Verstopping

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Biccy, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

maiskiemolie is het beste, is de meest zuivere olie die er is. olijfolie werd ons door de KA afgeraden, omdat dit erg "rijke" olie is.

Succes

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Dat noemde me schoonmoeder ook al idd, maar had niets anders in huis.
    Als ik weer boodschappen ga doen zal ik dat eens meenemen.

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ja ze at het wel goed, ik zit nu in overleg met het CB op iets meer hapjes fruit gewoon omdat ze het erg lekker vindt en natuurlijk alweer een stukje ouder is, maar ze heeft er eigenlijk nooit problemen mee gehad en vanaf een week of 12 eet ze zelf van de lepel en slikt ze het gelijk door

4. Soekie

Soekie Bekend lid

Mar 26, 2010
    733
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Ik heb druppeltjes van VSM Kindicol. Dit is op natuurlijke basis. Het verzacht de ontlasting zodat ze het makkelijker kwijt kunnen. Ik heb gister om 19.30 drie drupeltjes gegeven en vanmiddag had hij resultaat. Joehoeeeeeeeeee!

5. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje ik kan een boek schrijven over verstoppingen...
    Justin heeft daar ook erg veel last van gehad. Zijn begonnen met olie, en extra water maar dat had geen zin.
    Toen lactose maar daar kreeg hij onwijs veel kramp van.
    Toen kregen we 1x in de week een klysma in de hoop dat het dan vanzelf zou komen. Wat dus niet het geval was, en dus als resultaat had dat hij 1x per week poepte dmv die klyma, maar dat was dan zoooo hard dat hij gillend huilde tot alles eruit was.
    nu hebben we forlax. Jeetje wat een wondermiddel!!! Zijn begonnen met elke dag een half zakje. Na 4 dagen deed dit nog niks. dus toen in overleg met de ka een heel zakje. En meteen de dag erna resultaat. NU zitten we om de dag op een half zakje en hij poept elke dag netjes!!
    Zijn zo blij hiermee!!

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Wij hebben toen lijnzaadolie gekozen op aanraden van de huisarts.
    Die wordt hier bij de molen geperst en ze hadden die bij tno getest en toen bleek dat er erg veel stoffen in zitten die goed zijn voor de hersenen.
    Nu denk ik had ik het maar niet gedaan want nu zit ik met een 4 jarige jongentje dat binnen kort naar de orthopedagoge/psychologe moet omdat ze vermoeden dat hij hoogbegaaft is:$:D;)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Hahaha zou wat zijn als het daar van kwam zeg :D

Ik heb net sinds dagen voor het eerst een redelijk smeuiige poepbroek verschoond! Het was niet dun, meer kleiig, maar iig geen keiharde keutels meer :)
    Geen idee of het nou van de olie komt of toeval, of dat haar darmen nu gewend zijn aan de comfort, maar ik ben wel blij!

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    joh maakt het uit het is eruit dat is veel belangrijker lijkt me :D

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Hier ook eeeeindelijk succes.
    Met kans op reacties, wij kozen voor pruimensap. Gister avond sterk verdunt sap gegeven, uurtje later riep mijn man me naar de kinderkamer en eerst kwamen de keutels, arm kind, toen de klei en toen een heeeeeeeeeeeeeeeeeleeeeee hoop zachte poep.

Okee, het is niet een normale poepluier, maar wat was hij blij daarna, lachen, niet willen slapen, lekker vrolijk en heel gelukkig. 'Snachts nog twee keer een poep luier gehad, nog steeds niet zoals het 'moet' zijn, maar het komt eruit en vandaag ook nog een beetje gepoept. Meneer ligt nu al 2 uurtjes heerlijk te slapen en ziet er super gelukkig uit :)

Hoezee voor pruimensap!

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Fijn dat pruimensap bij hem werkt, dan kun je het nu gewoon lekker in de gaten houden en als je denkt dat hij weer last krijgt gewoon weer pruimensap geven.

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Echt fijn voor hem snap je opluchting :D

Share This Page