verstopping bij prematuur van nu 37 weken HELP!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door petty, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    hallo!

ik hoop dat ik hier nog tips kan krijgen...
    mijn zoontje is geboren met 30/3 en is nu bijna 37 weken oud. dus 7 weken...
    hij kreeg in het ziekenhuis flesvoeding van nutricia en sinds vorige week toen hij naar huis mocht kreeg hij flesvoeding van friso prematuur.
    helaas kan ik geen borstvoeding geven ivm medicijn gebruik..

nu is het zo dat ons zoontje een te lage hb had voordat hij naar huis mocht dus hebben ze ferrofumuraat meegegeven..2x keer per dag 0.5 milliliter.

maar wat dus het probleem geeft..althans ik denk dat dit het probleem is dat hij door die ferro verstopping heeft gekregen! want in een week tijd heeft hij maar 2 keer ontlasting gehad en dat met hulp (tempen, anusje masseren)

toen hebben we uiteindelijk naar veel bellen en informeren lactulosestroop gekregen waar hij 1/2 keer per dag 3 milliliter van krijgt.
    het leek wel te helpen, we zijn er 15/08 mee begonnen en hij had gelijk al die nacht enorm veel gepoept maar ook dit keer weer met hulp van ons..er kwam echt een drol uit (ja zo noem ik het maar even) en daarna dunne ontlasting.
    Wij waren erg blij en opgelucht en dachten dat het nu wel op gang zou moeten komen nu dat die "prop" uit de weg is!

maar nee....gister heeft hij weer de hele dag geen ontlasting gehad tot nu toe nog steeds niet...wel heeft hij er echt last van en is continu bezig met persen zelfs als hij in zijn bedje ligt te slapen..maar er komt niets uit.
    hij laat wel windjes..dat deed hij al die tijd al wel maar er komt niets mee..
    af en toe een heel klein hard keuteltje...

ik ben ten einde raad en vind het zo zielig en vervelend voor ons mannetje...en helemaal gezien onze nare start met hem (10 weken te vroeg geboren, angst en onzekerheden enz) zijn we nu heel bang dat hij nu ineens heel ziek gaat worden of misschien dat hij al een afwijking heeft aan zijn darmpjes....

maarja anderzijds kon hij vanaf zijn geboorte prima zijn ontlasting kwijt!
    tis echt sinds hij is gestart met die ferrofumuraat...denken wij..

ik hoop dat hier iemand is met een goede raad....

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Petty,

Jeetje wat een tijd hebben jullie gehad zeg. Zoveel zorgen en onzekerheid en dan krijgen jullie nu nog de probleempjes met de ontlasting erbij.

Ik moet jullie terleurstellen want ik kan je bij jullie vragen niet helpen.

Vragne over borstvoeding en dingen die daaromheen hangen daar kan ik wat meer maar in jullie geval zou ik me wenden tot de kinderarts waar Samir onder controle is. Ik verwacht dat hij beter met deze vragen om kan gaan. Of eventueel andere voeding voorschrijven die ervoor zorgt dat de ontlasting zachter blijft. Maar daar kan de aets beter iets over zeggen.

Vaak heeft het CB ook wel ervaring met deze vragen maar gezien zijn leeftijd en geschiedenis zou ik eerst even contact met het ziekenhuis hebben.

Heel veel succes,

Ilse

Deel Deze Pagina