Vervelende klusjes in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Floddertje, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    He bah, ik moet vandaag allemaal vervelende klusjes in huis doen. Het zijn werkjes van niks, maar ik kan de motivatie niet vinden!

    Zo moet ik bijvoorbeeld de kattenbak verschonen, de keuken poetsen, stoffen en stofzuigen. En dan ligt er ook nog wat strijkwerk op me te wachten en als ik heel eerlijk ben dan mag er ook nog wel een dweil over de vloer.

    Ons huis is echt geen vieze puinhoop hoor! Ik wil deze dingen gewoon gedaan hebben vandaag, maar voorlopig kom ik niet verder dan in badjas op de bank koffie drinken met m'n laptopje op schoot...

    Hoe motiveren jullie je voor dit soort klusjes?
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Laptop uitzetten meteen beginnen afsluiten met een lekkere douche, en dan je laptop weer aan zetten ;)
     
  3. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ha ha.....
    moeilijk he
    af en toe dan moet je je zelf echt voorruit slepen.
    maar ik heb meestal als ik eenmaal aan 1 klusje begonnen ben dan wil ik ook echt alles doen.
    dus gewoon aan de slag gaan.

    heel veel succes meid!

    ik zal zeggen neem eerst nog even een lekker bakkie en dan...

    groetjes susanne
     
  4. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Klinkt heel raar, maar het werkt bij mij redelijk,

    Sinds mijn oma(type smetvrees, die om half 6 opstaat om alles voor 8 uur aan de kant te hebben) gedreigd heeft dat ze binnenkort zomaar even aankomt voor de koffie zonder belletje, is het een stuk netter in mijn huis. :oops:
    Erg hé?

    Veel liefs Marieke
     
  5. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    laat die oma maar ff langs komen ziet me huis er in 1x prima uit... ;)
     
  6. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    @Janette, haha, niet netjes als ze bezig is... Brandschoon... Echt, ik wil in dat huis geen spinnetje zijn...
     
  7. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou, op zich ziet mijn huis er prima uit hoor. Alleen die kattenbak, die MOET echt...

    Ik wil gewoon de klusjes doen... Oke, ik neem nog 1 kopje koffie en dan...

    Ja, dan ga ik het echt doen! Denk ik...
     
  8. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ooowwww wat herkenbaar!

    Tegen die tijd dat mijn koffie op is begint Lola te huilen.
    Hihihi, kom ik nog nergens aan toe.

    Groetjes, Mirelle.
     
  9. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ja, ik sta ook aan het begin van een rotklus; eerst alles opruimen en dan ook nog alles in dozen stoppen omdat we gaan verhuizen. Leuk hoor maar dat inpakken....ik begin gewoon na het eten vanavond en dan zie ik wel hoe ver ik kom...
     
  10. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ben ik even blij dat ik gisteren alles goed gedaan heb, zo nog even de stofzuiger er door halen en klaar weer voor vandaag.
     
  11. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    :) :) we zouden zusjes kunnen zijn floddertje :) :)

    nou, nog 1 bakkie en dan ga ik maar ff aan de gang,
    nou, nog ff deze site bekijken en dan ga ik echt wat doen,
    nou, nog 1 peukie :oops: :oops: en dan moet ik toch echt ff aan de gang,
    hè bah, nou regent het weer, nou, dan ga ik straks maar ff boodschappen doen.

    klinkt bekend hè dames :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

    weet je wat floddertje, ik heb nog 1 bakkie in de pot zitten, die ga ik nu intappen en als die leeg is dan gaan we samen aan de slag.
    kattebak heb ik gisteren toevallig gedaan maar ik moet net als jij stoffen en stofzuigen en ook bij mij mag de vloer wel even een dweil tegenkomen.
    dus, we doen het over een halfuurtje even met z'n tweeën, gaat een stuk sneller dan, kunnen we om een uur of 11 samen weer een bakkie doen.

