videocamera

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend is bijna jarig en nu wil ik hem een video-camera geven.
    Ben al een beetje op onderzoek geweest, maar het beste onderzoek is natuurlijk onder de gebruikers.

    Ik wil waarschijnlijk gaan voor een Sony-DCR HC37.
    Nu wil ik graag het volgende weten:

    * hoe bevalt hij?
    * waar heb je hem gekocht?
    * Hoeveel heb je ervoor betaald?
     
  2. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Prima camera (wel ouder, maar JVC is net zo goed en stukken goedkoper dan Sony. Ben in verschillende zaken geweest en bij alle winkels was de conclusie ongeveer dat je alleen meer betaalt voor het merk Sony.

    Kijk voor ervaringen anders even op vergelijk.nl of kelkoo.nl voor ervaringen en prijzen.
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb vorig jaar een HDD camera van Sony gekocht, écht dat is het helemaal, geen bandjes of dvd's gewoon USB-kabel in je pc en in 15 min staat 1,5 uur film op je pc, helemaal top. Vind camera's van Sony eigenlijk allemaal wel goed, maar met een harde schrijf is gewoon heel erg makkelijk.
     
  4. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ik heb een Sony HC47, eentje met mini-dv. Dat geeft nog weer een betere beeld kwaliteit dan een camera met harddisk maar heeft ook weer een paar nadelen. Lees anders hier eens:

    http://kieskeurig.nl/review/A2BC32C7622 ... 32D75D.htm

    Veel gebruikers ervaringen, dat heeft mij iig goed geholpen. Plus nog een tip van een vriend die als hobby films maakt, en dus aardig wat camera's kent: Sony is een erg goed merk voor een camera.
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik wil alleen niet te veel geld kwijt zijn. En als ik deze koop dan kost hij 285 euro. Hoe zit dat dan bij die van jullie?
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijne was 700 euro, maar dat is ook met 70 GB, je hebt ze ook met 30 GB
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Sony heeft toch wat puntjes voor op andere merken. Zij heeft hele goede lenzen (Karl Zeiss). Ook belangrijk om op te letten is het aantal lux.... het minder hoe beter hij binnenshuis filmt. Met het oog op de bevalling en het binnenshuis filmen van onze kleine man, wilden we met relatief weinig licht een goede beeldkwaliteit.
    Dat is de reden waarom wij uiteindelijk voor een Sony DCR-SR32E hebben gekozen. Neemt op harde schijf op en heeft HDD-kwaliteit.

    Marielize.. ik heb me overigens uitgebreid laten informeren en heb nooit gehoord dat de camera's die direct op DVD opnemen een betere beeldkwaliteit hebben.... lijkt me ook stug aangezien dit oudere types camera's zijn. Maar alles lijkt me beter dan bandjes!

    Succes met de zoektocht!
     
  8. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Prinses, da's toevallig, mijn vriend is aanstaande donderdag jarig.
    Ik ben ook op jacht geweest naar een videocamera voor hem!

    Hij ligt nu nog ingepakt in de kast dus ik kan je nog niet vertellen hoe deze camera in gebruik is.

    Wel heb ik van iedereen gehoord dat het heel verstandig is om een camera met een harddisk te kopen.
    Dat heb ik dus ook gedaan, van JVC kost 399,- bij de mediamarkt (heb hem voorlopig alleen nog maar duurder te koop zien staan) dus wel de moeite om even naar de mediamarkt te gaan.
    Kijk anders even op www.kieskeurig.nl

    Succes...
     
  9. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het blijft moeilijk hoor, als je er geen verstand van hebt. Ik wil gewoon een praktische camera, met goed beeld en geluidskwalitieit voor niet te veel geld. Misschien heeft iemand nog een optie?

    Op kieskeurig heb ik al gekeken, maar van iedere camera is wel iets positiefs en iets negatiefs te vertellen. Misschien moet ik het vanavond maar aan een goede vriend vragen, dan kan hij even voo mij op jacht.
     
  10. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ik ben ook iemand die zich uitgebreid laat informeren: Het staat oa in de reviews op kieskeurig.nl, plus het is me verteld door die vriend die al aardig wat camera's heeft bezeten/gebruikt. :)

     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja als je een HDready camera wilt hebben moet je eerst de bank beroven denk ik.

    Voor de duidelijkheid een CRT tv is een tv met een beeldbuis en een 'ouderwets' electronenkanon. Hoewel de LCD tv's natuurlijk in opmars zijn hebben de meeste mensen nog een CRT tv.

