Verstopping door johannesbroodpitmeel, Hero comfort een idee?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Logan, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

    Logan Niet meer actief

    Onze zoon is nu bijna vier maanden en spuugt best veel. Geen mondjes maar echt golven en ook rustig 3 uur na de voeding nog.
    Het maakt niet uit of we grote of kleinere flessen geven, we houden hem goed rechtop en alle leefregels van reflux passen we toe.
    Eerder voegde ik 1 schep nutriton toe aan een fles van 180/6 nutrilon standaard maar omdat hij niet zulke goede ontlasting geeft, overgestapt op kruidvat merk. (Cb vertelde me toen we begonnen met johannesbroodpitmeel, dat nutriton verstopping kon geven en een ander merk was dan een idee)

    Nu wil ik natuurlijk het spugen tegengaan maar als ik de johannesbroodpitmeel verhoog ben ik bang dat de ontlasting alleen maar slechter word. Zou hero comfort een optie zijn? Donderdag moet ik weer naar het cb maar ik zoek eigenlijk ook ervaringen en tips hier.
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Als je een fles van 200 ml geeft aan een baby van 4 maanden, pas je niet alle leefregels van reflux toe.
    Ik zou vaker op een dag, kleine flessen geven. Zo'n grote plens in een keer in de maag zet er veel druk op waardoor je alleen maar meer kans hebt dat het er weer uit komt.
    En bij veel kindjes geeft johannesbroodpitmeel verstopping idd. Gaf je nutriton of de natuurlijke variant? Die zou je eventueel ook kunnen proberen. Maar kleinere flessen is echt wel beter.
     
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hij weegt rond de 7kg dus die 1000ml heeft hij echt nodig. Als ik hem 6 flessen van 150 geef, heeft hij die binnen 15 minuten leeg. We hebben dr Browns geprobeerd met prematuren speen, daar komt geen johannesbroodpitmeel doorheen en met de nr 1 speen gaat dat te snel.
    Nu gebruiken we avent flessen met 0 speen. Ook als ik daar flessen van 150 mee geef, gaat dat veel te snel. Het cb gaf gulzig drinken ook als reden van het spugen, dus als ik terugga naar kleinere flessen lost het dat niet op gok ik.

    We zijn begonnen met nutriton maar nu dus kv merk.
     
  4. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Even antwoord op je vraag:
    Hero comfort bevat al johannesbroodpitmeel. Dus dat heeft weinig verschil.
    Kindjes moeten ook even wennen aan nieuwe voeding en ook aan johannesbroodpitmeel. Mijn dochtertje raakte er ook een beetje verstopt van in het begin. Maar gebruik het nu al maanden en het gaat prima.(uitzondering van vaste hapjes, als je m'n topic gelezen heb).
    Nutriton of kruitvat eigen merk is geen verschil qua johannesbroodpitmeel.

    Qua hoeveelheid in de fles en het snelle drinken moet je echt iets aan doen! Hoe sneller een grote hoeveelheid binnen komt hoe meer ze spugen.
    Ga echt op zoek naar een fles waar rustig uit gedronken wordt.
    Dr. Brown flessen met difrax spenen was hier de oplossing (speen S).
     
  5. Logan

    Logan Niet meer actief

    Het drinken uit de avent gaat echt goed, dat is echt het enige. We hebben difrax, dr toen en avent geprobeerd en de dr brown en difrax spenen omgewisseld. Hielp allemaal niks. Als ik hem laat pauzeren gilt hij de boel bij elkaar en al die lucht die dan binnenkomt leek me ook weer niets toevoegen.

    We gebruiken nu jhbm vanaf dat hij zes weken is, en sinds vier weken dan van kruidvat merk. Dat maakt dus niks uit? Hmm :(

    Als ik de fles dan nog dikker maak met een extra schep ben ik bang dat hij echt nog slechter gaat poepen. Omdat er op Hero comfort staat dat het ook voor moeizame ontlasting is, dacht ik dat dat een oplossing kon zijn maar dat heeft dus niet echt zin?
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Nutriton of Hero Comfort maakte hier geen verschil. Waar ik pas later achter kwam is dat in Hero Comfort ook echt nutriton zit toegevoegd, maar als ik het goed heb begrepen zit in Nutrilon Omneo een ander verdikkingsmiddel. Wellicht weet iemand hier nog beter hoe het precies zit, maar zou je dit nog uit kunnen proberen?
    Anders pure JPBM halen bij de natuurwinkel i.p.v. de nutriton?

