Vervroegde menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meisjeeigenwijsje, 12 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Hallo meiden!

    Ik start dit topic omdat ik wat erkenning en ervaringen zoek, merk namelijk dat ik er best wel mee bezig ben. Ik ben gister op cd 23, 8 dpo ongesteld geworden. Echt ongesteld, veel helderrood bloed en moet m'n maandverband ook gewoon verwisselen, buikkrampen erbij etc. Nu ben ik dus onwijs bang dat er iets niet goed zit en dat dit mijn standaard cyclus word.. Dan gaat zwanger worden dus echt niet lukken... Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Misschien dat ik door wat ervaringen te lezen wat gerustgesteld word..
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Het kan een keertje afwijken. Weet je van je vorige cyclussen hoe snel je ongesteld werd na je eisprong?
     
  3. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Nee heb deze maand voor de eerste keer ovutesten gebruikt.. Maar als m'n lf standaard 8 dagen is dan word zwanger worden wel lastig lijkt me..
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Even in de gaten houden inderdaad. Ik kwam er na mijn eerste zwangerschap ook achter dat ik opeens een (nog) kortere LF had, ook rond de 7/8 dagen. Dit is wel iets langer geworden met de tijd. Ik heb ook een tijdje borstvoeding gegeven, soms heeft het daar ook mee te maken, maar weet niet of dit bij jou het geval is.
     
  5. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Ik moet het idd even in de gaten houden, tiss ook zo'n rare menstruatie dit keer.. Maar goed, ik geef geen borstvoeding dus dat kan het niet zijn.. Hopelijk een malig en andets even kijken of ik er iets tegen kan doen
     
  6. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik zit al 5.5 jaar niet aan de anticonceptie (niet om zwanger te worden, daar zijn we nu deze maand pas mee gestart) en heb om de zoveel maanden wel eens dat ik na 19 of 21, 23 dagen ofzo ongesteld wordt. Heb echt 5 jaar lang gehad dat het elke zoveel maanden eens een keer zo een korte cyclus was. Verder was het altijd tussen de 26 en 28 dagen en heel soms eens een uitschieter van een langere cyclus. Nu al een tijd regelmatig 27 dagen. Hoeft dus niks te betekenen
     
    Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  7. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    En ben daarvoor toen ook naar de huisarts geweest. Uitstrijkje gehad en een echo van de eierstokken. Was niks aan de hand. Dus gewoon goed in de gaten houden in ieder geval
     
    Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.010
    17.030
    113
    Vrouw
    Hier ook een korte lf (onder de 10 dagen). Het hoeft geen probleem te zijn, maar het kan wel.
    Bij onze 2e heeft het ruim 1,5 jaar geduurd voor we zwanger waren. Geen idee hoe het kwam, denk toch iets met mijn hormonen (zaadonderzoek bij man was goed).

    Ik zou het gewoon even aankijken hoe het gaat.
    Na een jaar kun je naar de huisarts.
     
    Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  9. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Had uiteindelijk ook gelezen dat er veel vrouwen last hadden van andere cyclus in de maand dat ze gevaccineerd waren en dat was bij mij ook dus wie weet had 't daar ook wel mee te maken. Weten doen we 't toch niet zeker, we wachten deze maand maar weer af wat het brengt
     
  10. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Toevallig ben ik deze maand ook gevaccineerd en had ik een Cyclus van 18 dagen! 18!! Echt kort vergeleken met de afgelopen 2 cyclussen van 60 dagen. Wat dan weer mega lang is.. dus ik snap je frustratie wel. :(
     
  11. Meisjeeigenwijsje

    Meisjeeigenwijsje Actief lid

    16 jun 2019
    446
    388
    63
    Vrouw
    Jaa 't is echt lastig.. K vind 't nu ook spannend om de 2e te halen omdat ik dan op 5 dpo ben en ergens dan weer bang ben dat het de innesteling kan bepalen fzo.. Maar goed ergens moet k me daar ook geen zorgen om maken fzo maar dat doe je automatisch dan toch fzo.. o_O
     

Deel Deze Pagina