Vraag over ovulatie

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by ennairam, Jan 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ennairam

ennairam Actief lid

Jan 4, 2013
    117
    0
    0
    Voorburg
    Hallo dames,

ik heb even een vraag over de ovulatie.
    Ik ben vorige maand begonnen met het temperaturen dat ik op een kaartje bijhoud.

Ik snap alleen niet helemaal wanneer je ovuleert - is dit nou juist als de temperatuur ineens gigantisch daalt? Of is dat juist hier na?

Ik wil namelijk graag eens van die ovulatietesten gaan proberen maar lijkt me dan wel handig als ik weet wanneer ik dat een beetje moet doen.

Alvast bedankt!!

* Ik ben heel onregelmatig ongesteld. Ik mei 2012 gestopt met de prikpil. Drie maanden later weer langzaamaan ongesteld geworden.
    Nu kan ik van het temperatuurkaartje aflezen dat vlak na mijn menstruatie (22-27 dec) mijn temperatuur ineens daalde. Maar het kan toch niet zo zijn dat na 2 dagen na m'n menstruatie m'n eisprong plaats vind? Daarom wilde ik het even vragen...

2. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Als je temperatuur weer omhoog gaat na een daling is je eisprong geweest. Als je fertilityfriend gebruikt krijg je een rood kruis. Het jammere aan temperaturen is dat je pas na je eisprong weet dat ie is geweest. Met een ovulatietest zie je de piek en weet je dat na de eerste positieve test je ei binnen 24 tot 48 uur springt. Als je alle 2 gebruikt weet je dus zeker hoe of wat. Succes

Share This Page