verspreking verloskundige over geslacht 36 weken groeiecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DDara, 13 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag

    Mijn laatste gesprek bij de verloskundige was echt een grote teleurstelling.....
    Alles met de kleine was gelukkig goed. Wel liep het flink voor op groei, hoofdje was niet meer heel goed te meten door de schaduw en omdat het al een heel klein beetje in de bekken lag waardoor het zou kunnen dat de schedel botjes al in elkaar geschoven konden zijn. De schatting was dat het hoofdje 2 dagen achter tot ruim een week voor liep, maar het zou dus goed kunnen dat het nog verder voorliep aangezien het al wat in de bekken lag. Het buikje liep ruim 2 weken voor en de beentjes ietsje achter.

    Af en toe mocht ik niet mee kijken omdat ik niet weet wat het wordt maar alles was goed en gezond. Na de echo spraken we de groei nog even door ( dat het een zwaardere baby zou worden) en echt de seconde voor dat ik de deur uit loop zegt de verloskundige ........
    Ja jongens worden nou eenmaal vaak zwaarder dan meisjes........
    :(:(:(:(:(:(:(


    Ik heb niet door gevraagd want ik wilde niet de bevestiging dat het echt een jongen was maar de kans dat dit een algemene opmerking was lijkt me helaas erg klein gezien het vooraf gaande gesprek....

    Ik was echt zo teleur gesteld.... Dit is me laatste zwangerschap en ik heb al een jongen en een meid dus wat dat betreft maakt het niets uit maar ik wilde het dit keer zo graag anders doen en niet weten wat het werd.......:cry:

    Nu ben ik mijn baby kleertjes aan het uitpakken en laat ik alles meisjes kleren netjes ingepakt in tasjes zitten terwijl ik de jongens kleertjes in de kast ga hangen.......
    (Wat heeft het nog voor nut om de meisjes kleren op te hangen want die moet ik alleen maar weer gaan opruimen na de bevalling.....) Dat was zou niet wat ik me had voor gesteld ik had zo een behoefte aan de spanning van wat het wordt....... In me vluchtkoffer stop ik nog wel een roze mutsje maar dat is eigenlijk tegen beter weten in....


    Maar als de opmerking van de verloskundige toch echt een algemene opmerking was (wat ik niet verwacht) en er komt ineens een meisje uit.......... Dan zal ik wel echt stom en stom verbaasd zijn :roflmao:........ maar die kans schat ik niet groter in dan 5 tot 10%:$
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wat jammer zeg!.
    Ik zou er ook behoorlijk van balen.
    Vind het ook een beetje een domme opmerking van je vk.
     
  3. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Wat stom zeg! Ik zou dan ook ongelooflijk balen. Ik zou het er trouwens niet bij laten hoor, die vk mag ook wel horen dat je dat liever niet geweten had. Vind het wel een stomme fout van haar, verpest de verrassing enorm voor jullie. :(
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  4. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Jeetje, wat ontzettend balen zeg! Ben je bijna aan het eind, wordt het zo verpest... :(
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dat is wel heel zuur zeg!
    Wordt het op het einde nog verpest. :(
     
  6. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Grrrrrr dat is wel echt heel zuur! Vooral zo dicht op het einde vd zwangerschap. Snap dat je enorm baalt van haar ‘verspreking’!
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.403
    3.953
    113
    noord holland
    Ow wat balen :(.
    En ik kan het me ook ergens in t gesprek voorstellen dat ze zich gewoon domweg versproken heeft. Zo bij de deur nog even iets luchtigs en afrondends zeggen en dan per ongeluk dit zeggen :eek:.
    Wat dat betreft is t ook maar een mens natuurlijk.
    Wel echt gruwelijk balen.
    Aan de andere kant, dalijk heeft ze bewust verwarring gezaaid door dit te zeggen :roflmao: en blijkt t toch een meisje.
     
