Verstandskies verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anne2019, 6 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Mijn verstandskies is met een puntje door en gaat waarschijnlijk niet verder doorkomen.
    Buiten een wat drukkend gevoel af en toe niet veel last van.
    Kies zit dicht bij een zenuw.
    Zie nogal op tegen verwijderen, mag kiezen van de tandarts wat zouden jullie doen?
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.864
    7.809
    113
    Amsterdam
    Naar de kaakchirurg gaan dit mag een tandarts niet doen. Zeker niet als deze dicht bij een zenuw zit.
    Ik heb helaas as vrijdag een afspraak bij de kaakchirurg om te kijken hoe verder. Een van die van mij zou ook niet verder door kunnen komen en doet dit nu wel. Echter is afgeraden deze te verwijderen. Maar ik heb echt 2 weken echt pijn er van gehad en de tandarts zei dat ik ook eventueel de bovenste weg moet laten halen omdat deze ook toch aan het doorkomen zijn terwijl er echt geen ruimte is. Ik ga zien wat de kaakchirurg zegt vrijdag.
     
  3. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Zolang je er nog geen last van hebt en het verder niet de rest van je gebit weg drukt zou ik de kies laten zitten. Nou ben ik ook geen held wat de tandarts betreft:roflmao:
     
    MaMa vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Haha zo heb ik dat ook gedaan. Ze zijn helemaal doorgekomen, alleen kon ik ze niet goed poetsen, omdat ik er niet bijkwam en gingen mijn voortanden scheef staan. Ze zijn toen allevier in 1x verwijderd onder narcose.
    Wat wel makkelijk schijnt te zijn gegaan doordat ze al door warenm
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  5. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik ben als de dood voor de tandarts en alles er omheen (lees therapie en dergelijke dus heftig) maar mijn verstandskies verwijderen bij de kaakchirurg vond ik een eitje ... daarna een zak diepvries erwten er op voor de zwelling en haast geen pijn gehad!! Dus ik zeg ga naar de kaakchirurg! Sterkte!
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Mijn stelregel is geen last dan laat ik hem zitten. 1 van mijn verstandskiezen komt ook alleen een randje naar boven maar daar doe ik niks aan. Heb er geen last van dus laat ik hem zitten.

    Ik zou het bij de kaakchirurg laten doen en niet bij de tandarts. Ik denk dat ze er meer ervaring mee hebben.

    Ik heb een kleine mond en de verstandskies heeft de tandarts niet durven doen. Ben toen ook naar de kaakchirurg geweest.te kleine ruimte. Vond het al fijn dat de tandarts het aangaf dat hij mij liever doorstuurt
     
  7. Bluebell14

    Bluebell14 Actief lid

    5 mei 2019
    100
    41
    28
    Ik zou 'm laten zitten, zeker als je vooraf weet dat hij dicht bij een zenuw ligt. Als je ineens echt last krijgt kun je 'm altijd nog laten verwijderen.

    Mijn verstandskies is zes weken terug ook verwijderd, geen extra risico's maar toch een zenuw geraakt. Nu na zes weken is de beschadiging gelukkig al voor 70% herstelt, maar ik zou het risico in jouw geval niet nemen.
     
  8. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik zou hem dus wel laten verwijderen. Zo vaak gehoord dat de verstandskiezen andere tanden scheef duwen. Dat vind ik echt zonde en als je ze dan pas laat verwijderen kun je die andere tanden alleen nog recht krijgen met een beugel.
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik kan even zo snel jouw topic niet vinden, maar hoe is het met jou? Ik kom helaas net weer bij de tandarts vandaan:| zit een ontsteking, moet t nu schoonhouden met waterperoxide. Als t nier afneemt volgende week weer terug:cry:
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    @Mammielove ik stuur je een pb anders vervuil ik het topic:)
     
  11. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Na mijn ervaring met laten zitten is niet oké. Zware ontstekingen tot gevolg dat alleen nog Tramadol hielp tegen de pijn dus inderdaad naar de kaakchirurg en wees erge pijn voor...
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Nee hoor, dat hoeft niet, ligt er ook aan hoe erg het is. Mijn tanden, met name voortanden zijn schever gaan staan toen de verstandskiezen doorkwamen, vorig jaar weggehaald en nu staan alle tanden weer kaarsrecht.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.347
    113
    #13 Sado, 6 jul 2020
    Laatst bewerkt: 6 jul 2020
    Ik heb drie verstandskiezen die door zijn (al jaren) en “mag” ze van de tandarts gewoon laten zitten. Ze geeft aan dat er voldoende ruimte voor is, ze netjes en recht doorgekomen zijn en dat ze niets in de weg zitten. Geen last van scheve tanden of pijn, oid dus...

    Mocht ik toch klachten krijgen worden ze alsnog getrokken. Dit doet mijn tandarts niet zelf, verwijst ze voor door naar de kaakchirurg.
     
  14. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb nu 2 keer een verstandkies laten trekken
    1 keer tandarts die in paniek raakte omdat het gat door m'n gehemelte zat
    Andere kaakchirurg waar ik alles voelde
    Ik zal je de details besparen maar nee volgende blijft mooi zitten
     
  15. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    613
    527
    93
    Ik heb twee keer een verstandskies laten verwijderen bij de kaakchirurg en beide keren vond ik het een ingreep van niks! echt super meegevallen! Ben beide keren gelijk in de avond weer aan het werk gegaan en de pijn viel me ook alles mee...
    Mijn wang zag wel bont en blauw, want het was wel een rauwdouwer die beste chirurg :oops::roflmao:
     
  16. Novi

    Novi Niet meer actief

    Dan heb je wel geluk gehad. Meestal is het wel zo dat het scheef blijft staan. Tenminste van wat ik gezien heb.
     
  17. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Het huidige beleid is niet verwijderen bij geen klachten.
    Mijn man is onlangs “weggestuurd” bij de kaakchirurg. Kaakchirurg wou het wel doen maar het is als een blinde darm preventief verwijderen.
     
  18. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Dank voor de reacties, ik ga het nog maar even aankijken... brr nare dingen.
     
  19. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Twee zijn eruit getrokken en twee eruit gesneden. Had geen last van mijn verstandskiezen. Maar hoe ze groeiden zouden ze mijn achterste kiezen drukken.

    Zijn er preventief uitgehaald. Vond de pijn erg meevallen. Volgende dag beetje last gehad.
     
  20. DreamsandHopes

    DreamsandHopes Actief lid

    14 aug 2015
    260
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik zag er zelf ook erg tegenop en had het jaren uitgesteld.
    Mede door mijn ervaring bij de tandarts: duurt lang, veel boor- en kraakgeluiden.

    Ik ging laatst naar de kaakchirurg en lag met tranen in de stoel en durfde mijn mond niet open te doen.
    Nou, wat viel het mee! De assistentes zijn superaardig en binnen een kwartier waren 2 verstandskiezen verwijderd.

    En wat ben ik er blij mee! Veel meer ruimte en ik kan mijn tanden nog makkelijker schoonhouden. Als ik dit had geweten had ik het veel eerder gedaan. :)
     

Deel Deze Pagina