Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itstime25

    itstime25 Nieuw lid

    30 dec 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Beste lezer,

    Ik heb ongeveer 2,5 jaar een koperspiraaltje gehad en daarvoor een mirenaspiraaltje. Ik heb bij de eerste best wat gewichtstoename gehad en had enorm last van mijn hormonen (emotie en eten). Mede om deze reden ben ik over gegaan op een koper. Toen mijn koper spiraal werd geplaatst, heb ik ongeveer 5 maanden echt hele heftige ongesteldheid gehad en was een grote tampon (elke uur) niet voldoende. Ik werd er helemaal gestoord van. Ook wist ik niet wanneer het kon beginnen. Later werd het wat stabieler en rustiger. Sinds de 6e maand is mijn ongesteldheid heel regelmatig (altijd rond dezelfde datum) en is het niet meer zo heftig als eerst. En ik had dus ook niet meer zo'n last van alles.

    Nu heb ik vorige maand (eind november net voor mijn ongesteldheid) mijn koperspiraaltje laten verwijderen. Hier had ik even een beetje een zeurderig gevoel van in mijn onderbuik, maar dit ging gelukkig als snel weg. Na een paar dagen begon ik licht te bloeden en dit is twee dagen zo gebleven. Op de derde dag is mijn normale ongesteldheid begonnen en ik had alle symptomen zoals normaal gesproken. Het heeft net zolang geduurd als altijd en stopte ook weer zoals gewoonlijk.

    Goed, toen mijn ongesteldheid voorbij was ben ik begonnen met foliumzuur slikken en hebben mijn vriend en ik ons best gedaan om een kindje te krijgen. Ik zou ergens tussen 9 en 13 mijn eisprong hebben en we hebben de hele maand geprobeerd, hierdoor is de kans dus echt aanwezig dat ik zwanger zou zijn.

    Maar nu komt het volgende; ik heb al bijna een week last van obstipatie (dit heb ik nooit en al helemaal niet voor zolang), ik heb veel afscheiding (heb dit nooit), ik heb bij vlagen misselijkheid, ik ben echt vermoeid, ik heb sinds twee dagen ook wat gevoelige borsten (dit heb ik normaliter zo'n 4 dagen voor mijn ongesteldheid en dan net ervoor worden ze echt heel pijnlijk en slaap ik met support bh omdat los echt niet te doen is, dit heb ik nu helemaal niet), ik ben 5 dagen over tijd en ik test iedere keer of heel vage positieve test en veel meer negatief.

    Mijn huisarts zegt dat ik moet afwachten en dat het nog alle kanten op kan, omdat hcg opbouw bij iedere vrouw anders is. Ik heb wel ergens het gevoel dat ik het wel ben, maar ik weet het nu eigenlijk ook niet meer. Misschien blijft mijn ongesteldheid dit keer gewoon heel lang weg (wat gek is, want ik heb heel veel hormoon dingen gebruikt in het verleden en daar had ik nooit dit soort dingen mee). Verklaart alleen dan totaal niet die zwangerschap gerelateerde klachten (deze heb ik normaal gesproken echt niet).

    Heeft iemand hier ervaring mee? Laat het me graag weten!
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Als je zo’n lichte testen hebt en je zit rond of over je nod dan zou het een biochemische zwangerschap kunnen zijn. Die zal zich waarschijnlijk niet doorzetten, je wordt dan alsnog ongesteld. Je bent na het verwijderen een koperspiraal meteen weer vruchtbaar, dus het kan prima dat je meteen zwanger bent.
     

Deel Deze Pagina