Verslaafd aan Bakerzak.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tigger, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Een kort verhaal...

    Emma slaapt al vanaf een week of 4 in de bakerzak. Emma ging nogal eens onbehouden met haar handjes door het gezicht heen als ze sliep, waardoor ze echt wakker werd. Hierdoor sliep ze niet echt lekker lang achter elkaar. De zak was en is dus echt uitkomst. Ze hebben de ruimte en vrijheid om te bewegen, alleen kunnen ze niet in de buurt van hun gezichtje komen. Emma slaapt vanaf dat moment uren en is helemaal happy in haar bakerzak. Ondertussen is Emma niet meer zo ongecontroleerd met haar handjes, maar ze sabbelt nu op de zak als ze gaat slapen. Ze steekt haar handje omhoog tot hij niet verder kan en kan dan precies op de zak sabbelen. Het is haar manier om weg te zakken in een diepe slaap in een veilig beschermend coconnetje.

    Ze raden aan om op het moment dat ze gaan draaien in bed zonder te laten slapen. Nou doet Emma dat nog absoluut niet, maar ik heb al weleens geprobeerd om haar zonder zak te slapen te leggen, zonder succes. Als ze al in slaap valt, wordt ze al gauw wakker en is dan echt in een soort paniek. Alsof ze merkt dat ze niet in haar veilige beschermende zak ligt. Het schijnt dat ze er doorheen moeten. Nou dan nog maar even er niet doorheen, het is echt haar ding, haar knuffel, haar veiligheid. Het is dus ook belangrijk dat als wij met haar weggaan, de zak niet te vergeten...

    Een willekeurige vrijdag, een dag zoals de meesten.
    Half 7 bedje uit, dikke jas aan en hup met papa of mama naar Gastmama.
    Om half 8 belt gastmama naar mij; "zeg, ik kan de bakerzak niet vinden"
    Ik wordt zenuwachtig, dat is geen goed nieuws. De zak is voor Emma net zoiets als wat voor een ander kindje zijn/haar lievelings knuffel is. En elke ouder weet wat het betekent als dat ding kwijt of vergeten is. *slik*

    Snel denken: gastmama heeft nog een slaapzak, dus net als al keer bij Opa en Oma gedaan is, stikt gastmama de armsgaten van de slaapzak dicht. Helaas, de slaapzak is te dik en Emma merkt dat het niet "haar" knuffelzak is, ze kan niet sabbelen op de zak. gastmama probeert het dan toch maar zonder. Emma valt in slaap met haar Konijn dicht tegen haar aan! *Rondedansje*

    Helaas, om half tien belt gastmama op, Emma is na een klein uurtje alweer wakker geworden en echt overstuur. Ze is moe, maar kan echt niet slapen. Ik weet hoe Emma er aan toe is, gezien ik vorige week hetzelfde heb geprobeerd. Ik ga naar mijn baas en ik mag gelijk naar huis.
    Gelukkig weet gastmama Emma gerust te stellen en te troosten en knuffelt Emma lekker. Ze ligt zelfs tevreden te spelen als ik aan kom. Een wit/bleek gezichtje, duidelijk moe, maar wel vrolijk.

    Gezien ik toch al aan weekend toe was, ben ik niet thuis de bakerzak op gaan halen, maar is mijn weekend gewoon vroeg begonnen. Ik neem Emma mee naar huis, het is inmiddels 11.00 uur, etenstijd. Emma slurpt werkelijk in 1 teug een hele fles weg (240cc) Met wegdraaiende oogjes drinkt ze de laatste slokjes. Ik breng haar gelijk naar bed. Ik leg Emma in haar "knuffelzak" en ik heb zelden zo'n gelukzalige glimlach gezien. Nog voordat ik de deur achter me dicht heb, slaapt Emma al... met haar handje, de bakerzak ertussen, in haar mond.

    Lang leve de bakerzak.


    Zou je denken. Maar hoe nu verder? Dit verhaal speelde zich af toen ze 4 en een halve maand was. Ik leg haar nu af en toe zonder bakerzak, maar ze kan dan niet sabbelen op het stofje en wil en kan dus niet slapen. Het is echt hartverscheurend. Het is echt haar tut. Zodra ze weer kan sabbelen is ze binnen no time vertrokken. Ze draait of beweegt absoluut niet in bed. Ergens heb ik dus ook zoiets van, ach wat maakt het uit en als zij zo lekker kan slapen. Anderszijds, ze zal toch een keer uit die bakerzak moeten. :) Misschien als ze wat ouder is ze dan een tut goed zo kan vast houden dat ze kan tutten, maar nu kan ze dat nog niet. Ik kan dan een stuk uit de bakerzak knippen en zo kan ze dan toch tutten.

    Dus op zich niet een heel groot drama, maar misschien heeft iemand tips of kan iemand mij bevestigen, zoals ik het voel: Wat maakt het nou uit, als zij zo gelukkig is en lekker kan slapen, lekker zo laten.
     
  2. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wat komt jou verhaal mij bekend voor zeg! Fenja heeft tot en met 7 maanden in gebakerd gelegen. Een paar keer proberen af te bouwen maar dit werd iedere keer een drama. Dus maar weer terug naar de bakerzak, want dan sliep ze wel en ze sabbelde net zo op de doek zoals jou Emma. Ik wilde haar er ook graag iut hebben, maar dacht ook: Tja....als ze anders niet slaapt, dan is het niet anders. Maar ik was wel bang dat Fenja tot 2 jaar ingebakerd zou liggen :D . Uiteindelijk toch uit de bakerzak gekregen. En heel rustig aan afgebouwd. Per keer 1 slaapje, en als het niet ging.....dan terug in de zak. We waren er deze keer minder mee bezig en wonder boven wonder ging het toen wel goed. Je kan haar ook eerst in de slaapzal leggen, als ze in slaap valt is het goed doet ze dit niet haar dan terug inde bakerzak. Wordt ze na een uur wakker, terug in de bakerzak. Zo leert ze er wel aan te wennen om zonder bakerzak te liggen. Succes, en maak je inderdaad niet druk. Het komt vanzelf. En ik vond het ook belangrijk dat Fenja goed sliep en niet overstuur was,met of zonder zak!
     
  3. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ah super dank voor je antwoord. Slaapzak leg ik haar dan ook in, maar zonder succes nog. Ik denk zelf ook dat ze het vanzelf aangeeft en dat het vanzelf komt, maar toch. Ik denk even rondvragen.

    Fijn te lezen dat Emma niet de enige is.. :)
     
  4. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    ja he? Is altijd wel fijn om te weten dat je niet de enige bent! Heb ik ook hoor! Toen we Fenja gingen uitbakeren, las ik overal waar het WEL lukte, en bij ons lukte het dus niet. Frustrerend vond ik dat. Maar uiteindelijk zal het bij Emma ook wel lukken hoor, geen zorgen. Alleen op haar tempo en op haar tijd. Vertrouw maar op jezelf en op je kindje.

    PS: ik las ook weleens dat sommige kindjes tot een jaar toe in de bakerzak hebben gelegen! Dus zelfs dat bestaat! Op bakerzak.nl staan ook tips geloof ik om uit te bakeren.

    Succes!
     
  5. Niet meer actief

    danisha slaapt ook nog steeds in een bakerzak en dat laat ik ook lekker zo. Ik probeer af en toe wel een slaapzak maar als dat niet wil dan is dat geen probleem. Het komt vanzelf wel. Vandaag sliep ze toevallig wel in een slaapzak en nu ook en ik kijk wel hoelang ze het volhoudt.

    Ik zie er zelf verder geen gevaar meer in omdat ik zeker weet dat ze haar hoofdje wel omhoog houdt en anders laat ze zich wel horen!
     
  6. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik sluit me helemaal bij alkievalkie aan. Ook op die manier afgebouwd na 7 maand.
     
  7. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kan je misschien iets van een stukje stof of een wantje o.i.d. over haar handje doen, zodat ze daarop kan sabbelen?

