verven in slaapkamer 33 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fozzy, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fozzy

    fozzy Actief lid

    18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    even een vraag. we zitten te denken om nog een kant van onze eigen slaapkamer te verven met een kleurtje: maar lees zoveel verhalen over hoe schadelijk het is. is het beter om t tot later uit te stellen? en als we het wel doen hoelang kan je dan beter niet in de kamer slapen? ik ga overigens niet zelf verven.
     
  2. Ikke31

    Ikke31 Actief lid

    8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Dat kun je gewoon doen hoor. Als het om een muur gaat is het sowieso watergedragen verf. Geen probleem. Is niet schadelijk. Wel goed ventileren, maar dat is sowieso altijd beter.
     
  3. Emlilo

    Emlilo Bekend lid

    27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat mag hoor, bijna alle verf is op waterbasis.. wel even het etiket lezen!
     
  4. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Gewoon in de ochtend doen, dan kan je de hele dag lekker ventileren en kan je er in de avond gewoon weer slapen. Muurverven die je in de bouwmarkt koopt zijn allemaal watergedragen.
     
  5. fozzy

    fozzy Actief lid

    18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    dank dames. het is gamma muurverf. ga wel even v de zekerheid nachtje in een andere kamer vertoeven. en vandaag idd ramen open en ventilator aan :)
     
  6. Pasta

    Pasta Fanatiek lid

    12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Kijk dan moet het goed komen!
    ik ben zelf twee weken terug nog verhuisd en heb twee weken voor die tijd dus ook in een huis gezeten waar ramen en plafonds geschilderd werden.
     
  7. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik ben lekker aan het verven hoor. Ramen en deuren open en gaan met die banaan. Heb ook paar houten balken afgelakt met hoogglans, lak op terpetinebasis. De horror.... ;)
     
  8. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    #8 Drieka, 19 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2014
    Ik heb me er in verdiept omdat wij in Oktober de hele benedenverdieping de muren gaan verven en ook als het op waterbasis is dan is het nog steeds wel schadelijk voor het ongeboren kind alleen minder dan op terpentijnbasis natuurlijk, ik ben dan 18 weken.

    Sowieso mag je nooit meehelpen! Het beste is ergens in een andere ruimte te zijn, alles moet goed geventileerd worden tijdens het verven, in principe moet je als zwangere vrouw een paar dagen uit de ruimte's blijven maar dat gaat hier ook echt niet lukken en dus koop ik me zo'n masker bij de bouwmarkt zodat mijn kindje dus wel veilig is, wil echt helemaal geen risico lopen, dan maar een dag of 2 lastig doen met zo'n masker maar dat moet dan maar.
     
  9. liefde1978

    liefde1978 Fanatiek lid

    4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb bij mijn dochter met 28 weken de hele kamer geverfd, gewoon goed ventileren en inderdaad wat jij zei over een nachtje in een andere kamer voor de zekerheid, kan sowieso geen kwaad:) veel plezier en succes
     
  10. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Als t op waterbasis is mag t gwb hoor! Hier pas nog kamertjes en box geverfd;)
     
  11. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier vorige week lekker geverfd deuren enzo ik buiten gespeeld met mijn dochter mijn vriend en vader lopen verven deuren bleven in de schuur staan..Baby kamer heb ik mee geverfd bij mijn oudste ook geverfd goed ventileren en niet in een net geverfde kamer slapen we hebben 3 dagen echt alles open gezet hebt was mooie weer daardoor kon het ook gelukkig.
     
  12. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier ook gewoon aan het verven met acryl basis lekker luchtje hihi..gewoon alles beetje open kan geen kwaad hoor ...wat denk je met je fiets achter een grote bus fietsen is slechter...ach tegenwoordig mag je niks meer als je het zo bekijkt!
     
  13. Lutty

    Lutty Actief lid

    26 okt 2012
    469
    0
    0
    't is natuurlijk jouw keuze, maar ik zou het niet doen, zou het zelfs niet overwegen.
    Alle verf, ook die op waterbasis is gewoon schadelijk voor het ongeboren kind en aangezien je al zo dicht bij je uitgerekende datum zit, straks ook nog voor het geboren kind dat erin zal slapen... Gebruik Google maar eens.
    Zoals ik al zei, ieder zijn keuze. Maar ik zie niet in waarom je op je voeding zou letten, zou wegblijven van sigaretten, geen alcohol zou drinken en dan wel zou gaan verven in huis...
     
  14. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Mijn vk zij goed luchten waterbasis verf ( dat is de meeste wel ) en rustig aan doen... het kan dus prima ;)
     
  15. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Oh toch nog iemand die er hetzelfde over denkt ;)
    Ik had ook op Google gezocht en ja, op waterbasis is lang niet zo slecht als op terpentijnbasis maar schijnt toch echt niet gezond te zijn.
    Dacht al dat ik een zeikerd was omdat ik strakjes echt niet mee ga verven en gewoon uit de buurt blijf en als ik naar de wc moet een masker opzet:D
     
  16. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik wil ook binnenkort een muur gaan verven in de babykamer, we gaan binnenkort namelijk verhuizen. We zullen er dan nog niet meteen intrekken (misschien pas een paar dagen later) en we slapen zelf in een andere slaapkamer. Kan ik dan gewoon verven (op waterbasis)?
     
  17. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb vorige week nog de hele babykamer geverfd (verf op waterbasis) allen ramen open gezet (waaide zelf bijna weg :D)
    Mijn verloskundige zegt zelf, als het in goed geventileerde kamer is, dankan het geen kwaad.
    Verf kan misschien nog wel schadelijk zijn, maar vergeleken met 20 jaar terug is het lang niet meer zo giftig!!

    Anyway, mondkapje voor, is ook goed hoor. Doe waar jij je hetbeste bij voelt, voel je je er niet lekker bij dan doe je het niet ;)
     
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Op verzoek van TS gesloten.
     

Deel Deze Pagina