    Wij hebben een HDDcamera en die geeft perfect beeld op een LCDtv met een doorsnede van 81 cm.
     
  12. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wat is een HDD-camera? Is dat met bandjes? :oops:
     
  13. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb pas geleden een nieuwe camera gekocht en op aanraden juist van de verkoper geen harddisk camera gekocht, direct op dvd opnemen was geen aanrader.

    Ik ben gegaan voor de Sony DCR-HC27E

    Nadeel van direct op dvd was, slechte kwaliteit van beelden, dure schijfjes + nog steeds een kopie maken van je dvd want anders heb je geen back-up en een dvd is na een aantal jaren in de kast staan er vaak niet beter op geworden.

    Hard disk was het grote nadeel als de disk stuk is is je camera ook niets meer waard. en die disks hebben niet het eeuwige leven.
    Plus je hebt geen back-up van je beelden dus 2x dvd branden van wat je hebt gefilmd, 1 als back-up en 1x om te spelen. En ook hier weer geld hoe lang houd die back up het vol? De dvd heeft zich nog niet bewezen als back-up medium.

    Ik ben dus gegaan voor de dv bandjes, het bandje houd je als back-up, de beelden zet je eenvoudig op je harde schijf of hard disk recorder en dan ga je er mee verder of je brand het op dvd.
    Bandjes zijn spot goedkoop en kleiner om op te bergen als dvd's.

    Ander groot voordeel, de aanschafprijs.
     
  14. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Dat is dus niet hellemaal waar, het beste beeld word nog steeds behaald met ja ja de bandjes :D
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ik dacht dat je dat uit mijn vorige bericht begrepen had, sorry, een HDDcamera is met een harde schijf.

    Ik denk dat je je af moet vragen wat je met de camera wil doen. Wil je de camera alleen gebruiken om dingen vast te leggen, wil je het op de computer gaan bewerken, wil je het delen met familie, enz.
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wel zolang het op het bandje staat, ga je het inladen op bijvoorbeeld een pc, dan gebruik je weer compressie.
     
  17. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    En bevalt hij?
     
  18. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Het is allemaal niet makkelijk om iets uit te zoeken. Ten eerste zoveel aanbod en daarnaast hoor ik hier weer hele andere verhalen dan wij hebben gehoord in winkels... verwarrend hè?!

    Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn Sony. We gebruiken het voor het gewone standaard filmwerk (vakanties, verjaardagen, straks met die kleine). En helaas heb ik geen HD-tv of een mega plasmascherm, dus ik weet niet hoe het op die televisies eruit ziet.
    Ach.... tegenwoordig bestaan er geen slechte camera's meer!
     
  19. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Prima ben er erg over te spreken zit een goede lens op en de beelden zijn erg scherp, er zit back light op (dan krijg je geen vals licht) en nightshot (filmen in het donker) je krijgt dan die mooie groene beelden maar je hebt iig beeld en dat missen veel camera's wel, en knoeien met lampen voor die ene keer dat je snachts of 's avonds in het donker filmt.... niet de moeite waard.
    Erg fijn is ook het grote touch scherm, eenvoudig en snel je filmpje bekijken en terug of vooruitspoelen.
    Ja ik ben erg tevreden, gelukkig is het ding ook nog eens erg klein en licht dus neem je hem ook sneller mee.
     
  20. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Alles wat je op de pc gaat bewerken verliest iets van kwaliteit dat klopt.
    Als jij gaat snijden en bewerken aan een hdd filmpje net zo goed.

    Maar feit blijft wel dat een bandje een back-up blijft en goedkoop is , en juist die back-up mis ik bij de hdd camera's een dvd is nog geen betrouwbaar opslag medium voor langere tijd. En juist de familiefilmpjes wil je over 30 jaar ook nog kunnen bekijken nietwaar?
    ik heb daarom juist de keuze gemaakt voor de oudbollige bandjes, omdat ik juist die familie filmpjes ga maken, en niet zozeer ga bewerken op de pc.

    Ik hang de camera met firewire eenvoudig aan mijn harddiskrecorder en neem het 1 op 1 op dvd over om zo met de familie van de beelden te genieten. En het bandje veilig op te bergen zodat per ongeluk wissen verleden tijd is.
    En ook firewire heeft de hdd camera nog niet.... dus je moet via de pc of een docking station werken, echt een gemiste kans dus voor de hdd camera's des te meer omdat steeds meer mensen een harddisk recorder kopen .... dit was voor mij reden 2 overigens.
     

Deel Deze Pagina