    En het afbouwen, poeh, lijkt me moeilijk. Wij hadden het vorige week even zonder geprobeerd en dat lukte redelijk. Af en toe een paar keer flink huilen en slecht slapen, maar nu al drie dagen de zak helemaal niet meer gebruikt.

    Succes en sterkte ermee.
     
  8. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Dames,

    Oh jee, ik ben nu al aan het afbouwen uit de mini bakerzak! Fleur is nu bijna 4 maanden en ik ben ook bang dat als ik te lang wacht dat ze er niet meer uit wil.

    Het gaat al 2 weken goed in de normale slaapzak om in slaap te vallen maar ze pakt haar 2de slaapje na de eerste 45 minutencyclus niet goed en word dan wakker terwijl ze nog moe is. Volgens mij komt het omdat ze dan toch met haar handen in haar gezicht kan wrijven met het resultaat dat haar hele koppie vol krassen en ze toch zodanig gaat huilen dat ze niet meer inslaapt.

    Zou ze beter slapen door de zak? Ik ga hem toch weer eens aan doen bij haar om te kijken of ze dan wel goed doorslaapt overdag. Snachts doet ze het wel prima zonder zak maar wordt wel vroeg wakker. Maar dat kan wel eens door de wintertijd kunnen komen.

    Fijn te lezen dat het uiteindelijk wel goed komt dan op latere leeftijd.

    Groetjes, M
     
  9. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik baker haar nog steeds af en toe in,wel eens waar gewoon met haar lakentje...soms heeft ze het gewoonnodig om in te slapen dat is ze nog zo bewegelijk.Ze voelt zich er dan pretig bij en dat vind k het belangrijkste!

    Groetjes,
     
  10. Noukie 81

    Noukie 81 Actief lid

    26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    mijn zoontje van 5 mnden word ook nog iedere avond ingebakerd, en nu heeft mijn vader 2 schuimrubberen driehoeken gemaakt en daar ligt tijn tussen zodat hij niet kan omrollen. succes allemaal
     
  11. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai hai, hier ook tot ruim zeven maanden in de bakerzak. Kim sabbelde op haar zak. Nu is ze verslaafd aan poppie, dus net zo'n paniek als die wordt vergeten..............Lekker laten slapen in de zak
    groetjes Bianca
     
  12. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo

    wat toevaliig, ik ben sinds vorige week aan het afbouwen.
    ze is nu bijna 5 maanden oud.
    ook zij sabelde op haar zakje.
    nu wou ze vorige week ineens niet meer goed slapen in haar zakje en overdag zag ik dat ze regelmatig op haar vingertjes sabbelde.
    ik dach tik ga het eens proberen in een gewone slaapzak, en ja hoor ze sliep ineens goed.
    nu ligt ze zelfs al te slapen van half 12 vanmiddag.
    echt heel raar want pogingen daarvoor waren een ramp.
    ik was ook bang er nooit vanaf te komen, maar je ziet wel dat het toch een keertje vanzelf komt.

    gr debby
     
  13. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    dat vergat ik er aan toe te voegen. Wij probeerde het vanaf vier maanden iedere maand een keer een dag zonder zak. Ik ga er nl vanuit dat Kim het zelf wel aan zou geven. Iedere keer een drama en bij maand zeven pikte ze het gewoon
     
  14. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hier hetzelfde, Olivier slaapt al sinds hij 4 weken is in de bakerzakken.

    Hij is nu een half jaar en kan in de slaapzak slapen, de oplossing = SOKJES OVER ZIJN HANDJES!

    Klinkt gek maar zonder die sokjes slaapt hij niet in. Hier kan hij lekker op sabbelen en hij heeft het idee dat zijn handjes weer veilig opgeborgen zitten zoals in de bakerzak.
     
  15. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jeetje wat een reacties! Onwijs bedankt! Ik maak me geen zorgen meer, ze is er vanzelf aan toe zoals ik het lees!

    Emma ligt weer heerlijk te slapen.. in haar zak.. :)

    Thanks!
     

Deel Deze Pagina