Verstopte neus met dik slijm

Discussie in 'Gezondheid' gestart door suuske25, 2 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!

    Ik heb al ruim 2 weken last van een verstopte neus.En niet zo maar een. Er zit echt mega dikke slijm in (sorry als het vies klinkt :|). En als ik snuit kan ik blijven snuiten, het stop niet. Meestal zit het aan een kant. In het begin zat er ook bloed bij. Meer dames hier last van? Is dit bij jullie vanzelf weggegaan of hebben jullie wellicht tips voor mij? Ik ben verder niet verkouden en ben er bijna zeker van dat dit door de zwangerschap komt. Ik heb echt alles geprobeerd, van neussprays, tot stomen, uitje op de kamer etc. Maar het zit echt potdicht!

    Ik ben het echt zo zat om snachts wakker te worden omdat ik niet kan ademen, loopneus krijg of moet snuiten...:mad:
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Heel herkenbaar wat betreft de verstopte neus. Ik heb het drie zwangerschappen gehad. Bij mij kwam het door slijmvlieszwelling en hielp alleen xylometazoline. Twee zwangerschappen bijna de hele zwangerschappen gebruikt. Bij de laatste heb ik het maar geaccepteerd want ik raakte afhankelijk van de xylo en dat was ook naar dus toch gestopt. Sindsdien niet meer of nauwelijks gebruikt.
     
  3. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat balen zeg. Het positieve hierin is dat je niet alleen bent. Hier namelijk ook een lotgenoot:). Hier ook of cement of dik slijm. En die dikke slijm plakt ook nog eens als een malle:eek::eek::|:|

    Door de zwangerschap verdikt niet alleen de slijmvliezen in je baarmoeder, maar ook op andere plekken zoals in je neus. Net zoals @Bootcamp babe heb ik bij m'n vorige zwangerschap ook continue xilometazoline gebruikt. Na de bevalling was het ook meteen over en uit en hoefde ik het niet meer te gebruiken. En nu zit ik er ook weer aan. Probeer het wel tot een minimum te gebruiken. Desnoods alleen voor het slapen gaan. 100 x per nacht wakker worden is killing en je hebt je slaap juist heel hard nodig.

    Heel veel sterkte!!
     
  4. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Die xylometazolonine, dat zit in de neusspray toch? Ik meen dat ik dat een keer zag staan? Ik wist niet of ik dat mocht gebruiken. Ik heb nu een gewone zoutoplossing maar dat helpt dus niet. Bedankt voor je tip!
     
  5. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ja het is echt verschrikkelijk. En als je snuit houdt het ook niet op, het blijft komen. Niet normaal zeg. Ik had het bij mijn andere 2 kindjes niet dus dit is echt nieuw voor mij haha. Heb het ook echt maar aan 1 kant. En bij jou? Mag je dat spul trouwens langere tijd gebruiken??
     
  6. EvitaDedu

    EvitaDedu Fanatiek lid

    24 dec 2018
    2.003
    1.809
    113
    Vrouw
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Hier hetzelfde liedje. Ik kan eindeloos blijven snuiten en ik heb bovendien zowel hooikoorts als huisstofmijtallergie. Stomen helpt absoluut niks, maar spoelen met zout water door middel van een spuit helpt wel wat. Als ik het niet doe, heb ik hopeloos veel last van de sinussen.
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Op een gegeven moment zat ik altijd op 1 spray in 1 neusgat voor de nacht. Dan kon ik wel slapen.

    Na de tweede heb ik een enorme holte ontsteking gekregen. Ik was verkouden tijdens de bevalling. Dat was zo naar en ik was nog steeds aan de xylo en dat hielp niet en pas toen ik stopte werd het beter. Sindsdien heb ik geaccepteerd dat je niet doodgaat door een verstopte neus en ook door je mond kan ademen. Dat is uiteindelijk beter geweest voor mij anders ben ik elke winter aan het afkicken van die xylo.

    Maar in de zwangerschap kan het geen kwaad ook al adviseren ze het niet langdurig te gebruiken.
     
  8. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ja, als je eenmaal begint met snuiten, dan komt er zo'n enorme golf groene derrie uit:|:|:roflmao::roflmao::roflmao:.

