Verstandskies getrokken, nog steeds pijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

    Ik heb het afgelopen jaar veel last gehad van mijn verstandskies. Hij is een maand geleden gevuld, omdat er een gaatje zat, maar sindsdien bleef ik er last van houden.
    Afgelopen dinsdag naar de tandarts gegaan en ze zei, ik trek hem er gelijk uit, dan ben je er vanaf.
    Zo gezegd zo gedaan. Toen ze hem had getrokken, liet ze de kies zien. Ze vertelde dat hij er moeilijk uit ging omdat de wortels zo enorm scheef stonden.

    Nu bijna een week verder heb ik nog onwijze pijn. Ik spoel een aantal keer per dag met zout water. Ik slaap slecht en functioneer echt nog niet overdag. Ik ben er echt naar van. Ik heb geen koorts en het is ook niet dik. Ik heb vanmorgen gebeld en de tandarts zegt dat zolang ik geen koorts heb, het niet erg is.

    Herkent iemand dit na het trekken van een verstandskies?
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Is zo te lezen niks ernstigs. Wel heel vervelend. Slik je al paracetamol? Anders zou ik ze gaan slikken volgens de gebruiksaanwijzing om een mooie spiegel op te bouwen.
    Liefst geen ibuprofen want dat is echt heel slecht voor je maag.
    Als PCM niet werkt misschien even de huisarts/tandarts bellen voor een ander receptje.
     
  3. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Dit wilde ik net niet weten haha. Ik moet over een half uurtje naar de tandarts om mijn verstandskies eruit te laten jassen. pijnstiller spiegel ben ik gister mee begonnen om alvast op te bouwen. Doodeng.
    Ik hoop serieus dat ik er niet zo lang last van houdt. Sterkte en ik zou indd even voor een andere pijnstiller bellen als pcm niet voldoende werkt.
     
  4. Priscillaxxx

    Priscillaxxx Actief lid

    5 jun 2013
    182
    44
    28
    NULL
    NULL
    Bel de tandarts en laat het uitspoelen met waterstofperoxide. Klinkt als alveolitis. Als ze het even uitspoelen en jij spoelt 4x per dag met waterstofperoxide 1:1 verdund met water, dan ben je er snel van af. (Is geen pretje maar het helpt wel).
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2 jaar terug is bij mij een kies boven getrokken en dit was echt een drama.
    Die kies was al afgebroken en de kaakchirurg heeft hem echt met kracht eruit moeten duwen/ trekken.
    Ik was na die ingreep ook echt helemaal kapot. Ik had werkelijk het gevoel alsof mijn kaak was ontzet.
    De andere dag gewoon gaan werken maar wel onder invloed van Brufen en PCM . Na een dag of 4 was het ergste wel voorbij en ben ik nog wel terug geweest omdat ik een vieze smaak bleef houden uit het gat, ze hebben toen de hechtingen verwijderd en schoon gespoeld en toen was het helemaal klaar.
    Ik vind dat wanneer je een week later nog enorme pijn hebt dat dit niet hoort.
    Het mag beurs voelen en wat gevoelig maar pijn is wel een signaal dat er mogelijk iets niet goed zit.
    Hou het wel in de gaten.
    Sterkte.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus. Hebben ze bij mij ook gedaan.
     
  7. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.431
    784
    113
    ik heb er dit jaar 3 laten trekken en dit klinkt niet normaal. Ik heb meestal wel een beetje last van hechtingen dus die laat ik er na een paar dagen uithalen.
     
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik heb ze drie jaar geleden allevier tegelijk laten trekken (onder narcose) en dit klinkt ook niet normaal. Ik kreeg wel een voorschrift voor ibuprofen mee, ik mocht bij hevige pijn om de 6 uur een pil. Uiteindelijk heb ik alleen dag 1 eentje geslikt, de andere dagen hoogstens paracetamol.

    Wel kreeg ik speciaal mondwater mee (waterstofperoxide) waar ik goed mee moest spoelen. Na dag 1 was de pijn al minder en met dag 3 kon ik weer normaal eten. Dus ik zou ook even teruggaan naar de tandarts.
     
  9. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Ik heb van 1 kies (die was dan wel gesneden bij de kaakchirurg) ook zoveel last gehad, maar na spoelen inderdaad niet meer.

    Zou toch ook even bellen en dit eens vragen, hopelijk helpt dat je.
     
  10. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    De tandarts heeft z3 bij mij ook zelf getrokken, die van de bovenkaak geen last gehad, de eerste van d3 onder kaak twee weken PCM moeten slikken!! Toen ik voor de tweede van de onderkaakbterug kwam hebbik gevraagd of dit normaal was..... mwoaaaa kan wel eens gebeuren zei hij..... toen ging hij mijn kies er uit halen, deed er veel langer over dan die keer er voor, en heb nergens last van gehad!!! Hij heeft bij dus erg lomp gedaan die ene keer!!
     
  11. Belle22

    Belle22 Bekend lid

    22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ik heb ook zeker 10 dagen heel veel pijn gehad, zeker 1 week echt enorm veel pijn..

    Bij mij zat hij ook heel goed vast, hij zat heel diep en moest veel boren om hem los te krijgen , duurde zeker 30 min toen hij hem in kleine stukjes eruit had gekregen..

