Vervolg KMA

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 4days, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

    4days Niet meer actief

    #1 4days, 27 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2010
    Hoi dames,

    een tijdje geleden schreef ik hier al dat ik me afvroeg of mijn dochtertje misschien KMA heeft. Maar ik kwam er niet helemaal wijs uit met proberen, dus ik zit nu bij een diëtiste/lactatiekundige. Die heeft me voor 3 weken op hypoallergeen dieet gezet. (dus: geen melk(eiwitten), soja, ei, vis, zeevruchten, pinda's, noten, zaden, pitjes, kiwi en aardbei) En na die 3 weken gaan we provoceren, de eerste dag 100ml melk drinken, de tweede dag 200ml, en dan 500ml.

    Maar ik ben erg onzeker over het koemelk-verhaal... Het ene moment weet ik zeker dat ze kma heeft, het andere moment denk ik dat het misschien toch wat anders is... Een dag of 4 na begin van het dieet merkte ik dat de krampjes verdwenen. Maar het was wel een beetje lastig, want ze is de hele week vrij ziek geweest dus ze huilde ook veel terwijl ze geen krampjes had. En nu heeft ze een paar dagen niet gehuild. Vanmiddag kreeg ze wel weer even krampjes, maar toen bedacht ik me dat ik gisteren een halve liter verse sinaasappel-/mangosap had gedronken (oeps) dus dat kan ook heel goed daarvan zijn.

    Hoe ging dat bij andere mama's van kindjes met KMA?
     
  2. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik ben er sinds vorige week ook mee begonnen en merkte snel verschil. een dag of 4 lang was het een ander kind, de meeste onrust was ook weg bij hem, tot donderdag nacht. ik heb alleen wel pindakaas op brood gegeten (op donderdag en vrijdag,gister dus) en cashewnoten. ik dacht misschien ligt het daar wel aan dus dat wil ik nu ook niet meer. ik let(te) alleen op melk eiwitten. ik vraag het me de hele tijd af, was het nou toevallig dat voor htr eerst in weken het zo goed ging, of is het toch KMA?
    ik ga er gewoon voorlopig verder mee en dan zie ik het wel. hij heeft sowieso ook nog nystatine voor zn spruw.
    vind je het ook lastig met eten? ik wilde becel brood hebben, maar ze hadden alleen blue band maar ook daar zat weer een E-nummer in die niet mocht vertelde mn vriend
     
  3. 4days

    4days Niet meer actief

    Ja, dat is nou precies wat ik me constant afvraag! Het gaat inderdaad beter, maar ligt het nou aan de melk of is het toeval...
    Ik ga nu gewoon standaard bij de AH winkelen, daar staat op alle huismerk-artikelen bij welke allergiën je ze niet mag, wel zo handig. Want van sommige etiketten begrijp ik echt helemaal niks...

    Ik neem als boter trouwens Becel omega 3 plus, die is ook zonder soja of melk. Maar het is inderdaad even puzzelen ja... (ben trouwens wel alweer 6 zwangerschapskilo's kwijt van het dieet, jippie ;), da's dan weer een voordeel )
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    De allergoedkoopste halvarine is ook koemelkvrij en bevat ietsje meer vet, dus die kun je ook nemen :) (Dat vet heb je hard nodig nu!).

    Verder: hier ging het ook beter toen we op dieet gingen, maar uiteraard wisselde het wel wat: de normale dingen blijven gewoon doorgaan natuurlijk.

    Wat ik zou doen is vragen om een bloedtest. Die wordt niet zo snel gedaan, omdat hij zogenaamd niet betrouwbaar zou zijn, maar dat is enkel omdat die onder de 4 jaar vaak vals negatief test. Test ie positief, dan is er dus sprake van een allergie.
    Mocht daar toch niks uitkomen, dan kun je altijd nog laten testen bij een bioresonantietherapeut, (hebben wij toen gedaan), hoor er van veel mensen goeie verhalen over (juiste diagnose), en dat was hier ook het geval.
     
  5. 4days

    4days Niet meer actief

    Hmm ja dat is misschien inderdaad nog een idee, om naar een bioresonantietherapeut te gaan als het niet overduidelijk uit de eliminatie-/provocatietest blijkt. Maar is zoiets niet belachelijk duur? Want in neem aan dat het niet wordt vergoed?

