Hoi Hoi, Gisteravond kwamen er mensen aan de deur dat onze kat vaak bij hun was, en ze dit super leuk vinden. Wij vinden dit minder want sinds de geboorte van onze zoon is onze kat continue weg. Deze mensen blijken hem te voeren, en zelfs een eigen kamertje te hebben gegeven en een andere naam :x Maar ze maakte zich wat zorgen want milow zijn haar viel een beetje uit. Ze zeiden toen dat ze hem ham en melk gaven. Hebben wij aangegeven dat katten absoluut niet gewone melk mogen hebben want dan kan het haar uitvallen. Nu keek ik net uit het raam en zag ik Miloq lopen. Ik gelijk na hem toe en toen zag ik onderstaande wond. Toen ik terug liep om de mand te halen, was hij alweer verdwenen. Ik maak me flink zorgen en kan em ook niet vinden. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heel moeilijk te zeggen, allergie van de melk? dus 'n likplek of hij is ergens achter blijven hangen dat er een stuk vel mist. Het is eigenlijk niet te zeggen want ik kan de wond niet zo heel goed zien.
Tjonge, voor wij verhuist waren hadden wij ook zulke buren (wel de lusten niet de lasten....... wij zaten met een kotsende kat en bij ons komen als er wat was....... Over die wond ziet er naar uit, kat van mijn ouders heeft ook ooit zo'n soort wond gehad maar dan op haar buik. Volgens de dierenarts was ze ergens achter blijven hangen bijv. prikkeldraad.... met antibiotica zalf is het wel goed gekomen. Ik hoop dat je hem/haar snel vind en langs de arts kan......
Kan ook een bijtwond zijn... Het ziet wel flink rood dus hopelijk komt hij gauw terug en kun je er mee naar de dierenarts.
T is een flinke wond.. Maar ik moet zeggen zo vanaf de foto ziet de wond er niet vurig of pusserig uit. Ik zou het even goed aankijken en hoe de wond geneest. Onze poes kwam voor een tijd terug thuis met een wond op haar koppie net zo groot als een 2 euro muntstuk, heel diep. Maar is helemaal genezen. Hij zag er uit als op jou foto. Maar goed, ik ben geen dierenarts dus als je je zorgen maakt zou ik proberen je kat te vangen en even naar de DA te gaan. Wel lastig van je buren trouwens.. :S
Ik zou gaan aanbellen en vragen of ie daar is. En dan even langs de DA, zalfje lijkt me goed plan. Ik zou hier zeker wat van zeggen, straks zit jij met een zieke kat omdat zij m van alles en nog wat geven, en jij maar DA kosten betalen. Halen ze zelf maar een kat uit het asiel hoor sjonge..... Beetje hard misschien maar ik kan hier best kwaad om worden.....
ik zou punt 1 zeggen tegen die buren dat het jullie kat is dus dat voeren niet echt handig is dan.. en zodra je hem kan pakken naar de da gaan.. ziet er niet al te best uit.. lijkt op een schaafwond ofzo
Ziet eruit als een allergie. Onze oude kat kreeg dat soort plekken als ze met een kikker/pad had gespeelt maar ook door een vlo die gewoon even op haar huid kwam. Ga hier wel mee naar de huisarts voor medicatie.
Onze kat had een abces... Zag er precies zo uit! Een abces kan onstaan door een klein wondje (bijvoorbeeld nagel van een anderen kat) en dan gaat het onsteken en dan ontploft het uiteindelijk als een klein bommetje! De wond stonk ook, ik zou er meteen mee na de dierenarts gaan. Succes! Ps. hij had dit op bijna dezelfde plek!
mag ik vragen wrom je hem niet gewoon hebt gepakt en mee naar huis hebt genomen? Tis toch jullie kat? Geen aanval ofzo hoor maar snap ik eigenlijk niet echt?
Omdat ie daar dus ook niet meer was, anders had ik dat echt wel gedaan! Ik snap ook uberhaubt niet dat mensen zich een andermans kat toe-eigenen terwijl ze weten dat Milow van ons is. Ik heb em nogsteeds niet gevonden en bij die mensen is die ook niet. Heb ze wel duidelijk gemaakt dat ze niks meer moeten geven.
toen ik klein was hebben onze buren hetzelfde gedaan met onze kat, en toen ze gingen verhuizen namen ze m mee! Vind het raar om je iemands kat toe te eigenen. Daar zou ik zeker wat van zeggen. (en m dan ook nog een andere naam geven, nouja! Enneh, misschien moet ie met die wond wel een paar weken binnen blijven, kan ie meteen weer aan zijn eigen plek wennen
Hoi Het lijkt mij op een abces,mijn kat is ook eens zo thuis gekomen na een potje vechten met een ander mannetje. Ik hoop dat je hem vindt.
Je hebt wel een foto van z'n wond kunnen maken maar je kon 'm niet gelijk meenemen Naja, hoop dat je 'm snel vindt en dan toch maar naar de dierenarts en 'm misschien proberen een tijdje binnen te laten.
Ik denk dat het hotspot is. Dat kan van niet zichtbaar naar zo'n grote wond in 1 dag gaan. Mijn hond heeft het 3 maanden terug ook gehad. Ze hebben daar ontzettende last van en na 1 a 2 dagen gaat het meestal ook etteren. Het is wel belangrijk om er mee naar de dierenarts te gaan. Vanzelf gaat dat meestal niet over. Je krijgt gewoon een zalfje en je moet het goed schoonmaken. Door het zalfje zie je dan binnen 2 dagen verbetering. Mijn hond had ook nog een prednison prik gehad omdat het wat uitbreidde. Maar daarna genas het helemaal. Nu moet het haar alleen nog terug groeien op de plekken. (hij had het op 2 plekken namelijk) En ik snap je ergenis met je buren. Heb ook zo'n leuke buurman die 2 van mijn katten eten geven. Mijn 3e kat is graag thuis, dus die eet niet daar gelukkig. 1 van de katten die altijd bij hem zat had zijn poot gebroken. Hij heeft 5 maanden binnen gezeten, en blijft nu gelukkig ook nog redelijk dicht bij huis, maar toch wil die buurman hem weer eten geven en dat terwijl hij nu ook aan dieet voer zit (blaasgruis) Sommige mensen luisteren totaal niet naar je. Hij blijft ze eten geven.!!!
mij kat heeft ook zon wond gehad toen die klem zat in de kast wond was wel iets kleiner, maar zou je echt niet durven zeggen wat t is. ik zou ff naar de da gaan als je je kat kan vinden krijgt hij een antibiotica spuit denk ik en je zou in ieder geval even betadine zalf kunnen kopen bij de drogist kun je dit er al vast op doen als je hem savonds laat vind en niet meer naar de da kan. ik kreeg dit als tip van mijn da. de betadinezalf ontsmet in ieder geval en dan kun je de volgende dag naar de da gaan ik gebruik de zalf zowel bij mijn katten als mijn hond als die een wondje hebben geneest dan heel goed hopelijk kun je hier iets mee heel veel succes hopelijk is hij snel terecht liefs dani
maar je hebt die foto toch ook gemaakt, dan neem je em toch meteen mee? Maar ik zou zodra je hem ziet, hem pakken en meenemen, tis jouw kat, daaag, beetje iemands kat toe eigenen en em zelfs naam geven en kamer inrichten, wtf is dat voor iets gaars.