Verzakking na een 2e

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door xLindaTx, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Na 1e een verzakking gekregen en nu 33 weken zwanger van de 2e en lijkt de verzakking compleet weg. Meer deze ervaring en bleef dit weg of kwam het na bevalling in alle hevigheid terug?
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Is hier minder heftig terug geweest en ook sneller weer weggegaan
     
  3. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Maar is het na de vorige ook volledig weggeweest? Of is het gekomen door weer zwanger worden dat weg was? En wanneer werd je weer zwnager ?
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik was op de tweede verjaardag van mijn oudste net zwanger van de tweede. Wel wat oefeningen gedaan in de tweede zwangerschap maar geen last gehad.

    Het was 9 maanden na de eerste bevalling al een stuk beter en ik denk na 1-1,5 jaar weer weg.

    De tweede bevalling ging een stuk vlotter ondanks een groter kind (4,5 kilo).
    Het was nog geen 4 maanden daarna voordat het weg was na mijn tweede.

    Mijn eerste bevalling had een uitdrijvingsfase van 92minuten zonder persweeën, met knip en vacuüm. De tweede was 12min persen ( incl korte persweeën, een overslaande wee, én een schouderdystocie), geen knip of vacuüm, wel gescheurd (ws ivm die schouderdystocie). Alles is goed genezen
     
  5. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Ah top! Dus kan wel echt genezen! Ik was zwanger toen mijn zoontje 1jaar en 4maand was Dus 1,5jaar niet gehaald haha
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Logisch dat hij nu weg is. Je baarmoeder groeit.en ligt nu in je bekken/wordt door je bekken ondersteund. Na de bevalling is die verzakking er weer gewoon. Grote kans dat hij verergerd is.
    Na de bevalling is je baarmoeder weer een normaal formaat en heeft hij de ruimte om weer te zakken. Zeker het eerste jaar na de bevalling is alles slapper dan normaal. Onder invloed van hormonen.
    Bij mijn 1e verzakking opgelopen. Na paar maanden zwangerschap even tijd geen last van verzakking. Na de bevalling de dubbel zo erg. Is wel een stuk bij getrokken maar volgens gyn/verloskundige/bekkenfysio gaat het nooit meer weg. Zie het als een uitgelubberde elastiek. De rek gaat er niet meer in zitten. Hoogstens wat omliggend weefsel wat de boel wat op kan vangen.
     
  7. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Klopt hoor!! Maar bij sommigen krijgt daardoor de kans toch wat te herstellen omdat hij hoog ligt. Mijn moeder haar verzakking werd elke bevalling erger en na 3e moest hij eruit zo erg. Heb gelukkig wel een ring. Jij dan
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb een baarmoeder, voor en achterwand verzakking. De boel is te zwak om een ring op z'n plek te houden. Ring ligt er binnen een half uur uit. Ik heb op dit moment weinig last van de verzakkingen. Voel het alleen rond menstruatietijd en wanneer ik erg veel gedaan heb
     
  9. xLindaTx

    xLindaTx Lid

    20 feb 2020
    41
    0
    6
    Vrouw
    Ai. En wat was er na de 1e verzakt? Veel last van toen? En was het tot het eind van je zwangerschap helemaal weg? Wel veel rust genomen erna? En meerdere ringen geprobeerd?
     

Deel Deze Pagina