Vevelende reacties bij zwangerschap 3e kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Happymam, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    Het valt me op dat ik op deze zwangerschap naast positieve ook minder leuke reachties krijg op m'n zwangerschap :(

    Toen ik (na 16 rondes/ong. 2 jr) zwangers was van onze 1e, kreeg ik veel enthousiaste felicitaties. Diverse kaartjes over de post, veel kleine kadootjes.
    Toen de 2e op komst was, veel felicitaties, geen kaarten, kadootjes van moeder en (schoon)zus.

    Nu zijn we dus in blijde! verwachting van ons 3e kindje, wat erg gewenst is (ik zou graag een 'groter' gezin willen, als het ons gegeven is).
    Van de familie wel felicitaties, die wisten wel dat we meer kids wilden.
    Maar van kennisen en collega's naast felicitaties dus ook minder leuke reacties. Ik vind dat echt vervelend, net of zij willen bepalen dat 2 kinderen voor ons wel genoeg is, en een 3e minder leuk :(

    1 reactie vond ik ronduit lomp. Ik vertelde dat ik zwanger ben.
    Zegt ze: Alweer??
    Ik zei: nou alweer, de jongste is alweer ruim 3 jaar.
    Zegt ze: nou, dan is het toch wel de laatste zeker?! :$

    Vond het echt zo'n stomme reactie!!! :x

    Dat zij niet meer dan 2 kids aankan is aardig duidelijk, maar ik zou (denk en hoop ik) heel happy zijn met 3,4 of 5 kids. Dat ik niet wist of het de laatste zal zijn, vond ze ook heel raar.

    Ook vertelde ik het aan een groepje collega's, waarvan sommige mij feliciteerden, en daarna een gesprek met elkaar begonnen over dat 2 kinderen voor hen toch echt (meer dan?!) genoeg is.

    Ook vragen veel meer mensen dan bij m'n vorige zwangerschappen of het wel gepland was. Ik dacht dat de 'standaard' van 2 kids (liefst jongen en meisje) toch wel een beetje over was, maar blijkt toch dat veel mensen dat nog als 'gewoon' zien, helaas.
    Vind het echt vervelend zulke reacties.
    Laat ieder toch zelf bepalen hoeveel kinderen zij wel of niet wil, maar als iemand blij is met z'n zwangerschap, wees blij voor haar! :)

    Verder trouwens geen kaartjes of kadootjes gehad. Gaat me ook niet om de kaart of het kado zelf, maar het gebaar. Dat iemand laat merken dat 'tie het echt fijn (voor ons) vind.

    Sorry voor dit lange verhaal, maar erg fijn om het even van me af te schrijven!
     
  2. Chocoladekoekje

    Chocoladekoekje VIP lid

    25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Jammer zeg, zulke reacties :( Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, wij hebben dit soort reacties al bij de eerste gehad (waren bijna een jaar getrouwd en mensen vonden het dus nog veel te vroeg). Meid, probeer ze lekker te laten kletsen en doe gewoon wat voor jullie goed voelt!

    Oja, vanaf hier wel nog een ontzettend gemeende felicitatie! :D
     
  3. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor, zwanger van de 4e, de lol is eraf.
     
  4. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wat vervelend dat mensen zo reageren jullie zijn blij en dan zulke reacties...
    Probeer het naast je neer te leggen en geniet van het mooie wondertje in je buik.
     
  5. sill

    sill Bekend lid

    28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Ookal is het moeilijk, probeer het te negeren! Geniet lekker van je zwangerschap en van je 3de kindje. Ookal is het je 10de, elk kindje is bijzonder :D

    In ieder geval van harte gefeliciteerd meid! Geniet ervan ;)

    Liefs,
    Sill
     
  6. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Och meid, trek je er niks van aan. Volgende keer geef je gewoon een sneer: "ik wil er hierna nog 3, hoezo...??!"

    Het is in een omgeving nooit goed. Wij hebben 1 kind en waarschijnlijk blijft het daarbij, omdat ik lichamelijk helemaal niet in orde ben en het e.e.a. heb overhouden na de bevalling. Ik krijg ook opmerkingen: wanneer een broertje/zusje, 1 is maar alleen blablabla
    Ik vind het ook niet prettig, maar probeer het nu maar van me af te laten glijden..;)
     
  7. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    ik herken het wel een beetje...

    de hoera, zwanger kaartjes nemen duidelijk in hoeveelheid af... stond bij de eerste de hele kast nog vol, bij de 3e waren het er wel 2.
    Van mijn zus en ouders heb ik kleertjes gekregen voor onze derde uk...

    reacties op het werk zijn ook wisselend. Van leuk... tot al weer... of je wilde zeker nog een meisje (en het is weer een jongen :) ) Ook reeacties gekregen van... tjonge je weet het wel te plannen he...weer een zomerkindje, dus weer 7 weken extra zwangerschapsverlof. Jaja... als of we het daarom doen....

    Leerlingen reageren ook met "al weer" ... maar die kan ik nog wel snappen. die hebben pas later door dat het best mee valt en er straks 2 jaar tussen zit.

    en ach, ik denk maar zo. Ik weet dat dit kindje hier heeeeel erg gewenst is en wat de rest er van denkt, moeten ze zelf maar weten.

    Heb trouwens ook al te horen gekregen dat ze nu toch ook wel een 4e verwachten, omdat het weer een jongen is.

    Geniet van je zwangerschap!!!
     
  8. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het altijd leuk als mensen meerdere kinderen willen!
    Hoop niet dat ik nou andere voor hun hoofd stoot.
    Wij willen zelf 1 kind of 2 maar meer niet want ik weet vrijwel zeker dat ik dat niet aankan :)
    Maar het lijkt me kei gezellig met meer kinderen!

    Dus meid, het is kei leuk!
     
  9. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik ken precies je gevoel!
    De oudste wordt deze maand 3, dan hebben we nog een dochtertje van 8 maanden, en ben nu 20 weken zwanger, dus uitgerekend net na de 1e verjaardag van de jongste.
    Heel veel mensen vonden het bij de 1e wel leuk, wel kreeg ik de veroordeling dat ik jong was in de 1e zwangerschap, bij de 2e vondt iedereen het geweldig! En nu bij de 3e zijn er heel veel mensen die vragen of het een foutje is of dat het niet gepland was :(
    Terwijl het absoluut wel gepland was.

    Maar geniet lekker van je zwangerschap, je weet zelf hoe het zit, en als jij 3 kindjes aan kan is het toch goed ?
    Ik vindt het zelf super leuk een groot gezin. :D

    En natuurlijk gefeliciteerd!
     
  10. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gggrr! Wat stom, elke zwangerschap is toch weer bijzonder ?

    Van harte gefeliciteerd meid! Geniet er lekker van ;)
     
  11. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gefeliciteerd! Wat super dat jullie 3e kindje onderweg is. Geniet er lekker van!

    Mensen om je heen: NEGEREN!! Als ik iets heb geleerd de laatste tijd, is dat het wel. Net als Cathie en haar man, houden wij het zeer waarschijnlijk bij 1 kindje. Daar hebben we een heleboel redenen voor, maar dat doet er niet eens toe: iedereen heeft er een mening over. Het toppunt voor mij was dat iemand tegen me zei '1 kind is geen kind'. Toen ben ik ontploft. Ik was zoooo boos! Wie zijn anderen om te bepalen dat ik meer kinderen zou moeten krijgen of juist dat iemand anders niet meer dan 2 kindjes zou mogen krijgen...?

    Mensen.... pffff!

