Vertrouwen in mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Starfire, 6 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Vertrouw jij iemand (die je nog niet kent of begint te leren kennen) snel? En waarom wel of niet? Ik merk dat zelfs als ik nieuwe mensen leer kennen ik echt mijn best doe, maar echt vertrouwen doe ik ze niet.

    Soms heb ik jarenlange vriendschap met iemand die ik toch niet 100% vertrouw en gaat het bijvoorbeeld dus stuk omdat iemand iets doet waardoor ik dan denk 'JAHOOR ZIE JE WEL'. :rolleyes: Best een domme zelfbescherming want het levert me niet veel op.

    Dit plaatje past goed bij dat gevoel: 20200606_125726.jpg

    Herkenbaar? Wat doe ik hier tegen? :o:
     
  2. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.289
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik vertrouw niet veel mensen. Dit heeft te maken met wat trauma's uit het verleden. En als ik dan eens iemand vertrouw, dan blijkt het ineens niet juist te zijn. Ik snap mensen niet zo goed en kan ze alleen analyseren voor zover mensen te analyseren zijn. Ik laat makkelijk mensen toe, ben best naïef daarin. Maar daardoor word ik ook wel vaak teleurgesteld. Er zijn maar enkele mensen die ik blindelings vertrouw, maar zij hebben zich dus ook echt bewezen.
    Maar dan nog kan ik er nu over gaan twijfelen, maar ik weet dat ik ze moet vertrouwen. Continu achterdocht maakt me moe. En dat ik mensen nooit helemaal zal begrijpen, daar heb ik mij bij neergelegd.

    Dus niet echt een tip maar wel herkenbaarheid.
     
    kadootje en Starfire vinden dit leuk.
  3. Starfire

    Starfire Bekend lid

    13 apr 2020
    581
    746
    93
    Vrouw
    Ohja dat is wel herkenbaar hoor. Mensen zijn soms ook moeilijk te begrijpen, vooral als je zelf vaak een beetje anders nadenkt over dingen als anderen. Tenminste zo ervaar ik dat..
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Waar vertrouw je ze niet mee?
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ja dat wilde ik ook vragen.

    Als je mensen niets toevertrouwd (geld, geheimen ik noem maar wat) hoef je ze ook niet te vertrouwen.
    Ik vraag me bij veel mensen die ik ken niet af of ik ze kan vertrouwen, want ik vertrouw ze niets toe. Als ik dat van plan ben hoef ik daar pas over na te denken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina