Vervanging pijnstilling

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 7 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Ik wil met alle liefde de kno bellen of huisarts maar praten doet nog altijd zeer en mijn stem klinkt bizar dus ik drop mijn vraag even hier. Mocht ik er niet uitkomen dan bel ik alsnog even.

    Ik gebruik nu als pijnstiller diclofenac en pcm op advies van kno ivm operatie keelamandelen. Nu is de diclofenac (zetpillen) bijna op en zonder kan ik echt nog niet :(
    Ik krijg er ook best last van dus wil best wat anders proberen.
    Wat is een goede vervanger (zetpil want pillen slikken gaat nog niet) die ik in de drogist kan halen én naast pcm 1000 kan gebruiken?
     
  2. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Je zou ook ibuprofen granulaat kunnen halen. Kan je drinken ipv pillen slikken. Zetpil zou ik zo even niet weten. En anders je man even laten bellen :) sterkte!!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik deed de pillen verpulveren en dan in ijskoud water :oops:

    Maar ik zou toch iemand laten bellen want het kan best zijn dat het ontstoken is en je daardoor nog pijn hebt :oops:
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou gewoon de kno (laten) bellen en een nieuw recept diclofenac vragen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  5. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Gewoon bellen voor een vervolgrecept.
     
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Wanneer ben je geopereerd? Want als je pillen bijna op zijn, zou de pijn al een stuk minder moeten zijn. En je stem moet eigenlijk gewoon klinken. Denk toch ff bellen naar de kno.
    Of iemand anders laten bellen. (Kan ook)

    Drink je wel genoeg ijskoud water en eet je genoeg waterijsjes?

    Voor mij is het ruim 25 jaar geleden dat ik als twintiger ben geopereerd. En ik kan zo het pijn gevoel weer voelen als ik eraan denk.
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Dat dacht ik idd eerst ook, wil het niet dat ik ontzettend buikkrampen krijg zodra ik ze gebruik. Dit duurt echt even en als ik niet op pas ligt alles er weer uit :p :oops:

    als bruis liever niet ivm mijn tanden, pcm verpulver ik al in een klein beetje water en dit gaat gelukkig goed.
     
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik zou bellen, of iemand voor je laten bellen, voor een nieuw recept Diclofenac.

    Daarnaast ook zeker aangeven dat je nog zoveel pijn hebt en dat je stem nog vreemd klinkt. Laat de arts maar beoordelen of dit normaal is.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    mijn man komt om van het werk en de zorg van de kinderen en het huishouden/boodschappen. Die wil ik liever niet mee lastig vallen.
    Maar gezien het idd lang duurt allemaal lijkt me een beelden kno wel handig. Dan maar met kraakstem ;) zijn ze wel gewend toch.:p
     
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Vorige week woensdag ben ik geopereerd. De meeste pijn heb ik na even slapen, vloeibaar eten en in de nacht. Op de dag is het wel uit te houden.
    Poeh genoeg ijswater, ik denk zo’n 4/5 glazen per dag en 3-5 ijsjes. Zal dat genoeg zijn? daarnaast heb ik nog bijna geen vast voedsel gegeten en voelt het nog erg branderig en trekkerig. Maar ja, vandaag dag 7, vanaf nu zou het beter moeten gaan als het volgens het boekje loopt.
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Dat mijn stem raar klinkt wil ik even nuanceren; als de pijnstilling is uitgewerkt/onvoldoende werkt dan kan ik mijn mond niet goed open doen en ga ik raar praten, ook doet praten dan pijn aan de linkerkant van mijn keel dus dat klinkt anders.
    Ik praat ook zo min mogelijk :oops::|
     
  12. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik heb zeker ruim.1,5 week NIET kunnen praten na verwijdering keelamandelen. Alleen heeeel zacht fluisteren. Ik kreeg de gewone ibuprofen wel weg omdat die pillen glad zijn. Koel je ook af en toe je hals met een icepack?
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Ik heb gebeld, buiten een kriebel die irriteerde en ik dus soms moest kuchen (auw!)ging dat best goed :p:D

    herhaalrecept doen ze liever niet omdat ik al langer slik dan de 5 dagen die er eigenlijk voor staan.
    Ik moet overgaan op 3 maal daags ibuprofen gecombineerd met pcm. Mocht dat echt onvoldoende zijn dan moet ik even contact opnemen.

    oh en stem anders/moeilijker was heel normaal!
     
    RLSD vindt dit leuk.
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    wow dat bof ik nog.. hier gaat zo veel mogelijk in huhmm en mm met mijn mond gesloten. ben jij toen over gegaan van diclofenac naar ibuprofen en hoe ging dat? Werkte het voldoende?
    Zal koelen nu nog zin hebben vanaf de buitenkant?
     
  15. Novi

    Novi Niet meer actief

    Keelamandelen laten verwijderen op volwassen leeftijd is echt een hel. Gelukkig zit je al op dag 7! Na de eerste week werd het bij mij steeds wat beter. Bij mij duurde het uiteindelijk iets van 2 weken voor ik pijnvrij was. Sterkte in ieder geval!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  16. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ja idd de hel!!! Ik had idd ook ontzettend veel pijn en heb zelfs een opiaat gehad (wel 20 jaar terug)
    Verder kon ik ook weinig dan 2 weken in bed liggen, zielig liggen zijn (vond ik zelf ) wel lekker 15 kilo afgevallen hahaha)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Hier zit/lig ik ook de hele dag in pyjama of huispak zielig te zijn. Echt die pijn die doorkomt als de pijnstilling is uitgewerkt...
    Die kilo’s zijn het enige voordeel, blijven ze er ook af:p?
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Dank je wel!
     
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik krijg ook enorm last van m’n darmen van diclofenac. Het is dat het zo goed helpt, anders had ik het niet gebruikt na mijn nekoperatie vorig jaar. Tegen de buikpijn gebruikte ik een pilletje voor diarree; Lidl huismerk. Goedkoop en de allerbeste. Dat zijn capsules, misschien kun je ze openbreken en mengen met ijskoud water? Ik kon wel gewoon naar de wc, dus het remde niet zeg maar.
    Ik heb altijd gezegd dat ik het belachelijk vind dat er niet meer medicatie in zetpil vorm is. Neem nou antibiotica voor kinderen. Dat zou toch veel beter zijn dan zo’n vies drankje dat kindjes weer uit kunnen spugen?
    Dus net als jij ken ik geen andere zetpil dan die van pcm. Onhandig hè? Sterkte met je keel. Ik zou gewoon de arts opbellen en het uitleggen.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  20. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Er is 10 kilo afgebleven, toen ik weer ging eten wel iets bijgekomen, maar dat is logisch. Zoet, zoet, zuur, bitter hier ging het allemaal niet naar binnen.. echt succes hoor!
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina