Verstand van minecraft

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn dochter kreeg een melding in minecraft. Iets over weergave-opties.
    Er werd aanbevolen dit naar 6… (iets) te zetten Ipv 9… (iets).
    Dus wij gezegd ‘ok!’
    En nu is ze dus haar werelden kwijt.

    wie weet wat hier bedoeld wordt en hoe we haar werelden terug krijgen?
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er is ook al langere tijd iets mis met haar account. Er staat een rood uitroepteken en info over de marketplace. Klinkt dit ook bekend?
     
  3. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Als het opgeslagen is in de bestanden zou ze de werelden terug moeten krijgen. Mijn zoon geeft er wel bij aan dat het hem nog nooit gelukt is om werelden die hij kwijt was, terug te krijgen, maar die stonden toen nog niet in de bestanden opgeslagen.

    Melding marketplace dan zou er een aanbieding moeten zijn ofzo.
     
  4. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Wij spelen Minecraft op de android tablet, en als we dat uitroepteken in de marketplace + sjablonen weg hebben, dan zijn we uitgelogd geraakt. In ons geval het microsoft account dat uitgelogd is geraakt omdat ik bijvoorbeeld het wachtwoord heb veranderd. Ik moet dan opnieuw die microsoft login doen en de minecraft account is weer beschikbaar.
     
    merah vindt dit leuk.
  5. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Dochter van 18 zegt: als je de werelden niet op schijf hebt opgeslagen, zijn deze niet meer terug te halen. Advies is dan ook om (vanaf nu) altijd backups te maken van de werelden.

    Iets omzetten van iets met een 9 naar iets met een 6 zegt haar niks. Wel is recent versie 1.19 uitgekomen, maar een update naar een nieuwe versie zou niet de reden moeten zijn dat de werelden verloren zijn gegaan.

    Kan het zijn dat haar profielinformatie niet geheel geüpdatet of compleet is na omzetten naar Xbox account? Daar zou mogelijk dat uitroepteken vandaan kunnen komen. Maar dit is een gok, dit weet ze echt niet.

    M’n dochter wil gerust even digitaal meekijken, ze is er knap handig mee (ik ben een meganoob) en haar vriend studeert in IT richting dus die kan wellicht ook nog wel wat betekenen. Stuur gerust een pb als je contact wil leggen.
     
    owly vindt dit leuk.
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank voor de reacties! Ik ga morgen even met dochter overleggen.
    Ze kwam namelijk nog met een typisch detail: een paar jaar geleden had ze twee werelden en echt hele leuke dingen gemaakt. Bij het opslaan gaf hij steeds een foutmelding, maar nooit iets mee gedaan. Toen gebeurde er iets (ik weet niet meer wat) en bleek dus dat haar werelden nooit waren opgeslagen. Alles weg. Dikke tranen.
    Dus een aantal nieuwe werelden gemaakt.
    Die nieuwe zijn nu sinds vandaag dus weg, maar die oude (die weg waren) die zijn nu weer terug!!
     
  7. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Klinkt alsof ze eerder bv bij Microsoft was ingelogd, en nu met een ander account (of gewoon met ‘Steve’ of ‘Alex’). Als ze weer inlogt met haar Microsoft-account, zijn die andere werelden er ook weer :)

    Weergave-opties lijken me puur iets van resolutie.
     
  8. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb geen antwoord op je vraag ts.
    Maar zelf ook een minecraft vraag. Mijn zoon speelt bij mij minecraft op tablet en bij zijn vader op de PlayStation. Zijn vader zegt dat het niet lukt om op hetzelfde Microsoft account te spelen. Ik heb mijn inloggegevens doorgegeven.. want zoon wil graag in dezelfde werelden uiteraard.
    Iemand hier die weet of dit kan en hoe het dan moet? Op Google kan ik het antwoord niet vinden.
     
  9. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Mijn zoon zegt dat dat niet kan. Hij speelt op de nintendo en op zijn telefoon met hetzelfde account en hij heeft verschillende werelden.
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh jammer. Maar bedankt voor je antwoord, jij en je zoon :)
     
    sjorsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina