Ik heb even een vraagje, ik heb voor mijn verjaardag een blender gekregen, en nu wil ik verse ananasap maken, maar het gaat zo vreselijk schuimen. Heeft er iemand misschien tips over hoe ik het het beste kan doen? Misschien trouwens een leuk idee voor een nieuwe top-ic: Blender recepten. Ga ik denk ik maar eens een nieuwe top-ic over maken.
Is een blender niet meer om te mengen?... Als ik sap wil gebruik ik gewoon altijd een sapcentrifuge (Ik zeg niet dat het niet kan met een blender,heb het gewoon nog nooit gedaan )
haha, aan jou banner te zien, is ananas wel nodig, vooral ook het hart blenderen. Ik weet niet wat te doen tegen het schuim, ik doe zelf altijd yoghurt erbij.
Ik heb geen sapcentrifuge, ja alleen een citruspers, maar dat wil helemaal niet. In Maleisie deden ze het ook in een blender geloof ik, maar dat schuimde veel minder! @ patries, hahah, ze stonden me al aan te kijken bij de AH..... Ik vind ananas heerlijk! En als ik 'm in de bleder doe, dan gaat het hart mee!
ik heb geen idee.... weet je wat ook lekker is, abrikozensap vers.... hmmmmvorig jaar op vakantie in marokko
met een blender gaat t goed hoor je moet alleen een beetje water toevoegen anders krijg je zo'n dik sap omdat al het vruchtvlees erbij zit. wel lekker met ananas smakelijk
In de sapcentrifuge doet het maar vies, nog meer schuim en echt zo'n dikke pap die je machine blokkeert Heb me ook al ziek gegeten in de ananas, maar het heeft niet geholpen... Najah, ukkie komt er wel uit als ie er zin in heeft (al kan ik me bij jou voorstellen dat je echt wel aan de ananas wil beginnen in de hoop dat het begint ) Succes en smakelijk!
In de sapcentrifuge doet het maar vies, nog meer schuim en echt zo'n dikke pap die je machine blokkeert Heb me ook al ziek gegeten in de ananas, maar het heeft niet geholpen... En dat hart is hard Najah, ukkie komt er wel uit als ie er zin in heeft (al kan ik me bij jou voorstellen dat je echt wel aan de ananas wil beginnen in de hoop dat het begint ) Succes en smakelijk!
Ik gooi altijd alles bij elkaar in de blender: kiwi, banaan, appel, ananas, aarbeien, peer, meloen, het is maar net wat ik in huis heb. En als het te dik is doe ik er wat vruchtensap uit een pak bij, zoals perzik/sinaasappel (anders wordt het te zuur). Je moet het wel snel opdrinken, of in een dichte beker doen zodat je het kan schudden, anders drijft al het vruchtvlees omhoog.
Hmm ik heb ngo wel wat dingen op het receptendeel van de weblog staan. deze is absoluut een aanrader: http://jobensaskia.nl/post/recepten/126 ... s-geniaals die eten wij regelmatig als het weer blenderseizoen is *grin*