    Wat mij is verteld is dat de pijn echt zolang kan duren dat het na 2 weken wel echt een stuk minder moet zijn
     
    Harperhazel vindt dit leuk.
  12. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Hier vanmiddag de kies eruit laten halen. Maar ondanks 6 verdovingen voelde ik de pijn toch nog met trekken. Ik had een "haak" als wortel dus t is best een flink gat wat toch pijnlijk is.
    Weet iemand toevallig wanneer t gat "dicht" is? Merk dat ik t erg spannend vind om te eten en zit nu aan de pudding en drink ontbijt omdat ik straks geen eet resten in mijn krater wil. Tijdens eten viel ik ook bijna flauw maar waar dat van kwam?
     
  13. jippie01

    jippie01 Bekend lid

    25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Bellen! Ik had dit toen ook en moest terug nd kaakchirurg. Daar bleek dat er allemaal vuil in zat ondanks spoelen kreeg ik een spuit mee, zo'n monoject waarmee ik meerdere keren per dag echt in 't gat moest spuiten met zoutoplossing totdat er niks geen vuil meer uit kwam. Dit heeft enorm geholpen!
     
  14. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Dat gat dicht kan heel lang duren!

    Hier inmiddels 3 laten trekken/snijden, 2 geen last van gehad maar van 1 echt 10 dagen ontzettend last. Alleen ibuprofen 600mg haalde de druk er een beetje af.
    Vreselijk, doe mij maar een bevalling!
     
  15. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik heb onlangs 2 verstandskiezen laten trekken.. onder en boven.
    Van boven had ik vrijwel geen last maar van de onderste heb ik 2 weken last gehad.. mijn wang was ook ontzettend dik.
    Constant paracetamol geslikt en op een dag begon het ineens enorm te bloeden en het hield na een minuut ineens op en sindsdien had ik geen last meer. Was waarschijnlijk een ontsteking. Ik zou dus even bellen naar je tandarts.

    Sterkte in elk geval! Ik mag 12 januari weer voor de 3e verstandskies :(
     
  16. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Ze heeft vandaag flink moeten duwen, wringen en trekken. Heb de hele dag door pcm gegeten en zitten koelen. Ik hou t de komende dagen maar op noodlesoep, toetjes en vla en pak voor de nacht maar brufen bruis. Bij mij was t links boven maar er zat een haak aan de wortel helaas. Bedankt iig voor jullie info en ervaringen. Dit is mijn eerste kies ooit getrokken dus ben maar een leek op dit gebied maar schrok wel flink van t gat wat er achter is gebleven
     
  17. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ik heb begin september een kies laten verwijderen bij de kaakchirurg. Die wildde er niet uit. Hij lag plat in de kaak dus met veel geboor en getrek via de bovenkaak hebben ze hem er aan stukjes uit gekregen. Die man zette zich op gegeven moment zelfs schrap op mijn hoofd. Brrr. Mijn wang was een week lang minimaal dubbel zo dik als de andere. Ik heb twee weken alleen vla kunnen eten en ook de wond heeft al die tijd gebloed.
    Vorige week is er nog een groot stuk uitgehaald wat blijkbaar was blijven zitten en omhoog groeide en vervolgens ook weer veel pijn veroorzaakte. Nog steeds kan ik geen harde dingen eten met die kaak.
    Hier werd het als meer voorkomend bestempeld en was het advies rustig afwachten en goed spoelen met zoutoplossing. Als ik stukjes ging eten het gat uitspoelen met een speciaal spuitje.
    Een vriendin van mij is bijna zeven maanden geleden geholpen en nog af en toe pijn eraan.
     
  18. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Bij mij is het nu bijna vier maanden geleden en er zit nog steeds een gat. Er is dan wel geen wond meer maar wel een flinke krater nog steeds!
     
  19. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Mijn man is daar 2 weken lang dood en dood ziek van geweest. Pijn koorts overgeven.
    Na 2 weken trok de pijn pas weg. Langzaam.

    We zijn nu 6 weken verder en nog dagelijks spoelt hij de wond. De echte pijn is er uit maar het is nog steeds gevoelig. Ik zou na een week nog niet zoveel denken. Hoewel mijn man na een week ook op de spoeddienst zat met de vraag of dat wel helemaal normaal was.
     
  20. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Pfoe heftig zeg! Hier wakker geworden na een goede nacht slaap en t is nu meer pijnlijk maar te doen. Ik vind eten vooral heel eng omdat ik bang ben dat er eetresten in gaat zitten. Ik heb geen spuitje gehad om te spoelen. T was gisteravond al rustig in mijn mond en zat er geen echt bloed meer in mijn spuug. Beetje rozig maar dat kan kloppen zoals t mij verteld is. Ik ga vandaag lekker verder met de vla en pudding en zal daar instant soep met noodles aan bijvoegen haha. Merk toch dat t vertrouwen in kunnen eten weer moet groeien. T maakt me niet uit er een soort geul achter blijft maar weet wel dat ik blij ben als t goed dicht gegroeid is met tandvlees zodat ik weer kan eten zonder restjes eruit te hoeven vissen
     

Deel Deze Pagina