Ik wordt altijd wel even boos hoor, boos toespreken. het helpt meestal wel.. Heb echt geen zin dat ze er af kukelt!
     
  5. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ook al eens geprobeerd maar dan wordt het juist alleen erger :(
     
  6. kimke77

    kimke77 Bekend lid

    24 feb 2009
    526
    0
    0
    Jip, boos worden helpt hier ook echt niet. Wel wil nog wel eens helpen om een interessant dingetje aan hem te geven. Bijv. de fles met olie of zo. Daar kan hij even zoet mee zijn. Want ja, hij moet toch echt op de commode als hij een poepluier heeft...
     
  7. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Oke dan heb je r niks aan. En als je het op de grond doet?
     
  8. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Mijn zoontje had kiss en dus een negatieve associatie met aankleden/ rug liggen. Leuk is het niet, hij is ook heel sterk.

    Ik heb speciale speeltjes voor het verschonen.
     
  9. nonnie26

    nonnie26 Niet meer actief

    hier ook zo, maar het helpt hier om elke dag iets anders aan te bieden of iets aan te bieden voor langere periode tot ze het speeltje weer zat is en dan heb ik het niet over speelgoed maar over:
    haarborstel, tandenborstel, zeeppompje, doosje van de schoonmaakdoekjes, flesje shampoo, lepeltje, een schone pamper, tutje, knuffeltje etc etc..en dan alles weer van voor af aan..*zucht*
     
  10. 1eKruimeltje

    1eKruimeltje Bekend lid

    16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook aan die luierbroekjes zitten denken. Maar met een poepluiers moet hij toch echt even liggen lijkt mij. Om zijn billen schoon te vegen. Of is daar dan ook een andere oplossing voor? Want om dat dan weer staand te doen lijkt me ook weer niet echt handig.
     
  11. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ja, haha, hier precies zo! Ik spaar lege potjes met dekseltjes, dat vind ie dan een leuk puzzeltje. En dan steeds iets anders.
     
  12. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Helaas werkt steeds iets anders aanbieden ook niet meer..
    Ze snel de interesse kwijt
     
  13. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had op precies dezelfde leeftijd hetzelfde. Ik heb toen ook luierbroekjes gekocht. Dan kon ik hem al staand een schone luier aantrekken. Wat ook hielp was het verschoonkussen even op de grond leggen. Is toch net weer wat anders dan op de commode en dat vond hij dan wel goed. Maar het was ook na een paar weken weer over, dus gewoon even volhouden!

    P.S. wat ook nog wel hielp ter afleiding was het geven van de elektrische tandenborstel (aan). Dat vond hij ook wel fascinerend en dan bleef hij wel stil liggen.
     
  14. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    de commode de deur uitdoen en staand gaan aankleden en de luier omdoen. het is ff wennen maar het veel prettiger voor die kleintjes. ze zijn geen baby meer en willen niet meer aldoor liggen. leg wat dingetjes op je bed (bij voorkeur die ze nog niet kent) en ze zal gaan spelen en jij kunt haar aankleden zonder problemen ( voorlopig )

    in het begin werkt afleiding nog wel maar op een bepaald moment willen ze gewoon echt niet meer blijven liggen en terrecht ook. het zijn geen baby's meer.

    zelfs een poepluier wordt hier staand gedaan. het is echt niet moeilijk. je poetst zoveel mogelijk weg en dan leer je haar te bukken. dan veeg je zo al het laatste weg. mijn zoon weet precies als ik roep ff bukken dat hij op handen en voeten moet gaan staan. hij vind het meestal nog ontzettend grappig ook.

    wij doen het al een jaar zo.
     
  15. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Heel herkenbaar hoor!

    Hier werkt afleiding meestal wel. En dan vooral afleiding van 'mama's' speeltjes: het kammetje dat ze normaal niet mogen hebben, een paar dagen later mogen ze hun eigen tandenborstel vastpakken, dan weer een (niet gebruikte) vliegenmepper, de thermometer met een piep-knopje etc. etc.

    Verder deel ik de verschoning/het omkleden ook wel eens op: als de luier en het rompertje maar aan zijn, komt de rest wel iets later of staand. Dan kunnen ze tussendoor weer ff spelen, de badkamer onderzoeken etc. en dan snel die broek/trui ook aan.

    Daarnaast kleed ik mijn mannetjes echt niet bij ieder vlekje om, dan kan ik beide vier keer per dag omkleden en dat maal twee. Niet fijn voor hen, en ook niet voor mij!
     
  16. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Ik ben aan het meelezen omdat het hier hetzelfde gaat, staan is het prima, liggen is een drama en niks helpt meer. Heb net ff op de site van pampers gekeken voor de maten van de luierbroekjes. Die zijn pas vanaf maat 4. Quincy is pas 7,5 kilo en maat 3 zit nog helemaal tegen elkaar aan. Weet iemand of het dan toch slim is om de broekjes maat 4 te pakken of dat er een ander merk is met kleinere maatjes?
     
  17. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidvat en Huggies hebben ook luierbroekjes, misschien dat die wel in een kleinere maat verkrijgbaar zijn?
     
  18. adi

    adi Niet meer actief

    Hier doen we alle omkleed/ verschoningspartijen op de bank in de woonkamer, met de tv aan :).
    Maar het is inderdaad vaak een drama, en wij proberen ze zoveel mogelijk af te leiden, of juist te betrekken bij het omkleden. Als ik de luier om heb, ben ik al blij, de rest kan wel zittend/ staand/ lopend.
     
  19. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    debbrundschot@ ik vind luiers veel fijner om staand aan te doen dan die broekjes met tegenwerkende spartel (zweet) beentjes. als je er een beetje aan gewend bent dan is het echt niet moeilijk om te doen.
     
  20. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Wat ik doe.

    Commode is al maanden weg.

    Ik leg haar voor me neer of ik zet haar voor me neer op de bank en duw haar gelijk weer in de bank van zitten he( lachen natuurlijk) Komt ze weer om hoog duw ik haar weer terug dan blijft ze meestal wel liggen ik pak haar bijde benen beet en veeg zo snel mogelijk haar billen af. Truien broeken mallot.s ect die doe ik zittend staanden ect en maar gelijk een spelletje er van maken stoeien dus meestal werkt het wel;)

    Wil ze echt niet luisteren is het even Karishma liggen.

    Staandend kan wel verschonen zeker een plas luier maar een poepbroek daar ga ik staandende niet aan beginnen. En zeker met een meisje niet dat gaat meestal toch overal tussen zitten en moet je het even goed schoonmaken. Maar gek doen werkt hier nog steeds.

    Je word wel steeds handiger om het staande of wat dan ook te doen. Op de commode zou er niet eens aan moeten denken voor je het weet draaien ze zich om en liggen op de grond ze worden steeds sneller en gevaarlijker daar op.

    Succes er mee in elk geval. O ja ik praat ook tegen haar van mama even je billen schoonmaken Karishma luier tijd dat soort dingen ze lijkt me te begrijpen.;)
     

Deel Deze Pagina