    Ik eet nu trouwens wel meer boterhammen hoor, en ik doe ook wat meer boter onder het avondeten. En zodra ik honger heb eet ik ook wat, ik 'verplicht' mezelf dan niet om te wachten tot het avondeten ofzo. Dus ik denk dat het qua kcal enzo wel goed zit. (en daarnaast slik ik ook multivitamines)
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik zou wel eerst om die bloedtest vragen hoor. Die geeft namelijk als ie positief is, toch de betrouwbaarste uitslag.
    De bioresonantie vond ik wel meevallen. Wij kregen het vergoed, (350 euro alternatieve zorg per jaar), maar het consult kostte 55 euro geloof ik, (anderhalf uur). Wij hebben enkel de test gedaan trouwens hoor, niet de behandeling eraan vast, want aangezien ik niet helder krijg waarom dat zou moeten werken, en mensen allemaal aangeven dat ze op dieet moesten en pas na een tijd weer opnieuw proberen, lijkt mij dat het succes van die behandeling vooral zit in het tijdelijk laten staan van de allergenen, (want iedereen weet dat je na verloop van tijd eroverheen kunt groeien).
     
  7. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hier ook allergietest gedaan bij bioresonantietherapeut, kostte 110 euro. Kwam inderdaad allergie voor melk en lactoseintolerantie uit. Bij ons was het advies om niet gelijk te behandelen, maar eerst een tijd de melk te skippen uit ons dieet. Maar snap ook niet hoe die behandeling gaat hoor, t is vage materie.
     
  8. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik zal eens vragen om zo'n bloedtest, maar ik denk eigenlijk dat ze toch gaan zeggen dat dat niet mag / kan / niet nodig is...

    Trouwens nog even iets heel anders... Mij valt om dat haar poep zo veranderd is sinds ik geen melk meer drink...? Eerst poepte ze 1 keer per week, en het was een geheel vloeibare, behoorlijk stinkende substantie. (sorry voor de details) Ook liet ze best veel stinkscheetjes. Nu poept ze om de dag, en zitten er ineens ook stukjes in. Het stinkt minder en ze laat ook minder scheetjes. Kan dit er ook mee te maken hebben?
     
  9. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, dat kan idd! Stukjes poep is normaal hoor!

    Hier kreeg ik een tevreden meisje sinds het dieet, maar natuurlijk wel eens een mindere dag.

    Ik loop bij Stefan Kleintjes en hij heeft een veel rustiger opbouwschema en yoghurt ipv melk omdat dat makkelijker te verteren is.
    Ik begin met 3 dagen 1 theelepeltje, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepeltjes, 2 dagen rust, enz.
    Op die manier kan je kindje heel rustig aan de eiwitten wennen en is de kans op reactie veel kleiner. (al ging het hier bij 5 maand al bij 2 theelepeltjes mis en soja bij 1 theelepeltje)
    Ik moet in januari weer opnieuw gaan proberen.

    Ik eet hier trouwens wel Blue Band brood en dat gaat goed. Dat krijgt zij zelf ook.

    Had je dochtertje ook uitslag? Daar begint het hier mee nl. en de onrust komt daarna.
     
  10. 4days

    4days Niet meer actief

    Hihi ja ik moet Stefan ook maar eens mailen, vroeger mailden we regelmatig maar de laatste tijd is het er een beetje bij ingeschoten.

    Mijn dochtertje heeft al uitslag sinds ze een week of 2 is, en op het laatste was het al omgeslagen in een vreselijke eczeem wat heel erg jeukte en pijn deed. Heb er nog een fotootje van:
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Jee, heavy zeg!! Dit was mijn dochter met 8 weken:
     
  12. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Is het nu weg of niet? Hier werd het na 2 dagen dieet minder en na 2 weken was het helemaal weg.
     
  13. 4days

    4days Niet meer actief

    Je het is bijna weg, maar we hadden meteen zalf erbij gekregen van de huisarts, dus ik weet niet of het nou minder is door alleen de zalf, of ook door het dieet.
     
  14. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier geen uitslag. vannacht heeft ie toch ineens weer (na donderdag) een iets betere nacht gehad met minder onrust en ligt nu zelfs te slapen! ik hoopte dat zijn reflux misschien wel weg zou blijven door het dieet maar helaas. ik moest 3 dagen met de zantac stoppen omdat ie spruw heeft maar het kwam jammer genoeg inderdaad weer helemaal terug

    ik eet elke dag maar blue band brood met omega3 boter en pure hagelslag. ik eet normaal maar 2/3 keer in de week aardappels met groente, normaal ook veel pasta en andere dingen. die aardappels komen nu al me neus uit. en rijst hou ik ook niet van. vind eht nu alweer lastig om wat voor vanavond te verzinnen waar ik trek in heb

    ik moet donderdag weer naar de kinderatrs dus even vragen wat zij er tot nu toe van vind
     
  15. 4days

    4days Niet meer actief

    Ik eet veel verschillende soorten beleg hoor. Salami/cervelaat, leverworst (van Dora), jam, stroop, vruchtenhagel... Of gewoon toast met boter, vind ik ook lekker. Dat houdt t tenminste een beetje afwisselend. En dan verschillende soorten fruit erbij. Want qua avondeten kan ik ook niet veel. Rijst hou ik niet van, dus meestal aardappels. En vlees hou ik ook niet van... (we aten eerst meestal vegetarisch omdat mn vriend vegetarisch is) Dus meestal een stukje kipfilet ofzo. Ja en dan telkens andere groenten erbij.

