Verwarrend bloedverlies na curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rots, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Hallo dames,

    Ik ben op zoek naar ervaringen, wie weet :) Ik heb afgelopen maandag een curettage gehad. Direct na de ingreep was het verband goed verzadigd, maar zowel maandag als dinsdag thuis had ik amper bloedverlies. Dit was ook echt lichtbruin/lichtrood/lichtroze van kleur dus in mijn ogen echt van de ingreep. Woensdag was het ineens donkerbruin met kleine stolseltjes en vanaf vandaag is het steeds meer bruin, helderrood (ook steeds meer en een andere consistentie) en steeds grotere stolsels. Ik heb er ook echt zo'n typische menstruatiebuikpijn bij en mijn menstruaties beginnen ook altijd zo. Mijn testen waren woensdag nog wel knalpositief.... kan het zijn dat dit een menstruatie of onttrekkingsbloeding is? Of is dit echt nog een nabloeding van de curettage? En een wellicht domme vraag: wat wordt er precies weggehaald bij een curettage en wat moet een lichaam nog zelf afstoten?
    Een hoop vragen, maar ik ben ook behoorlijk benieuwd en een beetje in de war ;)

    Alvast bedankt!
     
  2. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Wat naar dat je curretage hebt gehad. Voor mij is t bijna 3 weken geleden, en bij mij was alleen de dag van de curretage en de dag erna heel veel bloed en stolsels, ook flinke buikpijn erbij. Daarna werdt t wisselend, en dan dagje bruin verlies , wat steeds meer lichter werd, dus dacht ook weer over, maar dag later was t weer rood, en zo gaat t maar door, en nu nog steeds niet over, dus bij mij duurt t heel lang. Op je verdere vragen heb ik niet echt een antwoord, maar ik begreep dat ze bij curretage zoveel als mogelijk weghalen.

    Hoe gaat t verder met je? En veel sterkte, t is niet zomaar wat,
     
    Rots vindt dit leuk.
  3. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Dank voor je reactie! Wat verdrietig dat jij dit ook meemaakt. Goed om te lezen dat het bloedverlies bij jou ook schommelt, dan voelt het al wat minder vreemd. Ik heb het ziekenhuis een mail gestuurd met dezelfde vraag, hoop maandag antwoord te krijgen.

    Verder gaat het mentaal op en af. Voor de curettage was ik verdrietig en boos en sinds de curettage heb ik vooral het gevoel van missen. Hoe voel jij je?
     
  4. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Hoi, ja t is zeker heftig hoor. Langzaam aan gaat t al wat beter met me, mentaal was t erg zwaar. Ik heb al 2 kids, ook beide via icsi gekregen. En mijn dochter wou zo graag een broertje of zusje, die had t er al zeker jaar over, en wij zelf ook, nu al ruim 2 jaar voor een derde kindje aan t proberen met icsi, maar ik had t haar en haar broertje dus ook al verteld, dat was dus nog heftiger, omdat ik t ook aan hun moest zeggen, zoontje van net 3, heeft me er elke dag aan helpen herinneren dat er geen baby meer kwam, tot dit weekend, nu heeft ie t er niet meer over pas.

    Hoop dat je antwoord krijgt via mail. Ik heb besloten dat als t dinsdag nog niet over is, dat ik dan ga bellen met zkh, ze zeiden namelijk dat t maximaal 2 weken mocht duren, dinsdag zit ik al op 3 weken.

    T gevoel wat jij beschrijft was bij mij ook zo, was heel boos op me lichaam, ten eerste omdat ie een embryo niet goed heeft verzorgd, en daarna dat me lichaam t niet door heeft dat t over was, had namelijk geen druppel bloed gezien, en embryo was gestopt met 8 weken en paar dagen. Maar bij de 10 weken echo zagen we t pas.

    En nu mis ik t enorm om zwanger te zijn, vind ik t heel erg dat ik een echte uitgerekende datum had, zou 10 januari uitgerekend zijn, hoop zo dat ik voor die tijd opnieuw goed zwanger mag zijn, hoop ik voor jou ook uiteraard, dat t snel weer mag lukken, jij zit ook in icsi traject zie ik.

    Pas nu gaat me zwangerschapsbuik ook weg, was al behoorlijk dik, dat vond ik ook erg zwaar, dus nu klim ik weer omhoog zeg maar, en kan niet wachten tot we aan de cryos mogen beginnen.... lang verhaal geworden, sorry.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi heel verdrietig, naast dat ik je veel sterkte wil wensen ook even mijn ervaring na currettage (1e mk) en cytotec pillen (2e mk) bij beide heb ik best lang 'raar' bloedverlies gehad en ben ook meerdere keren terug geweest naar zknhs daarvoor (zeiden tegen mij dat het met 10 dagen echt minder moest worden en vooral na 2e mk was dat niet).
    Er bleek telkens toch nog wat restweefsel te zitten. Daar horen idd ook die menstruatiekrampen bij. Je lichaam probeert het zelf eruit te werken. Bij mij hebben ze er met een tangetje nog wat uit gehaald maar stond al voor hysteriscopie ingepland (Ik wilde echt niet nog een keer currettage ivm risicos)

    Uiteindelijk heeft mijn lichaam het toch zelf opgeruimd (duurde beide keren wel bijna 4 weken met af en aan bloedverlies). En mij werd verteld dat dat in de meeste gevallen gebeurt maar ja je kunt dan nog niet verder fysiek (mentaal vond ik ook zwaar omdat je er hele tijd aan herinnert wordt) dus ligt ook een beetje aan je eigen geduld.

    Maar als het langer dan 2 weken aanhoudt zou ik i.i.g. zeker even een echo laten maken. Veel sterkte!
     
  6. Rots

    Rots Actief lid

    30 mei 2016
    416
    238
    43
    Ik was een weekje weg, vandaar de late reactie. Bedankt voor jullie input!
    De afdeling fertiliteit van het zkh gaf aan dat wisselend bloedverlies erbij kan horen, zelfs als het op een menstruatie lijkt, als het meer wordt en dat ik me niet druk hoefde te maken. De afdeling gynaecologie zei na de ingreep dat het minder moest worden, dus daar kwam mijn verwarring vandaan. Typisch geval van slechte afstemming tussen afdelingen. Inmiddels is het bloeden voorbij en zijn de tests bijna wit. We hopen snel weer door te kunnen!

    @Mya hoe gaat het nu? Heb je al zicht op wanneer je voor een cryo kan gaan?

    @vlinderCN ik ga ervan uit dat alles nu goed is. De 24ste heb ik een controleafspraak. Dank voor het delen van je ervaring!
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oké fijn, hopelijk snel weer nieuwe poging. Ik kreeg na 7 weken eerste menstruatie en zit nu op het wachtbankje voor volgende nod.
     
    Rots vindt dit leuk.
  8. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Fijn dat je er ff tussenuit was, ben je vast van opgeknapt. Gelukkig dat t bloeden inmiddels ook over is, hier nu ook eindelijk helemaal over gelukkig. Jij hebt vrij snel je na controlle, ik heb die pas 2 aug, das ruim 6 weken na curretage. Heb nog 11 cryos, al heb ik daar geen vertrouwen in, al zoveel ervaring mee, dat t niet lukt. Enige voordeel is dat ik er nu 2 tegelijk mag vanwege leeftijd, dus zijn we er sneller doorheen....

    Hier eerst maar eens op vakantie half augustus, en dan hopenlijk als t mag van zkh in september cryo tp.

    En ga jij ook snel verder met cryo, of nieuwe poging?
     

Deel Deze Pagina