Verzwaringsdeken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sammie85, 10 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Hoi hoi,

    Onze oudste dochter van 8 slaapt altijd heel slecht. Ze kan niet in slaap komen en komt tig keer naar benenden. Meestal valt ze uiteindelijk tussen 22.00 en 22.30 in ons bed in slaap. Ze wordt ook iedere nacht wakker en kruipt dan bij ons in bed.

    Voor ons gevoel hebben we al alles geprobeerd. Nu zit ik te denken om een verzwaringsdeken te gaan proberen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.658
    1.187
    113
    Hier heeft mijn oudste dochter ASS. Ze sliep altijd heel slecht. We hebben via actievandedag.nl een verzwaringsdeken aangeschaft en zijn er heel tevreden mee. Ze slaapt een stuk beter. Dus hier een positieve ervaring ermee.
     
    Sammie85 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Onze oudste van 16 heeft er een. Bij bol.com gekocht. Op internet kun je vinden hoe zwaar de deken ongeveer moet zijn bij je gewicht.
    Ze vindt hem heel prettig.
     
    Sammie85 vindt dit leuk.
  4. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Hier ook dochter met verzwaringsdeken. Was nog steeds vroeg wakker maar slaapt wel lekkerder zoals ze zelf aangeeft.
    (Nu puber en slaapt iets langer)
     
    Sammie85 vindt dit leuk.
  5. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    754
    217
    43
    Onze dochter van 8 heeft ook een probleem met in slaap komen en doorslapen. Ik heb ook naar verzwaringsdekens gekeken omdat ze enorm overprikkeld is en ik er goeie verhalen over hoorde. Wij hebben besloten te beginnen met een slaaptunnel en we zijn echt aangenaam verrast. Het geeft iets minder druk dan een verzwaringsdeken maar meer geborgenheid dan alleen een dekbed. Ze is er heel blij mee en ze slaapt echt een stuk beter.
     
    Sammie85 vindt dit leuk.
  6. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Hier was een verzwaringsdeken geen succes, maar een slaaptunnel wel. Ik heb gekeken op internet hoe die eruit zien, zelf stof besteld (was voor 20 euro klaar) en heb er toen eentje gemaakt. Hartstikke simpel en laagdrempelig om te proberen. Zoontje slaapt echt een stuk rustiger :)
     
    Lafayette en Sammie85 vinden dit leuk.
  7. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Hier ook ervaring met een slaaptunnel!
    Zoon van 7,5 vindt het erg prettig!
    Verzwaringsdeken zag hij zelf niet zitten, maar een tunnel wilde hij wel.
     
    Sammie85 vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.969
    7.896
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen ervaring, maar ik ben nog wel aan het zoeken. Zo'n deken moet steeds zwaarder worden. Dan blijf je kopen. Kan je die tunnel blijven gebruiken?

    Nu het toch koud is zat ik eraan te denken om eerst een slaapzak te proberen. Die hebben we al liggen.
     
  9. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Wat interessant, mijn zoon slaapt bij voorkeur in een slaapzak, maar ik ga ook eens zo'n slaaptunnel maken! Heb zo'n vermoeden dat hij dat heel fijn zal vinden.
     
  10. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dat klopt inderdaad. We hebben er nu 1 besteld en deze is tot 35 kilo. Dochter is 8 en weegt 22 kilo dus kan nog wel even vooruit. En als zij er goed van kan slapen dan kan me dat eigenlijk ook niet zoveel schelen.

    Hier vindt ze een slaapzak te opgesloten dus zo'n tunnel vindt ze denk ik ook niet prettig.
     
  11. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    We hebben een verzwaringsdeken besteld. Vandaag komt hij binnen als het goed is. Ben benieuwd of hij gaat werken.

    Dank je wel voor al jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina