vervelende samenloop van omstandigheden..

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Natasja, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Linda,

    Deze week ben ik voor het eerst ongesteld aan het worden (ik zeg aan het worden omdat het niet echt wil doorzetten en ik dus al dagen kleine beetjes bloed verlies, ik slik overigens cerazette, dus dit zou ook wel eens gewoon mijn menstruatie kunnen zijn)

    Mijn oudste had van het weekend buikgriep en natuurlijk kregen mama en papa dit ook. Ik vooral erg misselijk en aan de diaree. Gisteren heb ik amper wat gegeten, maar wel een liter gedronken, meer lukte niet.
    Gister avond had ik koorst en bij de laatste voeding van mijn ukkie kreeg ik geen toeschietreflex (dit ging zowiezo al wat moeizaam deze week) gelukkig had ik nog gekolft dus hij is met een lekker vol buikje gaan slapen (sliep ook van 21:15 tot 7:00 uur)
    Ik heb om half 10 gekolft en het duurde echt 15 minuten tot ik eindelijk een toeschietreflex kreeg.. ik ben een doorzetter, dus masseren, foto's kijken van mijn kleintjes.. en gelukkig lukte het.. maar vanmorgen had ik dus niet echt volle borsten. links voelde wel wat voller maar rechts absoluut niet. Het duurde weer even voor ik tsr kreeg dus mijn kleintje was erg onrustig.. Gelukkig lukte het en dronk hij goed.. rechts wilde hij niet meer.. dus ik neem aan dat hij genoeg heeft.

    Ok heel verhaal maar komt het door het ziek zijn en/of menstruatie dat mijn tsr zolang op zich laat wachten?

    Zal ik hem vaker aanleggen vandaag? Ik heb hem net na 2,5 uur aangelegd.. hij dronk weer alleen 1 borst (dat doet hij meestal) dus ik neem dan maar weer aan dat hij genoeg heeft.
    Zijn luiers zijn goed nat en hij poept meer dan normaal (gister 4 x terwijl hij normaal 1 x poept, misschien ook een beetje buikgriep?)

    Maakt me een beetje zorgen over mijn produktie. Maar ik neem aan dat met vaker aanleggen die boel weer een beetje zal bijtrekken.
    Kan ik eventueel bij de ha de spray aanvragen om het voor mijn mannetje wat makkelijker te maken?

    Nou heel verhaal maar mijn hoofd draait op zo'n moment overuren omdat ik natuurlijk wil dat Julian genoeg krijgt.

    Groetjes
    Natasja
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    #2 Natasja, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt: 28 apr 2010
    owja..ik ben in 2 dagen tijd 3 kilo afgevallen...Kan dat kwaad?

    nou de syntocinon kan ik op mijn buik schrijven.. mijn huisarts schrijft het niet voor.. hij heeft 2 ziekenhuizen gebeld en daar met lactatiekundige gesproken die zeggen dat het achterhaald is...
    Vaag dat het in andere delen van het land zo wordt voorgeschrevenen en dat vele dames van het forum dit gebruiken..
     
  3. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja dat is wel apart zeg, die syntho-spray wordt bij mij in de regio ook moeiteloos voorgeschreven. Maar het resultaat ervan vind ik soms wel erg tegenvallen moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Maar ik zie ook geen enkel bezwaar tegen het gebruik.

    Geef jezelf even de tijd om op te knappen. Je productie trekt vast zo weer aan. Als je toeschietreflex al wat traag is dan wordt dat een probleem zodra je productie terugloopt.


    Wat je nog kunt doen om het wat te bevorderen is met je eigen vingers de tepels wat te masseren e.d voordat je gaat voeden. Dan doe jij al wat voorwerk voor je baby.
    Probeer ook je zoon over te hale toch 2 borsten per keer te nemen.
    het komt vast weer heel snel goed,

    groet
    linda
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi hoe haal ik hem over dan?
    Ik laat hem vaak boeren en even zitten, even afleiden en dan weer proberen aan te leggen.. maar meestal gooit hij zijn hoofd naar achter en gaat dan huilen. Hij wil 9 van de 10 keer geen 2 borsten.
    (heb 2 dagen om de voeding gekolft en dan beide borsten.. volgens mij is mijn productie wel aan het opkrabbelen)

    Tsr is nog steeds erg traag en soms afwezig.. ben niet blij. Vandaag heeft hij tot nu toe alles aan de borst gedronken, vanmorgen duurde het 10 min voor dat tsr kwam (gelukkig volle borsten, dus kwam voor hem wel wat uit) de andere voedingen gelukkig vrij snel..
     
  5. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Toch nog eens proberen bij je huisarts die oxytocine-spray. Misschien met onderbouwing van een lactatiekundig advies?

    Verder denk ik toch dat je goed bezig bent zo. Het komt wel weer goed uiteindelijk. Maar misschien dat die spray het net wat makkelijker maakt.

    groet
    linda
     

Deel Deze Pagina