Verzekering na aanrijding

Discussie in 'De lounge' gestart door Korenbloem86, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.660
    985
    113
    Beste dames,
    ik heb hier gelukkig geen ervaring mee en volgens mij zijn er wel wat verzekeringsdames die me kunnen helpen.

    Vanmiddag heb ik een aanrijding met onze bakfiets gehad. Het ging heel zacht, we hebben elkaar net aangetikt. Kinderen zijn geschrokken maar hebben verder niets.
    De auto (tegenpartij) heeft een paar krassen op zijn bumper, kentekenplaat viel eraf en er is wat plastic onder de bumper afgebroken. Het spatbord van de bakfiets is wat ingedeukt en de lamp staat scheef, kortom echt net aangetikt. Helaas schoof de bakfiets wel de drempel af en daardoor is de as van het andere voorwiel (dat dus niet geraakt is) afgebroken waardoor het wiel scheef staat (verticaal op de bak).

    Schadeformulier is ingevuld, foto's gemaakt. Maar nu vroeg ik me af, mag ik morgen de bakfiets naar de fietsenmaker brengen om te laten repareren of moet de schade eerst getaxeerd worden, verzekering toestemming geven voordat het gerepareerd mag worden?

    Wij hadden geen specifieke bakfietsverzekering, heb eerlijk gezegd ook geen idee onder welke verzekering het zou kunnen vallen.

    Tussenpersoon van onze verzekering was echt net dicht toen ik belde, gaan morgenochtend om 9.00u open, maar de fietsenmaker om 8.30u.

    Dus als iemand me op weg kan helpen met wat ik MOET doen en wat juist NIET, is dat heel fijn.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    #2 suus1983, 28 jan 2020
    Laatst bewerkt: 28 jan 2020
    Ik vraag me af óf het wel vergoed wordt moet ik zeggen.
    De WA vergoedt de onkosten voor de tegenpartij, maar zou denken dat de reparatie van bakfiets voor eigen rekening is.

    Ervan uitgaande dat het jouw schuld was dan.
     
  3. G89

    G89 VIP lid