    Dus, ene oor in andere oor uit! Niet meer luisteren ;)
     
  12. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb toevallig dit weekend verteld aan de naaste fa dat we de 3e verwachtte en gelukkig alleen nog maar positief. schoonzus zei wel dat het voor haar ECHT niet meer hoefde maar was wel kei blij voor ons en heeft meteen alles wat ik miste (kinderwagen etc) beloofd....
    Op mn werk wil ik nog even wachten, maar gelukkig ben ik daar niet de eerste met 3 kids...

    maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik begrijp dat het moeilijk is voor je. voor ons was dit een grote stap, wij wilde ook altijd maar 2 kids, maar we konden het toch nniet afsluiten en waren bang dat we ons hele leven spijt zou hebben als we het niet zouden proberen!
    Ik vond al bij de 2e dat er veel minder aandacht kwam, geen smsjes hoe het gaat, geen kaartjes en VEEEEEL minder kraamvisite.
    word nog wat dalijk met nummertje 3!
    En voor mij, houd ik nu (nu ik al wel 4 dagen weet dat hij/zij eraan komt) al net zzoveel van dit prulleke!
     
  13. Maysa86

    Maysa86 Actief lid

    17 jan 2011
    280
    0
    0
    Misschien dat het ook bij sommigen te maken heeft met jalousie ?
    Iedereen doet wel alsof twee het maximale is maar velen willen vast nog stiekem ook wel een derde maar durven de stap wellicht niet te nemen of hun partner wilt er niks van weten enz.

    Maar goed meid, gefeliciteerd! Harstikke leuk dat e een groot gezin wilt . Als het voor mij is geschreven zou ik dat ook graag willen denk ik .

    Ps qua kadootjes en visite denk ik dat het ergens wel logisch is. Bij de eerste is alles nieuw en speciaal en daarna is de betrokkenheid en interesse toch minder. Zo werkt dat met meer dingen ..
    Een nieuw wonderend blijft natuurlijk net zo bijzonder maar het nieuwe is er vanaf voor de omgeving.
     
  14. Tinkelbel

    Tinkelbel Actief lid

    4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ook al krijg je een elftal, elk nieuw leven is om blij van te worden! En ook respect voor mensen die bewust kiezen voor 1 kindje. Al vind ik het zelf wel erg prettig voor onze zoon als er straks een broertje of zusje is. Wij zijn dankbaar dat het ons gegeven is en dat we het 'aan kunnen'. Iedereen moet daarin z'n eigen keuze maken.
     
  15. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    GEFELICITEERD!!! Met je zwangerschap!!!!

    Ik herken het zelf ook. Maar ik vind het best wel erg dat mensen soms vervelend kunnen reageren. Gelukkig heb ik dat nog niet ervaren.
     
  16. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ja,jammer van die reacties....Jullie bepalen zelf wel wat je wilt of niet.

    Weet je wat het gekke bij ons is?
    Ik ben net 2 maanden geleden bevallen van mijn 2e kindje.Vragen er mensen wanneer de 3e komt.
    Ik vind voor ons gezin genoeg.
    Daarnaast hebben we een superlief konijn,die ik ook als een kind in ons gezin beschouw ;0)

    Maar Gefeliciteerd en geniet maar van je zwangerschap
     
  17. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik herken het nu bij de 2e al.. Heb al meerdere opmerkingen gehad van 'nu al' of 'zo dat gaat hard bij jullie' terwijl er toch bijna 2 jaar tussen zit straks. Inderdaad, kaartjes minder, cadeautjes minder, reacties minder... Erg jammer maar ja. Wij willen misschien ook nog een 3e (als het lukt uiteraard e.d.) maar verwacht dan helemaal niks meer hoor ;)
     