  8. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hmm ik zou er zelf toch niet vanuit gaan dat het een jongetje wordt.. Kan ook gewoon een opmerking zijn.. Kan me gewoon niet voorstellen dat ze met deze opmerking wil zeggen dat het een jongetje is.. Zou hier trouwens wel wat van zeggen
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Zo tegen t einde lijkt me de kans klein dat t een verspreking is qua inhoud van t geslacht, wel dat t een verspreking is met "had t verborgen moeten houden". In elk geval zekerheidshalve toch maar een roze setje meenemen maar ik snap je teleurstelling.

    Onze vk noemt de ukkepuk ook "hij" terwijl ukje nog 8 weken was en geslacht niet te zien was. Lijkt me hier wel leuk een knul maar weer een meid is ook welkom, ze boeft er geen haar minder om.
     
  10. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik kan me dat ook helemaal voorstellen, het zou ook echt iets voor mij zijn. :| Maar aan de andere kant, als echoscopiste zou je je daar toch wel bewust van moeten zijn...
    Note to self: als ik nog eens zwanger ben en het geslacht niet vooraf wil weten: geen woord uitwisselen met de echoscopiste. :roflmao: Ik ken iemand die hetzelfde is overkomen als TS, zal dus best wel vaker voorkomen...
     
  11. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.048
    1.026
    113
    Vrouw
    Ahwwww wat jammer :( . Bespreek het even met de vk, je teleurstelling. Ze zal daar waarschijnlijk alleen maar begrip voor hebben (en zal zich ook wel schuldig voelen als ze zich beseft wat ze per ongeluk gedaan heeft). Ze helpt jou je baby op de wereld te zetten, dus echt belangrijk dat je, je fijn voelt bij haar. Dus denk wel slim om even open met haar te zijn, zodat je straks weer helemaal op je gemak bent bij haar :). Kan me namelijk voorstellen dat dit wel echt een grote domper is!
     
    Ballyss vindt dit leuk.
  12. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik krijg elke week een echo ( training echo voor verloskundigen) en elke week vragen de dames of ik weet wat t het geslacht ja, en elke week zeg ik ja, een dame. Elke week stellen ze vast dat het nog steeds een dame is en elke week melden ze dat hij zo lekker beweegt en zo mooi op de echo komt.

    Het kan een hele knullige verspreking zijn, ik zou de verloskundige er echter wel over aanspreken dat dit gebeurt is. Ze zal het echt niet met opzet hebben gedaan als het idd een verspreking is en wellicht kan ze er dan in de toekomst ( helaas bij anderen) wel meer op letten

    Koop jij niks voor natuurlijk maar ik zou t wel melden
     
  13. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Jeetje wat balen zeg :( Ik snap je teleurstelling! Kan het niet een grapje van je vk zijn?
     
  14. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    842
    161
    43
    nou....wat suf zeg:(
     
  15. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik wil er wel wat over zeggen maar niet voordat ik bevallen ben want dan krijg ik helemaal 100% de bevestiging dat het een verspreking was. En ik vind dat hele kleine beetje onzekerheid nog altijd leuker dan dat me werkelijk wordt verteld.... "ja sorry dat ik me versproken heb"
    Ik kan het eventueel nog wel met 1 van de andere verloskundige van de praktijk bespreken aangezien zij niet op de hoogte zijn van het geslacht en het dus ook niet kunnen vertellen.....
    Maar weet ook niet of dat echt nut heeft, misschien dat zij me nog proberen te overtuigen dat het een algemene opmerking moet zijn geweest......

    Dit was juist de verloskundige van wie ik een verspreking het MINST zou hebben verwacht, en ik vind het ook geen type dat een grapje zou maken om mij op het verkeerde been te zetten.
    Ik ben er uiteraard niet boos over ik snap de verspreking ook heel goed gezien de gang van het gesprek. Maar dat maakt de teleurstelling niet minder.
     
  16. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik hoop voor je dat het toch een verspreking was. Ter vergelijking: mijn derde was het grootst en toch echt een meisje.
     
  17. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik snap dat jr baalt, ik zou er ook heel erg van balen! Maar de vk is ook maar een mens, helaas met fouten..
    Ook ter vergelijking: mijn jongen was het kleinst en de 3de was de zwaarste( 4650 gr) en echt een meisje..
    Is toch niets van te zeggen..
     

Deel Deze Pagina