    In principe mag je het niet langer dan 7 dagen gebruiken ivm gewenning. Maar ik heb een langere geschiedenis mbt voorhoofdsholte ontstekingen. En heb het de vorige zwangerschap met mijn huisarts overlegd. En volgens mij ook met de KNO arts. Ik ga er heel bewust mee om. Zoals ik al aangaf; voor het slapen gaan en als het echt niet gaat vaker.
     
  9. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel dames! Ik ga morgen de huisarts even bellen of ik het inderdaad zo mag gaan gebruiken.
     
  10. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ben benieuwd wat hij/zij vindt. De ene huisarts is er niet zo'n voorstander van terwijl de andere er wat makkelijker in is. Laat je het weten?
     
  11. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ja doe ik zeker, kaart het ook nog aan bij de verloskundige volgende week maandag. Heb dan controle dus kijken wat zij ervan vindt
     
  12. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    En wat heeft de huisarts gezegd?

    Ik moet nu elke keer als er weer zo'n snot stortvloed uit mijn neus komt aan jou denken:roflmao::roflmao:
     
  13. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    :roflmao: hahha! Ik ben nog niet naar de huisarts geweest..ik ga vrijdag en maandag naar de vk. Maar nog steeds hetzelfde hier helaas :confused:
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Xylo mag eig helemaal net tijdens de zw alleen na een bevestiging van de ha. Xylo zorgt ervoor dat de vaatjes samentrekken, daardoor stopt de doorbloeding, je hebt dan even geen slijm productie. Gebruik je dit langere tijd, dan krijgt op die plek het bot geen zuurstof en sterft af.

    Ik heb de hele zw lopen stomen onder de douche omdat stiek uit mijn neus te peuteren met mijn pinknagels van een halve meter XD .... ik heb zwaar verlekkerd gekeken naar mijn xylo collectie, maar durfde niet eens 1 spray te gebruiken.
     
  15. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ben benieuwd hoe je aan die info komt mbt afsterven van het bot. Ik ben zowel professioneel als persoonlijk redelijk op de hoogte mbt xilometasoline, maar die info is mij onbekend.

    Ik heb de beslissing om xilo te gebruiken in overleg met HA en KNO arts. Dus dat zit wel goed:thumup:
     
  16. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Echt niet leuk voor je. Als je zo vaak bij de vk zit, is de ha een beetje dubbel op. Maar misschien verwijst ze je wel door. Maar ik denk dat ze legio dames in de praktijk heeft met deze klachten. En hoop ook dat ze een passende oplossing voor je heeft.

    Hier gaat het gelukkig al een stuk beter. Het is nog niet helemaal weg, maar gaat de goede kant op:thumup:
     
  17. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Aah fijn! Nee ik bedoel ik ga vrijdag naar de HA en maandag naar de VK. Sorry je kan het ook anders lezen idd. Ik ben ook erg benieuwd wat ze zeg zeggen
     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Van school :)
     
    Loolaa vindt dit leuk.
  19. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Haha:roflmao:. Mooi hoe je die tekst dan zo anders kunt interpreteren. Om heel eerlijk te zijn had ik ook met een half oog gekeken. De les voor de volgende keer is; beter lezen:p. Dan hoop ik maar dat ze een oplossing voor je hebben.

    Wat ook wel verlichting kan geven is bewegen in de buitenlucht. Is ook goed tegen de vernoeidheid. Het liefst zou je je bij thuiskomst op de bank ploffen en er niet meer af komen. Maar als je met je zelf afspreekt dat je een half uurtje mag hangen en dan een klein rondje gaat wandelen, geeft al iets meer energie.
     
  20. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Aha. Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten. Heb er in elk geval nooit van gehoord.

    Leuk trouwens om jou hier ook weer tegen te komen. Wij hebben toch wel eens samen in een "oude taarten die zwanger willen worden" topic geschreven? Ik zie dat het je gelukt is. Van harte gefeliciteerd!! Echt super fijn dat het gelukt is. Bij ons is het dus ook nog gelukt en zitten op de helft. En de NIPT en 20 weken echo waren goed, dus we kunnen nu met een gerust hart verder:)
     

Deel Deze Pagina