    ;) ;) ;) ;) ;) ;)
     
  12. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Oh zo herkenbaar. Ik moet ook aan de strijk, heb echt een megabak staan, maar kom er gewoon niet aan toe. Ik neem de tijd niet.
    Wassen probeer ik wel te doen, maar met zo'n regenachtige dag als vandaag wil ik het lieft op de bank kruipen en lekker een dvd'tje kijken.
    Maar ja het huishouden moet ook gebeuren.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  13. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Kom op meiden, comp aan de kant, koffie weg zetten en gaan. Als je je een uurtje even boos maakt ben je de rest van de dag "vrij". Ik heb net de ramen gelapt en de keuken gesopt. Klaar voor vandaag en de rest van de dag tijd voor het forum en de kids.

    Jullie kunnen het, kom op!:)
     
  14. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    heel herkenbaar. heb net gestofzuigd en gedweild en heb nog meer klusjes liggen. zit nu te wachten tot de vloer droog is. ik moet hier elke dag zuigen en dweilen heb 1 hond en 2 katten lopen en mijn zoontje kruipt al een gek overal heen. dus nu zit ie in de box en de hond boven katten buiten en hoppa ik ging ff zuigen en dweilen. het is ff jezelf er toe dwingen maar als ik bezig ben gaat het meestal wel hihi.
     
  15. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nou ja heel herkenbaar hahahahaha
    zit nu ook achter de comp terwijl er nog wat gedaan moet worden maar dat komt vaak doordat mijn vriend van 12 tot 9 moet werken dus nog thuis is en vind het dan niet leuk om te gaan poetsen hahahaha
    maar goed als ik het nu doe hoef ik het vanmiddag niet te doen ik doe met jullie mee meiden!
     
  16. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    pfff ik ben bezig... maar heel de tijd ff stoppen de kleine doen, ff hier spieken :oops: nou ga weer zo stofziugen.. dan ff bakkie doen, dan weer ff dweilen...

    dan strijken :rolleyes: wasjees draaien.. en vanmiddag gesprek...

    ik dacht dat ik de enige was die zo kon zijn
     
  17. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    en floddertje? al klaar met poetsen?

    okee............... dan mag je nu weer achter de pc met een lekker bakkie koffie en voor het harde werken een lekker koekie erbij ;) ;)

    geeft toch wel voldoening hè, zo met z'n tweetjes ff flink aan de slag :)

    ook zo lekker schoon bij jou thuis nu?

    :) :) =D> =D>
     
  18. Niet meer actief

    uhh motiveren hahaha neuhh vandaag ook niet!

    Ik ben een echte poetsfreak.. en dacht ook vandaag is me jongen de hele dag op het KDV ga vandaag het hele huis een giga schoonmaak beurt geven... nou het is 11 uur geweest en heb nog NIETS gedaan hahahaha../ en ga het ook niet doen ook... elke dag poets ik, stofzuig, en dweil ik.. .en de was is elke dag gedaan... dus het is altijd wel spik en span hiero.. maar vandaag lekker niks hahahaha en dati s moeilijk voor mij hoor ;)

    ok het gaat me nu al aardig makkelijk af moet ik zeggen hihi
     
  19. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nou ik ben al weer een heel eind fay ligt lekekr in bed dan ken ik tenminste een hoop doen!
    moet nu alleen nog stofzuigen en dwijlen maar zit te verzinnen of k dat vanmiddag zal doen, moetvanmiddag mijn schoonmoeder knippen dus dan ken ik nog een keer stofzuigen ach ja zie het wel ben gelukkig klaar nu nog ff verder met de was!
    het is hier nooit een troep ofzo maar ik heb echt een schoonmaak manie niet normaal meer hoor vraag me soms wel eens af of het wel gezond is hahahaha
     
  20. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Och, ik ben toch zo trots op mezelf! Het hele huis straalt en blinkt me tegemoet! Alle klusjes gedaan en zelfs nog meer!

    De ramen zijn gelapt, het hele huis is gedaan met een sopje, gestoft, gezogen, geweild, de wc daar kan je wel uit eten zo schoon, de keuken lijkt wel nieuw, net als de kattenbak...

    Ik kan nog wel even doorgaan. Ik ben werkelijk trots op mij! Het enige wat ik nu nog wil is even met mijn auto door de wasstraat, maar dat kan ook morgen toch?

    Heerlijk toch weer, maar help me wel onthouden dat ik NEE zeg als m'n vriend vraagt of we naar een groter huis zullen gaan kijken. Ik vind dit wel groot genoeg! (2 verdiepingen, 3 slaapkamers)
     

Deel Deze Pagina