ik weet het niet meer :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door , 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hallo,

    om heel eerlijk te zijn weet ik het niet meer.... mijn zoontje is nu 10 weekjes oud.. en bijna alle voedingen zijn al gepasseerd in dit huis....

    joaquin kreeg eerst friso normaal... ontlasting werd niet meergoed daardoor dus over naar Comfort... maar nu heeft meneer alleen maar honger honger honger... hij krijgt om de 3 a 4 uur 180 cc. maar dit is echt niet meer voldoende voor hem... De laatste fles is vaak al 210 cc met 2 kleine schepjes Nutrix (zijn iniminischepjes) erin... Ik weet dat het niet mag... maar dat is iets wat ik niet meer hoef te horen, want alles wat ik zeg mag geloof ik niet als ik de richtlijnen van het CB moet geloven.

    Maar nu weet ik het echt niet meer ... sinds afgelopen vrijdag is hij super onrustig alleen maar willen eten amper slapen (schrikt nu continu wakker van zichzelf) heb inmiddels een bakerzak besteld in de hoop dat dat zijn rust kan bevorderen.. deze zal donderdag wel geleverd worden. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik hem continu moet voeden?

    Hij heeft echt honger, en ik gebruik inmiddels NutrilonFOrte al vanaf zaterdag, maar vanaf dat moment komt meneer ook weer in de nachten :( hoe is dit mogelijk, wat kan er toch met mijn mannetje zijn?

    Het cb helpt je ook geen ene moer verder, want bij hun kun je maar 1 lijn vooruit maar iets van afwijken ho maar.... dus die bel ik al niet eens meer.. (klinkt raar, maar zo voel ik me erover)

    :cry:

    Alvast bedankt.

    groetjes,

    Brigitte en inmiddels onzekere mama geworden
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zou je mij je voedingsschema eens kunnen geven?

    Ilja
     
  3. Niet meer actief

    hallo Ilja,

    Het begint normaal zo

    5.30 uur
    9.30 uur
    13.00 a 1330 uur
    17.30 a 1800uur
    en dan tussen 21 en 22 de laatste fles

    Maar vandaag sloeg werkelijk alles

    7.15
    10.00
    13.45 uur
    16.15 (hij krijste al een half uur!)
    19.00
    20.00
    en dan zal hij straks nog een keer komen en dan zal het vannacht ook wel weer feest zijn ben ik bang.

    groetjes,

    brigitte
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zorg ervoor dat hij minimaal 20 minuten over de fles doet. Anders heb je kans dat joaquin een niet voldaan gevoel heeft en zo weer snel voor een flesje komt.

    Een sprongetje kan invloed hebben op het drinkgedrag van een baby. Meestal duurt dit een klein weekje en daarna komen ze weer in een ritme.

    Dat je nutrix geeft is natuurlijk een eigen keus, toch raad ik je dit ook af. De darmpjes zijn nog aan het rijpen...ze kunnen hier eerder last van krijgen dan het gemak die je graag zou willen.

    Let op het aantal cc flesvoeding wat hij per dag binnen krijgt. 5 flessen van 180cc is prima, sporadisch een zesde oke, maar zeker niet meer.

    Probeer er minimaal 3 uur tussen te laten. Probeer samen zonodig afleiding te zoeken door te wandelen etc etc.

    Ga niet te snel over op andere voeding. Een baby heeft gemiddeld twee weekjes nodig om aan een voeding te wennen.

    Geef rust en regelmaat.

    Ilja
     
  5. Niet meer actief

    Hoi Ilja,

    Hij doet over een flesje ook wel 15 a 20 minuutjes dus dat zit wel goed denk ik. De nutrix geef ik alleen maar bij de laatste fles. het liefst doe ik dat ook niet meer, maar je krijgt zoveel "tips" van andere en dan praat ik voornamelijk over oudere (tante's en ouders) dat je ook molenaars kindermeel kan gebruiken, dat is ook pap... en als ik over sprongetjes begin zitten ze je raar aan te kijken, want dat was er dan volgens hun vroeger allemaal niet. En als je zegt 1 liter per dag.. beginnen ze zowat te lachen... het is allemaal zo dubbel en het maakt ons echt onzeker.