    Wat je zegt over dat hij 150cc in 15 minuten drinkt is vrij snel. Doordat je dan maar 200cc geeft en hij er dus langer over doet verhelpt het probleem niet. De voeding gaat dus nog steeds even snel, alleen omdat de fles voller zit doet hij er een paar minuten langer over.
     
    Bloemm90 vindt dit leuk.
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Lastig inderdaad. Ik zou toch gaan experimenteren met verschillende flessen/spenen om de drinktijd te verlengen en de hoeveelheid te verkleinen.
     
  8. Logan

    Logan Niet meer actief

    Daar heb je inderdaad een punt Olifantje. Ik weet alleen echt niet meer welke flessen ik nog zou kunnen gebruiken. Met de kleinste speen gaat alles al te snel.
    Ik overleg donderdag sowieso wel even want ik krijg er een beetje een punthoofd van.

    Bedankt dames!
     
  9. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Levino is nu 8 weekjes en krijgt 150+5 en 1.5 schepje nutriton in zijn fles. Wij gebruiken de difrax s fles met m speen. Dr Brown ging hier juist sneller leeg en zorgde voor meer krampjes.

    Hij heeft het nu voor de derde week de johannesbroodpitmeel en nu pas begint zijn ontlasting wat beter te worden.
    Eerst heel erge dunne poep en nu wordt het wat dikker. Dus dat wennen kan wel even duren
     
  10. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hij krijgt het al vanaf dat hij zes weken is. Morgen is hij zestien weken :).
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Probeer dan eens de dr brown prematurenspeen en dan gewoon zonder nutriton
     
  12. Logan

    Logan Niet meer actief

    Daar gaat hij van spugen en dus ben ik nutriton gaan toevoegen.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Maar je zei net toch dat hij waarschijnlijk spuugt door het gulzige drinken...?


    Ik zou sowieso een oplossing gaan zoeken voor dat gulzige drinken, want het is helaas gewoon te snel
     
  14. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ja dat klopt, en dus ben ik op advies van de kraam de prematuren speen gaan gebruiken op de dr brown en ook dat gaat te snel. Op het cb zeiden ze dus johannesbroodpitmeel toevoegen en dat past niet meer door de speen. Nummer 1 Sleen erop, en weer te snel.

    Ik wéét dat het te snel gaat, ik zoek naar een oplossing dus dat is overbodig commentaar.
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Dan maak je het gaatje van de prematurenspeen gewoon wat groter....


    Verder kan je pure johannesbroodpitmeel halen bij een natuurwinkel ipv nutriton
     
  16. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ook geprobeerd. ;)
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft hij erg last van het spugen? Als hij goed groeit en verder niet zo'n last heeft, zou ik wel wat proberen te doen aan het gulzige drinken (wat ook geen idee, sorry ;)), maar geen dingen meer geven waarbij hij last van mijn ontlasting krijgt.
     
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    Voor ik johannesbroodpitmeel ging toevoegen gilde hij het uit. Als dat niet zo was, had ik ook nooit wat gebruikt. Nu heeft hij er geen last van maar ik durf niet te stoppen omdat ik bang ben dat het dan wel weer last gaat geven. Hij groeit goed dus dat is het probleem ook niet. Ik ga verder zoeken naar een idee, dankje :)
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je zou het kunnen proberen, of minderen. Dat je ermee begon is natuurlijk ook alweer 10 weken geleden ;)
     
  20. Logan

    Logan Niet meer actief

    Daar heb je zeker een punt! :) Morgen overdag maar eens beginnen met een halve schep.
     

Deel Deze Pagina