verstandkies trekken ja / nee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lieve, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

    Ik ben nog maar heel pril zwanger.
    nog maar 4 weken.
    en ik moet eigenlijk mijn verstandkies bij de kaakchirurg eruit laten halen.
    mag dit als je net zwanger bent. zo niet mag het dan later in de zwangerschap wel?

    groetjes lieve
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Mag altijd wel. Maar je zit even met de verdoving. Volgens mij kan die niet zoveel kwaad maar zeker weten doe ik dat niet.
     
  3. Nonja

    Nonja Fanatiek lid

    12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hee dat is toevallig.. ik moet eigenlijk ook naar de kaakchirurg voor mn verstandskies. Heb eerst met ze gebeld en er werd aangegeven dat het niet echt kwaad kon, maar dat als ik er geen last van had beter kon terug komen als de baby is geboren.
    Succes!
     
  4. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    ik heb mijn verstandskies er uit moeten laten snijden was toen ook nog maar heel pril zwanger, ik heb het wel laten doen, de kans dat de verdoving bij je kindje komt is echt nihil.

    maar de keus is natuurlijk aan jezelf, als je er geen last van hebt kun je best wachten. heb je er last van zou ik wel gaan.
     
  5. 894hi

    894hi Niet meer actief

    kan je gewoon laten doen... wel even doorgeven dat je zwanger ben aangezien je dan vaak een andere verdoving kan krijgen... ik heb het toen ook laten doen... wel ligt het er vaak aan hoe lang je al zwanger ben... tenminsten dat zij hij hier...
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Liever even wachten als het niet noodzakelijk is. Verdovingen worden (of in ieder geval werden toen ik nog werkte, tot 1.5 jr geleden) liever niet gegeven voor de 12/13 weken zwangerschap.

    Ik zou dus persoonlijk als je er geen last van hebt de afspraak verzetten. Gaat dat niet dan idd wel heel erg duidelijk vermelden dat je zwanger bent (dan kunnen er minder en evt andere carpules gebruikt worden).

    Liefs, Hanneke!
     
  7. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Door mijn kaakchirurg werd resoluut nee gezegd, was toen 6 weken. Heb gevraagd of het dan later kon, en hij zei dat ie het vanaf 27 weken wel wilde doen als ik écht doodging van de pijn.. maar liever pas na de bevalling en zelfs na de borstvoeding.
     
  8. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Bij mij werd met 6 weken ook gezegd dat ie eruit moest, maar ik wacht tot na de bevalling.
    Ik had en heb er tot nu toe geen last van.
    Het gaat niet eens zozeer om de verdoving (want dat mag wel), maar er moeten waarschijnlijk ook eerst foto's gemaakt worden. bij mij althans wel.
     
  9. natascha1

    natascha1 VIP lid

    1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    bij mijn laatste controle bij de tandarts heb ik aangegeven dat ik mijn verstandskiezen er ook uit wil hebben ze zeiden dit doen we liever niet tijdens je zwangerschap dus we wachte ermee tot je bent bevalle
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Bij mijn was het uitsnijden van de verstandskies nogal een drama. Het ging flink ontsteken en ik ben er goed ziek van geweest. Ik had die pijnstilling daarna echt nodig en zou persoonlijk absoluut wachten totdat je bent bevallen (mits dit mogelijk is).
     
  11. patty1989

    patty1989 Lid

    8 okt 2009
    55
    0
    0
    verzorgende
    Omgeving Helmond
    Mijn verstandskies moet ook getrokken worden en er moeten foto's worden gemaakt . Maar mijn tandarts wil dit allemaal pas doen na de bevalling . De stralingen blijken slecht te zijn voor de baby en de verstandskies trekken doen ze altijd pas na de zwangerschap ivm de verdoving enzo ..
    Maar volgens mij zegt iedere tandarts wel wat anders , de één zegt dat het geen kwaad kan en de ander wel .
     
  12. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb zelf erge kiespijn gehad een paar weken geleden en de tandarts wilde me niet behandelen i.v.m. de verdoving en na behandeling.
    Was toen al 30 weken ongeveer.
    Momenteel heb je nog geen bloeduitwisseling met de vrucht maar het eerste trimester is wel een gevoelig trimester, ook zonder medische ingrepen.
     
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat zou voor mij ook de reden zijn om het uit te stellen, als het niet hard nodig is tenminste.
    Want als het gaat onsteken, is dat zó pijnlijk en dan red je het niet op paracetamol, maar dat is eigenlijk wel de enige pijnstiller die je hebben mag.
    Dus ik zou dat risico zelf niet willen nemen.
     
  14. Faith83

    Faith83 Lid

    13 jan 2010
    95
    1
    0
    Ik hoor heel veel verschillende dingen hierover.
    Mijn verstandskiezen moeten er ook uit en wilde net een afspraak gaan maken bij de kaakchirurgh toen ik erachter kwam dat ik 4 weken zwanger was. De tandarts beweert dat er maar een heeeeel klein beetje van de verdoving bij het vruchtje komt en dat dit geen kwaad kan. Mijn huisarts heeft echter zoiets van lekker laten zitten tot na de bevalling, je moet het risico niet nemen, zeker niet als je nog zo pril zwanger bent. Ik heb er verder ook geen last van hoor dus laat het lekker even zo.
     

Deel Deze Pagina