Vervelend met eten 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moona1, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag moeders,

Hoe handelen jullie als je kind vervelend doet met eten.

Mijn dochertje houdt niet van brood,en eet het dus echt met moeite,als ik het brood doop in een soepje is het echter wel zo weg en zelfs 2 botterhammen.
    drnaastg merk ik ook dat ze niet wil zitten in haar eetstoel,zodra ze eruit is pak ze wel stukjes brood,

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Heel herkenbaar. Hier is madam ook uitgekeken op het brood. Ze wil wel koekjes, kaas enz. (heeft dus wel trek), maar brood niet. Ze krijgt nu "gewoon" niets anders overdag tot ze haar brood op heeft, maarja, ze is nog eigenwijzer dan papa en mij. Dus eet ze dan gewoon heel de ochtend bijna niets. Vandaag heeft ze ook nauwelijks een halve boterham gegeten voor haar middagslaapje (dus ontbijt en lunch samen...)
    Ik wordt er soms wel een beetje radeloos van. Wil het beleg ook wel een beetje gezond houden en niet beginnen met hagelsag en dergelijke. Misschien is die soep van jou wel een idee.
    Hopelijk heeft iemand tips.

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ook hier een meisje dat niet zot is op brood. Wanneer ik tosti`s maak of het brood rooster dan eet ze er wel lekker van.
    Waar ze helemaal van smult is als we het brood een beetje besprenkelen met olijfolie en wat olijfjes erbij. Zo op dan, heeft ze echt van haar Marokkaanse vader:D

Brood met banaan is trouwens ook favoriet!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris eet bv 1 boterham en mag daarna een rijstewafel of beschuit; als je dat in t vooruitzicht stelt gaat de 1e er rapper in...
    SOms heeft ze gewoon een periode dat ze minder graag brood eet; ze krijgt dan ook wel eens fruit of yoghurt...

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is ook niet gek op brood. Maar als ik hem gewoon een stuk brood in de handen geef met niks er op heeft hij dit zomaar op... :( dus 's ochtend geef ik hem dus zo een stuk brood in de handen en Loopt dan gewoon wat om in de kamer... 's middags krijgt hij een flink bord pap van mij omdat hij dan gewoon geen brood hebben wil. Ik ben zelf ook niet zo'n brood eter en heb ook heel lang gewoon pap gehad ;)

6. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Annetske,

Ik gaf sinds vorige week ook een bord pap om 12 uur,maar werdt er echt gek van als we dan weg wilde at ze niks,ja een droog broodje eet ze altijd wel met moeite,ze wil absoluut niks op haar brood.
    Ik heb het gevoel dat ze gewoon geen zin heeft om te kauwen,alhoewel een hele appel zo weg gehapt wordt.
    Ben echt jaloers op die kindjes die netjes aan een tafeltje zitten op een terasje hun broodje weg te happen,hier is het altijd gekloot.
    meer brood op de grond als in haar mond.

Deel Deze Pagina