Verwijderen Mirena spiraaltje niet vergoedt?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ukkepuk80, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal!

Ik heb begin van dit jaar mijn mirena spiraaltje laten verwijderen. Deze heeft er iets meer als een jaar in gezeten, maar door kinderwens nu laten verwijderen.
    Mirena heb ik bij het laten zetten ivm eigen bijdrage zelf moeten betalen.

Nou kreeg ik vandaag een rekening van het VGZ dat ik het verwijderen (bij de gyn trouwens gedaan) zelf moet betalen.
    E165,- !!!!!!!!!! Ik heb meteen het VGZ gebeld omdat ik dit echt belachelijk duur vind! Heb voor het plaatsten toen ong 125 euro moetn betalen geloof ik. En dan zou ik nu voor het eruit trekken 180 euro moeten betalen!! VGZ kan er niks aan doen omdat het ziekenhuis hun deze factuur zo gestuurd heeft. Maar zijn vond de (loon)kosten hiervan ook erg duur.
    Meteen het ziekenhuis gebeld, helaas waren zij om 16.50u niet meer bereikbaar. Nou moet ik ivm koninginnedag natuurlijk ook nog tot maandag wachten... Balen!

Wie heeft ook haar spiraaltje laten verwijderen? Heeft dit toen ook zoveel geld gekost? Ik ben trouwens aanvullend VGZ verzekerd.

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier is het spiraal al 2 keer verwijderd en ik heb nooit een rekening gezien. Mijn ha heeft wel zelf het spriraal verwijderd moet ik zeggen.

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    heb hem 2 keer laten plaatsen ( kost me beide keren me eigen bijdrage ) en 1 keer laten verwijderen bij de ha maar daarvoor nooit rekening gehad

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Een ha consultatie valt buiten de eigenbijdrage. Een bezoek aan de gyn niet. Je moet dus gewoon je eigen bijdrage betalen.

5. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar mijn eigen bijdrage is lang niet zoveel als de rekening die ik gekregen heb van VGZ. Ik zat trouwens al bijna door mijn eigen bijdrage heen van dit jaar door andere rekeningen. Dus dan zou het nog niet kloppen. Eigen bijdrage is geloof ik 159 euro en rekening is 165 euro! En ik had dus nog maar iets van 30euro ofzo open staan. Dus dan zou het nog niet kloppen.

Maandag dus maar meteen het ziekenhuis bellen hiervoor want volgens mij klopt er niks van... Enige wat ik me zou kunnnen bedenken is dat het verwijderen bij HA wel vergoedt wordt en bij gyn niet (al lijkt me dat ook onwaarschijnlijk...), ergens lijkt het me niet in orde, toch?

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als je huisarts hem laat zetten en verwijderen betaal je nix
    doe je dat bij de gyn betaal je altijd

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb niks betaald bij het verwijderen door de gyn (behalve het stuk eigen risico wat ik nog moest betalen). Ik had wel een medische indicatie om het door de gynaecoloog te plaatsen en te laten verwijderen, maar de eerste keer nog niet en toen werd het plaatsen (verwijderen deed mijn lijf voor me ;)) ook vergoed.

8. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoe kom je daar bij? Toen ik hem liet zetten heb ik ook alleen maar de eigen bijdrage hoeven te betalen.

Deel Deze Pagina