    deze voeding hou ik ook gewoon.. en kijk het ook zeer zeker een week of 2 aan, maar dat huilen is gewoon zo sneu... het jochie weet niet meer wat hij moet doen hij krijst zo hard dat hij vergeet adem te halen alles... en dat onrustige in zijn slaap ga ik proberen met de bakerzak, wellicht dat dat hem helpt.. en idd regelmaat is ook moeilijk te vinden hier. ik probeer het wel, maar overdags wilt hij bijna niet in zijn eigen bedje liggen... ook al is hij heel erg moe, en dan merkt hij dat in zijn bedje ligt krijst hij weer alles bij elkaar...
    Nu ligt hij dus wel te slapen maar wel in de box.
    en zo is dat dus vaak.....

    het liefst heb ik dus ook na de voeding een uurtje a 2 uurtjes spelen, knuffelen etc etc en dan is hij ook moe en wil ik hem ook in bedje leggen, maar dat tolereert hij gewoonweg niet.

    en aan de voedingen houden het schema dat probeer ik ook altijd wel, maar in dit soort dagen is het bijna niet mogelijk.

    In ieder geval bedankt voor het reageren.

    Groetjes,

    Brigitte
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Iedereen kan nog zoveel goed bedoelde adviezen geven jij als moeder (en vader) weten uiteindelijk wat het beste is voor jullie zoon. Volg je eigen gevoel en heb vertrouwen.

    Hopelijk komen er snel weer betere tijden voor jullie.

    Mijn inziens doe je het hardstikke goed.

    Ilja
     
  7. Niet meer actief

    Dank je wel Ilja, mijn partner las het ook mee en hij zegt ook dat ik het goed doe, maar somsssss heb overigens besloten om bij deze de nutrix niet meer te gebruiken.

    de bakerzak wachten we gewoon af, en dat zal wellicht zijn rust bevorderen... althans laten we het hopen. En ik hoop dat hij met het eten weer goed gaatdoen dus netjes 5 a 6 flesjes....

    en een osteopaat is dat eigenlijk iets?

    Groetjes,
    Brigitte
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou eerst even kijken hoe hij op de bakerzak gaat reageren. Wil dat niet kan je altijd nog informeren bij een osteopaat.

    Ilja
     
  9. Niet meer actief

    Hoi Ilja, Ja dat zegt mijn vriend ook al. Ik zal hem morgen wel krijgen dus dan ga ik hem gelijk uit proberen.

    Vannacht is hij 1x gekomen. Flesje gegeven en heeft toen doorgeslapen tot kwart over 7.

    Groetjes,
    Brigitte
     
  10. Niet meer actief

    :baby: :thumup: joaquin heeft HEERLIJK GESLAPEN!! heb hem om kwart over zes zelf wakker moeten maken omdat hij naar het KDV moet

    Het is wel grappig om te zien hoe hij in de bakerzak ligt, maar wel met een lachje... hij dacht echt wat is dit nou ;)

    Om 21.30 laatste flesje, en toen hup naar bedje... en om 3 uur jammerde hij iets, speentje in zijn mondje gedaan en meneer slaapte gewoon door.

    niet te hard juichen natuurlijk, maar ben benieuwd hoe dit voortaan gaat ;) i keep your posted :)


    [​IMG]
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoera...dit vind ik nou geweldig nieuws om te lezen. Hopelijk zet hij deze trent voort.

    Ilja
     
  12. Niet meer actief

    Thanks. ik laat het je weten ok.

    Groetjes,

    Brigitte
     
  13. Niet meer actief

    @Kwebbeltje, wilde je nog even laten weten dat het elke nacht supers gaat! hij slaapt nu gewoon door tot 7 a 8 uur zonder nog wakker te worden. En wat betreft de voeding... we zijn naar 6 x 150 cc gegaan.. en de forte weggedaan want dat hielp echt neit! Weet niet waar hun patent op hebben aangevraagd, want hij drinkt nu gewone nutrilon en dan kan het wel opeens 3 a 4 uur tussen de voedingen hahahaha
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Super.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina