vershil tussen eerste en tweede bevalling

Discussie in 'De lounge' gestart door joella, 16 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi meiden ;)

    Ik had een vraag voor de moeders die meer dan 1 kindje hebben dus die al meerdere bevallingen achter de rug hebben.
    Ik ben nu zwanger van de tweede en ik weet dat elke bevalling anders is maar ik ben toch benieuwd hoe jullie je tweede bevalling (of meerdere) ervaren hebben was het moeilijker of juist makelijker?
    Mijn eerste bevalling ging lekker vlot ik had wel al drie dagen 3 centimeter ontsluiting en lichte weeën maar uiteindelijk hadden ze me vliezen gebroken en was mijn zoontje er binnen 4 uur en 20 min best snel dus voor de eerste. Maar nu komt me tweede bevalling dus ben best benieuwd.
    Mijn zwangerschap is wel heel anders als mijn eerste zwangerschap ik heb nu juist veel meer kwaaltjes ben lang misselijk geweest en heb veel last van me bekken en rug en ik kan nu ook niet meer zo lang lopen bij me eerste viel dat allemaal mee.

    groetjes Joella
     
  2. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    bij mij was de eerste bevalling met 6 uur. en tweede bevalling 4 uur. verloskundige was bijna 2 keer te laat. zat na een uur weer beneden alsof er niks gebeurd was gedouched en wel. geen hechtingen niks. hoop dat deze ook makkelijk is.
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hoi Joella, Wat een herkenbaar verhaal ;) Ik ben nu net als jij ook zwanger van mijn 2e. De eerste zwangerschap verliep vrij vlekkeloos en met weinig kwaaltjes en de bevalling was vrij snel! Na een weeen-storm van 2 uur heb ik nog een uurtje moeten persen en toen was mijn zoon er! Nu ben ik weer zwanger en de hele zwangerschap viel mij veel zwaarder, veel meer kwaaltjes (ook idd BI, mijn ijzer heel laag, hogere bloeddruk na mate de zwangerschap vordert, vocht vast houden).
    Omdat het zo anders is ben ik toch wel een beetje bang voor deze bevalling en het kindje is ook groter geschat dan mijn zoon was dus al met al ben ik heeel erg benieuwd naar de antwoorden hier!!
    Gr carry
     
  4. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Mijn eerste zwangerschap was een keizersnede op 36 weken... Mijn tweede werd ingeleid op 41 weken en duurde in totaal 4uenhalf.. Beide zw waren ong
    hetzelfde... enkel bij me dochter veel acne en zin in komkommersla en bij me zoontje niets v acne en zin in chocolade. Ik wilde bij beiden geen cola
    meer.. ben ik gek op !!! Smaakte toen als ijzer..
    jasses... voor mij dus geen zw test... the colatest
    is the best haahhaaha !
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De twee zwangerschappen waren vrij identiek. Misselijk, spugen en nog eens misselijk. (bij de tweede wel wat meer en het duurde langer)
    Ik droeg de buik hetzelfde bij beide zwangerschappen.
    Van de eerste ben ik bij 37+ bevallen via een keizersnede, al met al 16 uur geduurd, en van de tweede ben ik bij 40+ vaginaal bevallen binnen twee uur.

    Groetjes kwebbeltje
     
  6. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    2 totaal verschillende zwangerschappen, en 2 verschillende bevallingen.
    Bij de eerste voelde ik me eigenlijk heel erg goed, een niet te grote buik die niet echt in de weg zat, mijn haar zat goed, ik zag er goed uit, dus dat was een meevaller. Echter, de laatste 5 weken heb ik in het ziekenhuis gelegen vanwege een zwangerschapsvergiftiging, en dat was niet leuk. Uiteindelijk hebben ze de bevalling opgewekt, en een weeenstorm was het gevolg, en ik raakte in paniek. De weeen begonnen om 2 uur 's middags, en om half zeven 's avonds is hij geboren. Ik moest nog 5 dagen in het ziekenhuis blijven, en ging toen naar huis. Ik voelde me wel snel weer goed, en was snel weer op de been.
    Bij de tweede zag ik er niet uit ;) , misselijk, moe, druk met de jongste in huis, ik vond het niet echt een succes. De bevalling was echter een eitje, 's nachts rond 1 uur begonnen de weeen, en die deden zo weinig pijn dat ik zo iets had van wannneer komt die pijn nou? maar om half zes 's morgens werd de tweede al geboren, met 2 persweeen, Heel relaxed en heel ontspannen. Echter , daarna erg last gehad van naweeen en zwangerschapstranen.

