Verzendkosten fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    goedemiddag,

    In november is mijn elektrische fiets naar de fietsenmaker geweest, hij deed raar qua versnellen en was sneller leeg dan normaal. Hij was toen 1 jaar en 3 maanden oud. We hebben m op laten halen, de winkel waar ik hem heb gekocht bestaat niet meer en hij moet nu Naar een winkel op 1,5 uur rijden. Ze hebben m ook weer teruggebracht ,dat kostte ons €70.
    Volgens de fietsenmaker was dat te wijten aan achterstallig onderhoud. Hij was een half jaar daarvoor wel geweest naar de fietsenmaker in t dorp hier. Maar goed, misschien niet helemaal goed gegaan.
    Telefonisch was besproken dat het onder de garantie zou vallen, want accu pronblemen. Maar nee, het lag dus aan gebrekkig onderhoud en hij zou m dan een grote beurt geven, en dan zou hij jet weer moeten doen.

    Nou twee weken terug stond ik dus stil met lege accu, terwijl hij net opgeladen was.
    Gebeld en nee hoor dat lag aan het gebrekkige onderhoud.
    Stuur je fiets maar op. Maar goed, dat kost ons gewoon weer €70 euro en eigenlijk vind ik dat zij dat moeten betalen.

    Maar goed voor ik stennis ga schoppen (grapje) wil ik eerst wel eens rondvragen wat ik eigenlijk mag verwachten. Jullie tips?
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Achterstallig onderhoud bij een fiets van nog geen twee jaar oud? Wat een grap!!
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  3. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ja dat vond ik dus ook ja :(
    Maar goed geen idee of ik ergens recht op heb.
     
  4. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Precies dit, doe even normaal!
    Ik zou er zeker niet mee akkoord gaan dat ze dit hierop proberen af te schuiven..
    Maar ik zou ook nooit mijn fiets opsturen voor zo veel geld, dan zoek ik wel een andere fietsenmaker in de buurt...
    Of misschien een andere winkel van die keten bellen? Advies vragen wat hun ervan zeggen, zonder hun domme verhaal van achterstallig onderhoud..
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  5. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Als ik het goed begrijp is dit de 2e keer in korte tijd?

    Eerste keer was het 'achterstallig onderhoud'? Oke kan zoals je zelf aangaf. Nu 2 a 3 maanden later gooien ze het er weer op? Dan hebben HUN toch het onderhoud de eerste keer niet goed gedaan?
     
    maartje84, anica, Aegyo en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Ja klopt allemaal. Bij ons in t dorp verkopen ze dit merk fiets niet, dus hier kunnen ze m niet maken.
    De winkels bestaan allemaal niet meer ze hebben dus nog 1 filiaal waar ze ook repareren. Die heb ik dus een paar keer gebeld maar telkens hetzelfde verhaal .

    Ja ook dat klopt, zei ik ook tegen ze ; hij is net drie maanden geleden geweest zeg. Maar ja dan komt het ineens door de kou oid. Kom er niet door heen.
     
  7. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Een vies spelletje omdat ze weten dat je anders niets aan de fiets hebt. Je 'moet' dus wel. Walgelijk.
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou dan toch ook gewoon wel 'stennis gaan schoppen'. In die zin laten zien dat je boos bent, dat zij duidelijk aan het afschuiven zijn om enige vorm van verantwoording te nemen.
    Een kapotte accu kon de eerste instantie echt niet door gebrek aan onderhoud komen. En als ze het hier nu weer opgooien, hebben ze dus zelf blijkbaar ook geen onderhoud gepleegd de vorige keer. Ik zou aangeven te verwachten dat ze het kosteloos repareren en je anders gaat kijken voor rechtsbijstand. Je bent niet gek hoor, kom op. Wat een knuddebedrijf.
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Dank je! Ik heb gevraagd of mijn tante even wil bellen, ze kennen haar, ze is daar trouwe klant met alle fietsen voor het gezin, dus misschien komt ze wat verder.
    Door hoe die man deed aan de telefoon dacht ik echt even dat t aan mij lag...
     
  10. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Heb je een rechtsbijstand die zou ik hier over bellen om advies te vragen.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  11. Ik vind dit een mooie casus voor meester Frank Visser!
     
    anica vindt dit leuk.
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Bijzonder verhaal! Zou er zeker niet mee akkoord gaan.
    Zou ze dat vertellen en anders dreigen met rechtsbijstand of Consumentenbond.
    Hebben ze fb eil ook weleens helpen om het daar te melden.

    Want natuurlijk: een fiets van net een jaar met kapotte accu én achterstallige onderhoud en dat 2 mnd later weer. Haha goede grap en dan weer 70 euro alleen al aan verzendkosten!
     
  13. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Thanks haha ja de vraag blijft dan waar je recht op hebt he.
    Man wil de fiets ook zelf wel brengen, maar dan zijn we alsnog ongeveer €60 kwijt aan benzine. Ik ga eens rechtsbijstand bekijken. Fb ga ik ook eens naar kijken.
     
  14. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Je kan ook even bellen naar het juridisch loket voor informatie. :)
     
    Zeebra en Glass vinden dit leuk.
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het klopt dat ZIJ het dan niet goed hebben gedaan ;)
     
  16. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kan je de importeur/fabrikant van de fiets zelf niet bellen voor info?

    Heb je bij aflevering van je fiets een onderhoudsschema meegekregen?Je zei dat hij raar deed met versnellen,kwam dat vanuit de motor,dat het leek alsof de motor haperde?Als er in de motor iets niet goed zit kan dit ook van invloed zijn op de accu.Mijn moeder had tot een paar jaar terug een Kalkhoff, er is in 2 jaar tijd 2x een nieuwe motor in gegaan omdat deze het niet goed deed,wel onder garantie.De eigenaar van de fietsenwinkel is gestopt met dit merk verkopen omdat dit probleem bij al die e-bikes van dat merk voorkwamen.Dat fietsenmerk is ook overgestapt op een ander merk voor de motor.

    Niet iedere fietsenreparateur is blij met nieuwe klanten,zeker niet met garantieklussen omdat ze op garantiewerk altijd wel verlies hebben.Bekende van mij heeft al bijna 30 jaar een eigen fietsenhandel ,hij vertelde mij dit regelmatig.Ik heb het zelf wel eens uitgeprobeerd om met mijn eigen fiets ergens anders in onderhoud te gaan, was moeilijk.Het kan zijn dat dit ook meespeelt...


    Accu zit op zich beperkte garantie op (net als bij een auto).
     
  17. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.027
    960
    113
    Vrouw
    Man gaat er vanmorgen achter aan bellen. Ik heb twee jaar garantie op de accu, dus tot september dit jaar,
    Ik heb en schema idd en daar ons ook aan gehouden. Maar ik heb er echt heel veel op gefietst, dus remblokjes moesten vervangen etc,
    En tja het zal wel dat ze er niet blij mee zijn maar het is wel hun vak/winkel, dus mij afschepen met die flauwe smoesjes vind ik niet echt professioneel.
     
  18. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je gewoon het schema gevolgd heb dan kan dat smoesje geschrapt worden.Dan lijkt het er meer op dat hij gewoon geen zin heeft in garantiewerk uitvoeren....
    Bellen met de fabrikant/importeur wil dan ook wel helpen.
     
    Glass vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina