Hey meiden, Weten jullie wat te doen als je ontzettend misselijk word van avondeten? Fruit/brood (koud eten) gaat prima, maar als er warm eten op mijn bord ligt ga ik bijna over mijn nek Tips zijn welkom
haha nou ik eet nogsteeds bijna geen warme maaltijden! jakkie bah!! Maar kan je nog wel soep aanraden!
Heb hetzelfde probleem. Brood, yoghurt, rauwe groente, fruit... allemaal geen enkel probleem. Warm eten echter... Blegh. Ik maak zovaak mogelijk avondeten waarbij de groente koud/rauw is (bv salade) want dan krijg ik die tenminste weg. Ook redelijk neutrale dingen als pasta (zonder saus oid), rijst en aardappels gaan wel (met enige moeite). Voor vlees/vis heb ik nog geen goede oplossing gevonden...
Soep dat is een goeie inderdaad, eens kijken of dat wil lukken. Thanks meiden voor de snelle reacties.
Had ik ook eerste 11 weken, van sommige dingen echt misselijk (gestoofd vlees, vis, gehakt brrr) en bij andere dingen smaakte het niet. Maar een paar dingen die ik wel lekker vond. Langzamerhand ging dat beter en nu lust ik bijna alles weer, behalve gestoofd vlees en vis. Van die geur kan ik al misselijk worden.
Ik begin sinds dit weekend weer warm te eten, ervoor ging echt niet, kon ook niet koken omdat ik er echt van moest kokhalzen en overgeven. Sinds maandag kook ik ook weer. Ik at veel brood, soep van mama en fruit.
warm eten gaat hier ook moeizaam. ik neem nu `s middags een soepje. `s avonds probeer ik wel wat te eten. aardappels krijg ik moeilijk weg, aardappelpuree (zelf maken natuurlijk) gaat daarentegen beter. voor groenten zorg ik dat er niet te veel smaak aanzit (niet te zoet zoals parijse worteltjes en niet te bitter zoals witlof), dan lukt het ook wel een beetje om iets weg te krijgen. en vlees? laat dat maar liggen. een vriendin gaf me de tip om wat extra fruit te nemen als het avond eten niet lukte, of om een uur later te gaan eten.
Alleen eten wat je zelf lust. Ik heb de eerste 3 maanden bij beide zwangerschappen niet warm willen eten, tenzij soms bij ouders of schoonouders mee eten. Verder at ik liever een schaaltje fruit, wat muesli of een cracker. Tegen wil en dank in is niet handig, dan krijg je alleen maar een afkeer tegen eten en duurt 't langer voor je weer warm lust.
Ik eet nog steeds geen gebakken vlees en vis. Gehakt, kip en vissticks gaan wel. Ik at in het begin heel slecht, omdat ik niets lustte. Dus kijk wat je wel lust en ga daar voor. Pasta lukte wel en rijst ook, maar alles met zo min mogelijk kruiden. Dat lust ik trouwens nog steeds niet! Maar het wordt langzaamaan beter. Succes!
Ik ken het gevoel, ik kan ook bijna geen avondeten eten... Belangrijk denk ik dat je vervangers zoekt en zal vanzelf beter gaan(gok ik...)
Ik ben nooit een echte warm eter geweest maar sinds in ik zwanger ben al helemaal niet meer en ik ben nu al meer dan 30 weken zwanger. Zal bij mij wel niet meer overgaan. Ik eet vaak als het avondeten een klein stukje vlees en een salade of rauwe wortels. Beetje rijst met een klein beetje saus gaat ook nog wel. Verder wel veel fruit en brood en het kindje groeit goed en is gezond. Vandaag had vriend gekookt, rijst met chicken tonight sate met kip en tauge. Klonk heel erg lekker maar hij had me er toch een berg saus op gedaan, blegh, heb alleen een beetje rijs met de kip gegeten.
Eten koken lukt me op dit moment echt niet, gelukkig is manlief zo lief om het over te nemen. Ben wel blij dat ik niet de enige ben Ik eet wel veel fruit/crackers/brood etc, dus het is niet dat ik niks binnen houdt. Gewoon mijn 'eetgevoel' volgend dus! Thanks meiden
Heb bij mijn ouders gegeten en het scheelde zoveel dat ik zelf de gehaktballen niet had gemaakt, het is vaak de geur die me de eetlust ontneemt en nu ging dat heel goed!