    Weet iemand eigenlijk of ik curry of ketchup mag?
     
  16. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    De goedkope ketchup mag, moet je even etiket lezen.Er zit wel melkzuur in maar dat is niet van melk afkomstig.
    Ik heb juist helemaal geen moeite om avondeten te bedenken! Ik eet zelf ook strikt vegetarisch en nu dus ook geen melk. Jens is ook nog eens allergisch voor tomaat/paprika/courgette/auberginge/pompoen. Wij doen veel met de grillpan en eten ook regelmatig aardappeltjes uit de oven (aardappels in stukjes, kort koken, uitlekken in vergiet, op bakpapier storten en mengen met olijfolie, kruiden en knoflook, en dan in de oven, af en toe keren). Verder pasta met verse tomatensaus (avocadosaus voor Jens), af en toe nasi, wraps of zoiets. Je moet gewoon weinig pakjes gebruiken, maar die zijn sowieso niet goed voor je.
    Ook maaltijdsoepen zijn lekker en goed voor de variatie. Je kunt ook van een zelf gebakken plat brood een pizza zonder kaas maken met verse saus en groenten.
    Op brood is sla met noten ook erg lekker, of de notenpasta's van de natuurvoedingswinkel. Ik vind avocado met een beetje peper ook erg lekker op brood. Of sla met sesamzaad.
    Ik heb wel de hele dag honger nu ik geen zuivel meer nuttig, maar dat wijt ik eigenlijk eerder aan het vegetarisch zijn. Het is beter om wel vlees te eten en geen zuivel, dan andersom.
     
  17. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    sinds ik bevallen ben had ik zowat geen honger meer. zit sinds vorige week al weer in mn oude kleding maat van voor me zwangerschap zoveel ben ik al afgevallen. maar nu ik dit dieet volg heb ik duidelijk meer honger. gek he?
    ik ben echt een zeikerd met eten dus ik vind het nu wel echt heel moeilijk om iets te bedenken.
    op het gehakt in de ah stond dat ik het mocht eten dus vanavond maar broodje (voor mij boterham) bal. vind er zelfs niks aan maar mn vriend vind het wel lekker en dieheeft niet zn dag vandaag. banaan mag toch ook gewoon?
    nou ik mis de zuivel wel hoor! ben zuivel verslaafd normaal dus vind het wel moeilijk :p maar goed ben nu 1,5 week bezig, nog 1,5 week te gaan! en dan natuurlijk een conclusie trekken van wat nu
     
  18. Ireen

    Ireen Fanatiek lid

    8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik at vooral veel kaas en mis dat ook enorm. Maar ik bedoel meer dat ik geen moeite heb om gevarieerd te eten en avondeten te bedenken.
    Broodje bal kan prima, maar zou er wel wat groente bij eten (?) Banaan mag gewoon ja.
    Hier ook de hele dag honger ja! Gewoon vaak eten dan maar :D
     
  19. 4days

    4days Niet meer actief

    Ireen, ik ben op dit moment wel op hypoallergeen dieet he, dus ook niks van noten enzo. Maar veel 'durf' ik ook gewoon (nog) niet te kopen, bij alles ga ik twijfelen of het wel mag. Gelukkig is dit dieet maar tijdelijk... Ik ben echt zo inspiratie-loos als het maar kan. :) Je hebt niet toevallig nog een paar lekkere recepten? :D

    Maar ik heb trouwens nog nooit meer honger gehad door vegetarisch eten. Sinds het dieet heb ik wel neer honger, maar dat zal liggen aan het feit dat ik niet meer de hele dag ongezonde dingen loop te snacken.

    En ik mis de zuivel niet echt. Het enige wat ik wel erg jammer vind is van de kaas, want ik ben echt fan van lasagna en macaroni met kaas. Een een lekker glas melk kon ik op z'n tijd ook wel waarderen. Maar zonder vind ik ook goed te doen.
     
  20. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier maken we ook af en toe pizza en voor mij dan zonder kaas. Vanavond bami op (mix van AH bami speciaal kan ook), meestal aardappels, soms pasta, rijst met groente, chicken tonight hawaii kan ook. Af en toe eens ovenfriet, gebakken aardappeltjes, etc.

    Hier ook veel honger hoor!
     

Deel Deze Pagina