    Nu ben ik weer zwanger, ben moe, ben heel erg misselijk, tot nu toe vind ik het nog niet echt leuk, en ik ben ook heel benieuwd hoe de bevalling gaat, ik laat het maar op me af komen.

    groetjes
    celiene
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Mijn eerste bevalling was lekker vlot, om 5 uur ongeveer wakker geworden van de eerste lichte wee, om half 7 de verloskundige gebeld, rond 9 uur de eerste perswee en om 9:27 uur had ik Linsey in mijn armen. Ik had in totaal 2 inwendige hechtingen en 3 uitwendig.
    Bij de tweede werd ik om 2:30 uur wakker van de eerste lichte wee, om half 5 de verloskundige gebeld, ik zei om 7:00 uur dat ik moest persen, maar volgens de verloskundige kon dat niet aangezien ze net had gekeken en toen had ik nog maar 6 centimeter, toch maar gekeken en kon direct gaan persen, dit kon dus starten om 7:13 en om 7:18 uur had ik Kaily in mijn armen. Geen hechtingen dit keer.
    Ik heb dus beide keren een SUPER bevalling gehad en zo wil ik er nog wel 10 haha, maar 2de was dus nog sneller dan de eerste, hoop dat ik bij een eventuele 3de nog sneller erover zal doen haha.

    Liefs Angela.
     
  8. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi meiden

    Wat een leuke verschillende verhalen allemaal! :D
    Ik ben niet echt bang voor mijn tweede bevalling want ik weet dat als je de kleine eenmaal op je armen heb je bijna alles vergeten ben.
    Bij mijn zoontje Andy zei ik ik neem nooit meer kinderen omdat na het breken van me vliezen een weeënstorm kwam en daar raakte ik ook van in paniek maar toen ik eenmaal mocht persen (en daar was ik nou het meeste bang voor voor dat hoofdje wat er uit moest komen) vond ik het een geweldige opluchting zo heerlijk als je eindelijk mag persen.
    En toen Andy op me armen lag zei ik gelijk tegen me vriend ik meende het niet hoor ik wil dolgraag nog meer kinderen en zo zie je maar ben nu weer bijna bij het end van me tweede zwangerschap.
    Alleen wat me echt erg tegenviel was het hechten tjongen dat deed bij mijn echt zeer ik was ingeknipt en kreeg hechtingen nou dat was ff op me tanden bijten.
     
  9. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    1e bevalling: 2 1/2 uur persen, vaccumpomp, keizersnee
    2e bevalling: 2 1/2 uur persen, tang, 2e poging normaal bevallen
    3e bevalling: 20 minuten persen, met knipje gewoon gekomen.
    de vierde komt hoop ik en verwacht ik nog sneller dan de 3e de lekker vlot.
     
  10. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Mijn 1 ste zwangerschap had ik helemaal geen kwaaltjes , bij de 2 de bijna alle kwaaltjes mijn 1ste bevalling duurde 3,5 uur . ( daar vond ik het persen erg moeilijk )
    2 de bevalling was binnen 1,5 uur . bij de 2de bevalling had ik meer last van de weeen .en bij allebei de bevallingen was ik na 2 uur alweer lekker benede .


    yvonne
     
  11. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
  12. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hmmm wat uiteenlopend, maar over het algemmen de meesten toch een snellere bevalling van de 2e, ik hoop... ja natuurlijk hoop ik dat het sneller gaat, maar ik ga nergens van uit, ik zie het wel.
    ben de laatste tijd gelukkkig sowieso weer erg rustig en heb zoiets van: We zien het wel! Ben niet meer zo bang als een paar weekjes geleden.
    Gr Carry
     

Deel Deze Pagina