  18. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Wel aparte reactie's ja. 3 kinderen vind ik helemaal niet veel. Dit 2de kindje is voor zover ik nu kan zien de laatste mijn man wil er niet meer, en zwangerschap bij mij betekent ellende. Kan dan weken niet goed voor andere kids zorgen. Maar, vind het wel jammer dat het niet meer terug komt en snap niet dat mensen zonder heimwee kunnen beslissen 2 is genoeg. Ik ben bewust bezig als het ware afscheid te nemen van deze laaste zwangerschap en bevalling.
    Als we niet meer dan 1 kind konden krijgen.. 1 kind is al zo een rijkdom!!!
    Ken iemand die echt een groot gezin heeft, niet altijd gepland, maar toen ze schrok dat ze weer zwanger was las ze een overlijdens advertentie van iemand van 20. En dacht toen, liever er 1 bij dan dat ik een kind weg moet brengen, ze geniet enorm van haar gezin al denk ze nu na deze zwangerschap er toch over na een spiraaltje te nemen, heeft geen vertrouwen meer in de pil.
    Ze is nog lekker jong, kwam voor haar 5de bij de verloskundige en reageerde op iemand die wat zei. Die keek eens naar haar en zei: 'Zeker de 1ste"? Mijn zus genoot en zei laconiek, Nee hoor... de 5de..
    Die vrouw viel toen bijna van haar stoel af van verbazing... :).
    Maar als ik al deze berichten lees is het niet zo heel snel goed. 3 te veel 1 te weining, en de 2de moet ook maar niet te snel op de 1ste volgen, anderen worden met 20 jaar als te jong gezien...
    Kan me de teleurstelling wel voorstellen als je zelf dolblij bent en de omgeving reageerd anders. Als je het aan kunt is het toch echt wel leuk hoor...
     
  19. Cos

    Cos Fanatiek lid

    5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Jammer is dat zeg ..

    TOch gewoon lekker genieten van je zwangerschap hoor.
     
  20. Daantje1

    Daantje1 Fanatiek lid

    19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd meid met je derde zwangerschap!!

    Ik ervaar hetzelfde...van mijn ouders/familie niet, die hebben me leuk en enthousiast gefelicteerd.

    Maar schoonvader zei toen we het vertelden (mijn man zei het) : is het echt weer zo ja?Ooh..

    schoonmoeder zei: ooh, ben je weer in verwachting?(mijn schoonouders zijn gescheiden)
    NIeuwe man van schoonmoeder was er op dat moment niet (wisten we niet maar we wilden het toch graag vertellen)
    toen begon schoonmoeder weer over iets anders..

    we hebben het denk ik rond 7 weken vertelt. Ik ben nu 15 weken...en weet je hoe vaak schoonmoeder er naar gevraagd heeft?er iets over gezegd??0 keer...geen 1 keer!Mijn buik is al behoorlijk dus ben steeds gaan staan ,dat ze mijn buik zag en er dan misschien over begon maar nee...helemaal niks,niet eens een leuk woord er over...

    schoonvader zei er laatst wel iets meer over maar komt geloof ik omdat mn man dat had gezegd..(omdat mn man weet dat ik het vervelend vind dat de hele schoonfam er helemaal niks over zegt)
    Schoonzus heeft mn man wel gefeliciteerd toen hij het aan de tel vertelde...mij heeft ze helemaal niet gefelciteerd,niet met een smsje of hyves of een belletje of als we haar zagen..zei de laatste keer wel: je buik is al gegroeid he..en toen ik er over wilde beginnen was zij alweer over iets anders begonnen tegen mijn man...

    Zwager: ik hoorde het nieuws...ongelukje??hahaha (lomp onaardig gelach) nou nee zei ik, helemaal niet, dat dat jullie overkomt...(zijn vriendin is echt een heks en is expres per ongeluk zwanger geworden zoiets..)
    ik weet dat zwager altijd ontzettend lomp is tegen iedereen maar toch..wat een rotopmerking!

    dus ik begin er steeds meer van te balen...waarom zeggen schoonmoeder en haar man niks???Haar man heeft er ook nog helemaal niks over gezegd...ook niet als de meiden zeggen: mijn mama heeft een baby in de buik! dan lachen ze wat en gaan over iets anders praten..
    echt super vervelend...voel me er ook gewoon rot over..wil er eigenlijk niet eens meer over praten tegen ze..

    gelukkig informeren mijn ouders wel gewoon...

    maar ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt.

    Ik vind iedere zwangerschap weer even bijzonder en speciaal en mooi...erg jammer dat sommige mensen zo raar reageren dan.
     

Deel Deze Pagina