Verzakking? Of toch iets anders?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Gwenvd, 26 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Vandaag nacontrole gehad bij de verloskundige. Ik vertelde over mijn klachten en ze raad aan naar een fysio te gaan.

    Herkent iemand dit? Os dit een verzakking of gewoon herstel.

    Ik heb aan de linkerkant tussen mijn bil/been en schaamlip een raar gevoel. Al sinds mijn zoontje 6 weken geleden geboren is. Het voelt als tegendruk naar beneden, het liefst wil ik er op duwen als het erg pijn duwt.
    Vooral snachts heb ik er last van, ook na een dag bankhangen. Rare is dat het mar aan 1 kant is.
    Ook heb ik een rare bobbel aan de onderkant van mijn vagina. Maar dit kan ook gewoon horen maar door de bevalling zichtbaar zijn aangezien het er sowieso niet meer zo florisant uit zit :(

    Ik word er allemaal een beetje onzeker van. Ben volgens mij ook ongesteld geworden.
     
  2. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wat zei de verloskundige ervan? Ligt ook aan hoe je bevalling was. Ik heb erg lang last gehad na mn eerste bevalling, heeft wel een half jaar geduurd voor alles weer normaal voelde, als ik ook maar iets bukte voelde ik ook een enorme druk, vooral aan de kant waar de knip zat en voelde het alsof een deel van been/bil/schaamlip ‘sliep’. Het werd na een paar maanden pas beter. Na mn tweede (redelijk voorspoedige) bevalling was het na een paar weken weer normaal. Denk dat fysio sowieso wel kan helpen bij herstel met bv bekkenbodemoefeningen maar ligt ook aan de oorzaak van je klachten denk ik.
    Een vriendinnetje had een spatader daar gekregen bij de bevalling, dat gaf ook zo’n druk bij haar, missch zoiets? En anders nog even laten controleren bij een arts wat er precies aan de hand is?
     
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Ik heb ook nig eens goed gekeken en ik denk dat mijn vagina wand is verzakt. Volgens mij trekt dat wel weer bij, dit was al tegen t einde van de zwangerschap besef ik me.

    Ben nu ongesteld en kan wel gewoon tampon in doen maar alles voelt weer als 3 weken terug zeg maar.
     
  4. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Sterkte hopelijk heb je sne minder last! Blijft toch altijd heel wat zo’n bevalling en kwalen en herstel. :rolleyes:
     
  5. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja hoop t ook!

    Ja wat een aanslag he! Bizar haha
     
  6. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Wat jij beschrijft had ik precies hetzelfde. De druk naar beneden en dat wat je ziet in je vagina.

    Het drukkende gevoel neemt langzaam af. Na een paar maanden had ik er geen last meer van.
    Ik heb de gynaecoloog gevraagd om naar die bobbel te kijken en zij zei dat het inderdaad de vaginawand is en dat het volkomen normaal is. Ze vroeg me op de buitenkant van mijn hand te blazen om zo druk te zetten naar beneden maar ze zag geen verzakking.

    Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je nu vooral last hebt van je bekkenbodemspieren die zich langzaam moeten herstellen. Geef het meer tijd, je bent pas bevallen :) Groetjes
     
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik zou toch even laten kijken bij een dokter of nog bij je verloskundige.
    Ik heb een verzakking van de blaas. Het is een onwiks vervelend gevoel, maar niet pijnlijk.

    Wanneer het verdikt is en pijnlijk bij zitten, liggen lopen, zou ik even checken op een hematoom (bloedstolsel) of een bartholin... Dit is een cyste in de vagina.

    Sterkte met je herstel... En bekkenbodemspieren trainen kan geen kwaad.
     
  8. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    @Kroontje1992 dank je wel voor je reactie. Fijn om de herkenning te lezen! Ik debk ook mijn bekkenbodem, en eigenlijk dat ik dit al echt had tijdens mijn zwangerschap maar toen herkende ik het njet.

    Ook denk ik dat ik meer last heb doordat ik ook ongesteld ben.

    @NdNk ik ga het ook zeker nog na laten kijken. Als ik bij de fysio ben geweest ga ik naar de huisarts en wellicht naar de gyn dan.
     
    Kroontje1992 en NdNk vinden dit leuk.
  9. Nerveusje

    Nerveusje Actief lid

    15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hey! Ik herken me heel erg in je verhaal.. ben 6 weken geleden bevallen en bij mij was alles kapot daar beneden voor m’n gevoel, bijna totaal ruptuur dus wat scheelt het:rolleyes:

    Een aantal weken terug dacht ik laat ik eens kijken hoe het eruit ziet en zag toen ook een bobbel in mijn vagina, schrok me dood en dacht ook aan een verzakking. Huisarts zegt alleen van niet en dinsdag heb ik nacontrole bij de gyn dus ga het daar ook even aankaarten. Na wat gespeur op internet kom ik ook uit bij de vaginawand of een verzakking van de blaas.. heb verder geen klachten. Wel een lange tijd een zwaar gevoel gehad daar beneden maar dat neemt nu ook af.
    Merk dat ik er toch veel last van heb met name psychisch:( ik schaam me ofzo..

    Ben jij al bij de fysio en/of huisarts geweest?
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ja stom he, ziet ervallemaal heel anders uit :( herken het hoor!

    Afspraak bij de fysio staat over 2 weken. Ik slaap nu weer met een kussen tussen mijn benen en nu gaat T veel beter
     

Deel Deze Pagina