Verzorgde voeten...

Discussie in 'De lounge' gestart door Zoe123, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Oké...ik ben al een tijdje bezig om mijn voeten een beetje op orde te krijgen.
    Eelt is aan het minderen, nagels gaan de goede kant op.
    Maar toch, het blijft allemaal wat droog en grof.
    Ik wil graag zachte verzorgde voetjes.
    Hoe doen jullie dat en welke producten gebruiken jullie?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ga sinds een maand of drie naar de pedicure. Zij houdt alles keurig bij en sindsdien heb ik poezelige pootjes!
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.042
    113
    Happyland
    Ik gebruik deze voetenvijl, vrij duur maar werkt als een trein.En er zijn speciale cremes voor je voeten . Maar daar heb ik nooit het geduld voor .

    Screenshot_20180528-115202.png
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Maar hou jij dan niet hele droge voeten? Ik dus wel...
     
  5. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Ik gebruik ook die vijl en het werkt inderdaad super. Verder smeer ik mn voeten regelmatig savonds in met vaseline en dan trek ik een paar uur sokken aan om het in te laten trekken. Mijn voeten zijn nu heel zacht zonder kloven en eelt.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb babyvoetjes . Regelmatig een voetenbad met epsomzout en elke ochtend insmeren met gehwohl creme.
     
  7. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik smeer mijn voeten echt twee x per dag lekker in ( nou ja... mijn man doet dat en ik ontvang het dankbaar) en daarnaast vijl ik zo min mogelijk, ik heb gemerkt hoe meer je die raspen en vijlen gebruikt, hoe droger mijn voeten worden. Ik heb nul eelt en nooit kloofjes en dergelijke.


    De crème van de Lidl ( tube met rode dop) bevalt me echt heel erg goed. Trekt snel in, en mijn voeten zijn heerlijk zacht.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  8. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik ga in de zomer regelmatig naar de pedicure. In de winter 1-2x. Verder smeer ik elke avond m’n voeten dik in met vaseline en draag dan sokken zodat het goed in kan werken.
     
  9. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik heb het geluk dat ik geboren met met zachte, roze nageltjes voor mijn voeten (en nagels van handen breken dus te snel :rolleyes:) en dat deze weinig onderhoud nodig hebben. Maar nu heb ik aan mijn hielen wel wat droog eelt.

    Misschien een domme vraag, maar is eelt ook niet gewoon nodig? Ik loop vaak op blote voeten, ook in de tuin, op het hout van onze boot etc.. Steentjes of splinters worden toch ook geweerd door eelt?

    Mijn droge hielen (onder-achterkant voet) mogen wat meer zomer-klaar maar ik wil eigenlijk wel 'weerbaar' blijven op schelpen-stranden etc.. Manlief en zoons zit ook niet te wachten op een miep-vrouw die het schelpenstrand pijn vindt doen :cool::oops:;).

    Tips over hoe ver je kunt gaan met eelt wegvijlen voor deze leek?
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Vaseline. En voor mijn nagels mooie nagellak. Ik heb de pech dat ik twee harde kalknagels heb (schijnt erfelijk te zijn) en dat kan je alleen maar toonbaar houden door ze goed te knippen en bij te houden. Maar de kleur is dus niet mooi, daarom altijd lak erop in de zomer.

    Vijlen/raspen doe ik niet. De pedicure doet het alleen minimaal en zij zegt dat vaker ook niet goed is.
     
  11. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Voor t slapen gaan lanette vaseline creme op je voeten en met dunne sokjes naar bed.

    Af en toe voetenbadje met lekkere olie.

    Binnen notime heb je poezelige voetjes!
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.920
    113
    Ik gebruik kruidvat klovenzalf, als aanvulling op de scholl velvet smooth. Lekker goedkoop en werkt bij mij heel goed.
     
  13. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Ik gebruik de eeltsokken van de Kruidvat. Zijn plastic sokken met een chemisch goedje, die moet je een uur aanhouden, afspoelen en dan na een dag of 5 gaan ze vervellen en de dikkere eeltlagen brokkelen af. Met een paar dagen heerlijk zachte roze voetjes!
     
  14. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik ga ook sinds januari om de 6 weken naar de pedicure. Ik heb sinds een paar maanden namelijk last van (veel) eelt. Na een bezoekje aan de pedicure blijven m'n voeten helaas droog, volgens haar komt 't door sandalen, slippers en ballerina's.
    Voordat ik last had van eelt gebruikte ik 1x per week een laag vaseline en dat was voldoende, nu niet meer helaas.
     
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ja, ik loop ook veel op sandalen en slippers.
    Op mijn werk hakken verplicht, dus thuis zoveel mogelijk plat en open :D
     
  16. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Hebben jullie ook tips voor trollenvoeten?
     
    Popidepi vindt dit leuk.
  17. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik had voor de verandering dus die van action gebruikt. En mn voeten zijn er zo op achter uit gegaan. Waar t eelt zit constant kloven en haaltjes. Echt hele scheuren in mn tenen. Is niet meer tegen op te vijlen etc.
     
  18. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wat zijn trollenvoeten? :oops:
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Vooral Geen open schoentjes aan?

    Geen idee, wat zijn trollencoeten
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik lees even mee. Neem me aldoor voor om naar de pedicure te gaan, maar daar dan toch weer geen zin/tijd voor.
     

Deel Deze Pagina